• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Moa00
    Anonym (Fyran) skrev 2023-11-12 05:27:12 följande:
    Ungefär samma som för mig :) jag hoppas inte jag väntar tvillingar 🙈
    Nemen åh! Spännade! Ja lite blandade känslor dedär! Det är min sambos högsta dröm! Solklart välkommet, men man utgår ju ifrån 1! Har bokat in inskrivning den 20/11 & tidigt ultraljud 5/12! :)
  • Fruffe

Jag gjorde ett test med veckor idag. Fick 1-2. Dock blöder jag lite och har gjort i 3 dagar. Inte mycket men ändå varje gång jag går på toa?. Vågar inte ta ut något än? vad Tror Ni? Kan det vara nidblödning eller är det kanske början på ett missfall? :(

• Snarttrettio
    Fruffe skrev 2023-11-12 09:41:37 följande:

Jag gjorde ett test med veckor idag. Fick 1-2. Dock blöder jag lite och har gjort i 3 dagar. Inte mycket men ändå varje gång jag går på toa?. Vågar inte ta ut något än? vad Tror Ni? Kan det vara nidblödning eller är det kanske början på ett missfall? :(

Hur långt gången är du? :) hur mycket blöder du?
  • Anonym (Hoppaspåbebissnart)

Hur ser ni på sex under tidig graviditet?
    Då jag fått missfall förr blev jag så orolig nu efter att vi legat på morgonkvisten.

• Silince
    Anonym (Hoppaspåbebissnart) skrev 2023-11-12 12:44:54 följande:

Hur ser ni på sex under tidig graviditet?
    Då jag fått missfall förr blev jag så orolig nu efter att vi legat på morgonkvisten.

Jag och min sambo ligger var och varannan dag och det har än så länge inte hänt någonting utan jag känner mig lika gravid som vanligt. Jag har även legat i mina andra graviditeter också och har aldrig fått missfall av det. Sex kan inte framkalla missfall om det är en normal graviditet 😊
  • Fruffe
    Snarttrettio skrev 2023-11-12 12:42:26 följande:
    Hur långt gången är du? :) hur mycket blöder du?
    Jag plussade första gången i fredags, BIM är idag. Så inte så långt. blöder lite då och då. Inte alls lika rikligt som en mens men varje gång jag går på toa kommer det blod på pappret samt kom i trosorna igår. Får väl se om testen blir starkare eller svagare? 
  • tjatalagom
    Fruffe skrev 2023-11-12 15:11:50 följande:
    Jag plussade första gången i fredags, BIM är idag. Så inte så långt. blöder lite då och då. Inte alls lika rikligt som en mens men varje gång jag går på toa kommer det blod på pappret samt kom i trosorna igår. Får väl se om testen blir starkare eller svagare? 
    Fortsätt testa! Det kan vara så att kroppen inte fattat att du är gravid och försöker med mens ändå. Och lätta blödningar är det ingen fara med❤️ fortsätt testa med några dagars mellanrum för att kunna se en ökning
  • Ememem

Om bim är idag så kan man väl fortfarande få 1-2 tänker jag. 

Har du tagit några andra tester, tänker enklare stickor är ju lättare att följa om det ökar.

• Anonym (Anonym123)
    Moa00 skrev 2023-11-12 04:13:43 följande:
     Äh tack!! Fick positivt äl peak på dag kväll 12, ägglossade på dag 13☺️

Kanske kan vara att du har ägglossning lite tidigare då som gör att det blir starkt vid bim? Jag har sen ägglossning runt dag 23 men har 33 lång cykel. Så mitt var svagare vid bim!

Är du sugen på tvillingar så håller jag tummarna för att det är det!! :D

• Anonym (Anonym123)

Jag hade så under de två första veckorna min förra graviditet. Ganska lite, men vid varje toabesök mer åt det rödbruna hållet. Och allt gick hur bra som helst! Fick ett tidigt vaginalt ultraljud eftersom jag kände mig så orolig och då fick jag se ett litet hjärta slå och all oro släppte!

Hoppas det är samma för dig! Stor kram, vet hur jobbig oron kan vara!
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡