• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Anonym (Anonym (pcos))
    tjatalagom skrev 2023-11-13 20:09:28 följande:
    Tack för mycket lugnande ord❤️ nej har aldrig haft missfall. Det är helt första gången jag är gravid så jag har ingen aning om något!
    ska försöka passa på att njuta av att inte ha starka symptom, njuta av att det är vår lilla hemlighet och njuta av att fönstershoppa bebissaker❤️
    Att du har ömma bröst och stark molvärk är ju tillräckliga gravsymtom som bara är positivt 😊 Det kommer gå bra ska du se ❤️ Jag är i slutet på v 6 nu och har fortf inga symtom och då menar jag varken ömma bröst eller molvärk. Är orolig för att något inte står rätt till nu då jag alltid haft symtom under mina tidigare graviditeter oavsett missfall eller inte. Den här ovissheten tar kål på en men man får helt enkelt ta en dag i taget och våga tro på att man faktiskt är gravid och att allt ska gå bra. Lättare sagt än gjort 😂
  • tjatalagom
    Anonym (Anonym (pcos)) skrev 2023-11-13 20:21:32 följande:
    Att du har ömma bröst och stark molvärk är ju tillräckliga gravsymtom som bara är positivt 😊 Det kommer gå bra ska du se ❤️ Jag är i slutet på v 6 nu och har fortf inga symtom och då menar jag varken ömma bröst eller molvärk. Är orolig för att något inte står rätt till nu då jag alltid haft symtom under mina tidigare graviditeter oavsett missfall eller inte. Den här ovissheten tar kål på en men man får helt enkelt ta en dag i taget och våga tro på att man faktiskt är gravid och att allt ska gå bra. Lättare sagt än gjort 😂
    det känns som att man oroar sig oavsett symptom/avsaknad av symptom 😅😂 och att söka upp saker på nätet flera gånger om dagen hjälper ju inte😅

era värmande ord har verkligen hjälpt mig❤️ imorse vaknade jag och kände enbart glädje för det lilla i magen. Känns som att jag måste njuta och ta vara på det oavsett hur det slutar. Annars kommer jag ångra mig!
  • Anonym (Anonym (pcos))
    tjatalagom skrev 2023-11-14 09:34:39 följande:
    det känns som att man oroar sig oavsett symptom/avsaknad av symptom 😅😂 och att söka upp saker på nätet flera gånger om dagen hjälper ju inte😅

era värmande ord har verkligen hjälpt mig❤️ imorse vaknade jag och kände enbart glädje för det lilla i magen. Känns som att jag måste njuta och ta vara på det oavsett hur det slutar. Annars kommer jag ångra mig!
    Japp så är det! 😂 Google är ens bästa vän många ggr men även ens värsta fiende! Man blir helt enkelt knäpp!

Skönt att du vaknade med glädje och ja njut för man vet aldrig vad som kan dyka upp sen 😅 Jag försöker ha delmål för att överleva den här första tiden som är gravid.

Delmål 1. Imorn kommer jag ta ett test med veckoindikator och hoppas på att få +3 veckor
    Delmål 2. Vul den 23/11
    Delmål 3. Kub eventuellt nipt
    Delmål 4. Hoppas på att få känna fladdret innan rul
    Delmål 5. Rul
  • Anonym (Precis plussat)

Hej, 

Plussade idag och enligt en app är BF i juli 😊
    Skulle gärna gå ned i Facebook-gruppen det länkades tlll igår, den länken verkade inte funka nu 😊

• Anonym (Fyran)

fler som har problem med illamående/ kräkning ? 

jag mår lite sådär och psyket börjar stressa upp för att få ännu en väldigt kräkig graviditet 🙈 har Kräkts Ett par dagar efter bim fram till förlossning sista två graviditeterna 

• Evylin
    Ememem skrev 2023-11-13 19:02:36 följande:

Testar att lägga länken till fb gruppen här i tråden. Den är giltig 48 h (eller 20 timmar) därefter får jag skapa en ny.

Gruppen är hemlig och går inte att söka fram och ingen annan kan se vilka som är med. Öppen för alla med bf i juli ❤️

https://fb.me/g/p_neq7BA5BbvFsJKwL/nB4Pxm53

Skickade en förfrågan till gruppen, jag har ju inte skrivit i denna tråden men jag plussade förra veckan 10/11 och kommer antagligen ha bf i släckare halvan av Juli.
  • jue17

En till med BF juli, plussade i morse (BIM -4 så ganska tidigt) och blir beräknad 26/7 med vårt tredje barn. Är gärna med i Facebookgrupp men lyckas inte få upp något via länken.

Storasyskonen är födda 17 och 19 så som en evighet sen jag var gravid och känns nästan som första gången igen haha Drömmer

• Johannanr3

Hej! 
    jag har oxå Bf iJuli 😊 

jag har varit på 3 st ultraljud hitills då jag hade ett missfall all förra månaden så vi hisste inte om jag var gravid nu igen eller om det var pos från förra månaden😅 

det har varit prat om att det satt fel osv och senast förra veckan fick jag besked att det är utomkved eller ett MA.. 
    fick iaf göra ett vul idag för att ta mediciner för att få ut rester.. 

idag såg man ett tickande hjärta så allt är som det ska 😄 

Grattis till era plus!!{#emotions_dlg.flower}

• GuldKvinnan

Men wow... underbart att höra!! Men också läskigt att man kan få helt fel info sådär. Måste ha varit en riktig känslomässig berg- och dalbana. Stort grattis i alla fall! :)

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡