• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Anonym (Anonym (pcos))
    Snarttrettio skrev 2023-11-06 15:36:29 följande:
    Här är en till med Bf Juli 2023.
    Jag har haft ca 7 missfall tidigare och räknar helt klart med missfall igen... Jag plussade idag ÄL+10 vilket är ovanligt tidigt för mig...
    Någon här med en massa missfall?
    32 år snart och inga barn sedan tidigare. Försökt länge
    Grattis! Håller tummarna för att det går vägen denna gång ❤️ Jag fick tre missfall innan den fjärde blev en lyckad graviditet. Jag var otroligt deprimerad under den tiden då jag trodde att något var fel. Själv var jag 32 då och precis innan vi skulle få göra en missfallsutredning så blev jag gravid igen och då satte den sig. Har du fått göra någon utredning efter de tre första missfallen?
  • Goodispodis

Hej tjejer hur går det för er?
    Jag är i vecka 5 (4+4) nu. Igår fick jag äntligen starka graviditetssymtom, som illamående, ömma bröst, stark sug på mat, speciellt sur mat, andfådd och molvärk. 
    Nu har jag vaknat med 0 symtom, brösten ömmar inte alls längre, jag har haft känsliga bröst i två veckor och nu är alla symtom helt borta. 
    Hur kan alla symtom försvinna sådär bara över en natt?

• tjatalagom
    Goodispodis skrev 2023-11-07 06:12:55 följande:

Hej tjejer hur går det för er?
    Jag är i vecka 5 (4+4) nu. Igår fick jag äntligen starka graviditetssymtom, som illamående, ömma bröst, stark sug på mat, speciellt sur mat, andfådd och molvärk. 
    Nu har jag vaknat med 0 symtom, brösten ömmar inte alls längre, jag har haft känsliga bröst i två veckor och nu är alla symtom helt borta. 
    Hur kan alla symtom försvinna sådär bara över en natt?

åtminstone mina symptom kommer och går. Vissa dagar knappt alls och sen är de där igen😅
    är 4+1 och har fortfarande molvärk, ibland konstant och ibland kommer det i vågor under dagen. Tycker den blir allt mer intensiv och stark också så är lite orolig.
    brösten fortsätter ömma och vara större och är väldigt känslig, skulle kunna gråta mig genom dagen.
    igår hade vi lite mys under täcket sas, fick ont I magen efteråt och började må sjukt illa så jag blev lite ängslig ändå.

• Anonym (Ett svagt plus)

Går in i v 6 (5+0) idag! Molvärken är borta och igår märkte jag av ett tydligt symtom som jag känner igen från tidigare graviditeter - andfåddheten! Andas som en elefant vid minsta lilla uppförsbacke :) 

Annars inget illamående, inga spända bröst. Har inskrivningssamtal på fredag och hoppas att de ger mig ett vul som jag vill ha pga MA i v 13 nyligen (ingen mens emellan till denna graviditet). 

Ang kub/nipt kommer vi att betala för nipt och därmed tacka nej till kub (är över 35 år). Hoppas dock att jag kan få ultraljudet som hör till kub utan att behöva höra sannolikheten, får ju svaret på nipt så vill inte ha någon sannolikhet som kan spöka med oron i onödan. 

• Anonym (Bebis nr 7)

Hej !gravid v 6 
    5+2 
    Mår små illa till å från 

Väntar nr 7 :) 

Hängde här 2007-2008 med bebis nr 1 

• Anonym (Anonym (pcos))

4+6 här nu och känner absolut ingenting! Dock har jag fått en redig förkylning! 😩 Om detta är en normal graviditet så tycker jag den är snarlik som med dottern. Då hade jag inga symtom förrän i v 6 då molvärken och spända tuttar började komma. I v 7 kom illamåendet. Blir det liknande som sist så är det inte så konstigt att jag inte känner nåt än. Dock hade jag molvärk runt bim som sedan försvann efter typ tre dagar vilket jag tycker är märkligt!

• tjatalagom

Säkert är det ju normalt, men man blir ju ändå orolig. Min molvärk börjar skrämma mig. Periodvis blir den så stark att jag bara måste fokusera på att andas. Tänk ordentlig mensvärk. Har bara ont i magen och ibland ner mot blygbenet. Oftast höger sida. Är det normalt? När jag inte har tidigare graviditet att jämföra med och dessutom har en släng av hypokondri så tänker jag ju allt hemskt, typ utomkvedes osv😅

förövrigt har illamående kommit idag. Och så är jag uppblåst som en ballong sen helgen. Så nu dricker jag hinkvis med vatten och sörplar pepparmyntate😁

• tjatalagom
    Anonym (Bebis nr 7) skrev 2023-11-07 10:23:27 följande:

Hej !gravid v 6 
    5+2 
    Mår små illa till å från 

Väntar nr 7 :) 

Hängde här 2007-2008 med bebis nr 1 

Grattis!

har dina graviditeter liknat varandra eller har du haft många olika? Tänker om du vet ungefär vilka symptom som väntar😁

• Goodispodis
    tjatalagom skrev 2023-11-07 16:13:54 följande:

Säkert är det ju normalt, men man blir ju ändå orolig. Min molvärk börjar skrämma mig. Periodvis blir den så stark att jag bara måste fokusera på att andas. Tänk ordentlig mensvärk. Har bara ont i magen och ibland ner mot blygbenet. Oftast höger sida. Är det normalt? När jag inte har tidigare graviditet att jämföra med och dessutom har en släng av hypokondri så tänker jag ju allt hemskt, typ utomkvedes osv😅

förövrigt har illamående kommit idag. Och så är jag uppblåst som en ballong sen helgen. Så nu dricker jag hinkvis med vatten och sörplar pepparmyntate😁

Jag har inte haft stark molvärk. Har haft svag molvärk sedan 1 vecka efter ägglossning, en brännande känsla kring livmodern och bäckenet, idag fick jag lite stickningar i livmodern på ena sidan. Eftersom mina andra symtom har försvunnit helt så är jag inställd på missfall nu. Känner mig noll gravid idag. 
  • Goodispodis

Hej tjejer. Igår skrev jag att alla mina symptom försvann över en natt. Idag har jag vaknat med symptom, brösten börjar ömma igen, känner mig andfådd, och känt mig otroligt varm i kroppen i natt. Jag sover så dåligt sen jag plussat, vaknar alltid mitt i natten och kan inte somna om igen. 
    Det är tydligen normalt att symptom kommer och går. 

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡