• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Anonym (Fyran)
    Moa00 skrev 2023-11-12 09:02:32 följande:
    Nemen åh! Spännade! Ja lite blandade känslor dedär! Det är min sambos högsta dröm! Solklart välkommet, men man utgår ju ifrån 1! Har bokat in inskrivning den 20/11 & tidigt ultraljud 5/12! :)
    Kul med tidigt ul :) vet inte när jag ska skriva in mig tror jag ska avvakta lite 
  • GuldKvinnan

Jag har ju aldrig varit gravid förut så jag ringde till en barnmorska nu på morgonen för att se när jag ska komma på första besöket och fick då en tid nästa vecka. Glömde dock fråga vad man gör på första besöket - kommer att vara i vecka 6+2 då. Någon som vet? Bor i Stockholm. 

• Ememem
    GuldKvinnan skrev 2023-11-13 08:38:05 följande:

Jag har ju aldrig varit gravid förut så jag ringde till en barnmorska nu på morgonen för att se när jag ska komma på första besöket och fick då en tid nästa vecka. Glömde dock fråga vad man gör på första besöket - kommer att vara i vecka 6+2 då. Någon som vet? Bor i Stockholm. 

Första gången brukar mest vara samtal om hälsa, kost etc, boka tider för ultraljud mm.
  • tjatalagom

5+0 idag och jag funderar på om jag inte ska ha mer symptom än?😅
    har stora, ömma bröst med större bröstvårtor och sedan molvärk till och från i höger sida av livmodern. Ibland mycket starkt, har vaknat två nätter pga smärtan. I övrigt inget förutom halsbränna ibland då jag inte ätit på ett tag😅

• Ememem
    tjatalagom skrev 2023-11-13 18:26:07 följande:

5+0 idag och jag funderar på om jag inte ska ha mer symptom än?😅
    har stora, ömma bröst med större bröstvårtor och sedan molvärk till och från i höger sida av livmodern. Ibland mycket starkt, har vaknat två nätter pga smärtan. I övrigt inget förutom halsbränna ibland då jag inte ätit på ett tag😅

Jag hade knappt några symptom alls min hela första graviditet. Inget illamående, ingen molvärk, tror inte ens jag hade ömma bröst. Det enda jag hade en bit in i graviditeten var halsbränna men det började först senare.

Försök njuta av att få må bra även om jag vet att det är svårt när man känner oro. Jag var typ avundsjuk på de som kräktes 😅 helt normalt.. eller inte 😂
  • Ememem

Testar att lägga länken till fb gruppen här i tråden. Den är giltig 48 h (eller 20 timmar) därefter får jag skapa en ny.

Gruppen är hemlig och går inte att söka fram och ingen annan kan se vilka som är med. Öppen för alla med bf i juli ❤️

https://fb.me/g/p_neq7BA5BbvFsJKwL/nB4Pxm53

• Ememem
    Ememem skrev 2023-11-13 19:02:36 följande:

Testar att lägga länken till fb gruppen här i tråden. Den är giltig 48 h (eller 20 timmar) därefter får jag skapa en ny.

Gruppen är hemlig och går inte att söka fram och ingen annan kan se vilka som är med. Öppen för alla med bf i juli ❤️

https://fb.me/g/p_neq7BA5BbvFsJKwL/nB4Pxm53

Eller 20 personer skulle det stå 😅
  • tjatalagom
    Ememem skrev 2023-11-13 18:45:15 följande:
    Jag hade knappt några symptom alls min hela första graviditet. Inget illamående, ingen molvärk, tror inte ens jag hade ömma bröst. Det enda jag hade en bit in i graviditeten var halsbränna men det började först senare.

Försök njuta av att få må bra även om jag vet att det är svårt när man känner oro. Jag var typ avundsjuk på de som kräktes 😅 helt normalt.. eller inte 😂
    Ja man ska nog njuta! Har så svårt att vara positiv. det är som att jag är inställd på att det blir mf bara för att jag inte ska bli förvånad eller ledsen ifall det händer. min man sa igår att jag måste träna på att se det positiva vilket självklart är helt sant. men det är lättare sagt än gjort😅
  • Ememem
    tjatalagom skrev 2023-11-13 19:03:56 följande:
    Ja man ska nog njuta! Har så svårt att vara positiv. det är som att jag är inställd på att det blir mf bara för att jag inte ska bli förvånad eller ledsen ifall det händer. min man sa igår att jag måste träna på att se det positiva vilket självklart är helt sant. men det är lättare sagt än gjort😅
    Har du varit med om missfall tidigare?

De flesta får ju faktiskt aldrig missfall. Det här är min tredje graviditet och visst har det tagit tid att bli gravid men aldrig haft ett missfall så tycker att om du inte haft det tidigare så är sannolikheten inte så stor så försök att göra som din man säger och se det positiva och NJUT!
  • tjatalagom
    Ememem skrev 2023-11-13 19:31:30 följande:
    Har du varit med om missfall tidigare?

De flesta får ju faktiskt aldrig missfall. Det här är min tredje graviditet och visst har det tagit tid att bli gravid men aldrig haft ett missfall så tycker att om du inte haft det tidigare så är sannolikheten inte så stor så försök att göra som din man säger och se det positiva och NJUT!
    Tack för mycket lugnande ord❤️ nej har aldrig haft missfall. Det är helt första gången jag är gravid så jag har ingen aning om något!
    ska försöka passa på att njuta av att inte ha starka symptom, njuta av att det är vår lilla hemlighet och njuta av att fönstershoppa bebissaker❤️
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡