• Lyksa

Gravid med BF Juli ♡

Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

• Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Anonym (Anonym (pcos))

Är avis på er som känner symtom! Jag känner mig NOLL gravid så måste erkänna att jag är lite orolig. Molvärken jag hade de tre första dagarna runt bim försvann. Varken spänd i mage eller i brösten. När jag var gravid med min dotter så kom de riktiga symtomen runt v 6/7. På ons går jag in i v 6 om det rullar på som det ska så får se om det smäller på närmste helgen.

På inskrivningssamtalet ingår inget vul utan ni går igenom formuläret du har fyllt i, pratar symtom, lämnar urinprov, m.m. Bm kommer eventuellt boka in dig på kommande ultraljud längre ffram. Jag och sambon har inte diskuterat nipt denna gång än men jag kan absolut tänka mig göra det. Var väldigt nära på att göra det med mitt första barn men sen tänkte vi att vi får lita på kub istället. Blev himla bra då vi fick en frisk dotter 😊 Jag ska ringa gyn och boka in ett vul när jag är runt v 8/9 då man garanterat bör kunna se ett litet tickande hjärta, därefter ska jag kontakta mvc för inskrivning om fostret lever.

• tjatalagom
    Goodispodis skrev 2023-11-06 14:11:02 följande:

Jag har bokat tid för inskrivningsbesök som kommer vara under vecka 8, trodde att man i samband med det besöket kommer få göra tidig ultraljud? Men tydligen inte, enligt det du skriver. Vad handlar då inskrivningsbesöket om? Kommer de bara göra ett gravtest med urin som jag kan göra själv hemma?

Jag vet inte. Nu bor jag dock i Finland så det kanske skiljer sig?
    men jag ska ta blodprover före besöket + ta urinprov och så tror jag att jag ska få information om dålig mat/bra mat osv och kanske berätta hur jag mår? Bakgrundshistoria osv.
    men inget ultraljud nej. 
  • Link92

Jag plussade nu på lunchen! Jag har inga symptom och då detta bara är tredje försöket tror jag knappt det är sant. Med första barnet (född december 2021) tog det 2 år så hade förberett mig på mer kamp.
    Enligt senaste mens är BF 12 juli, men tror jag hade tidig ÄL så eventuellt är det tidigare.

• tjatalagom
    Anonym (Anonym (pcos)) skrev 2023-11-06 14:26:56 följande:

Är avis på er som känner symtom! Jag känner mig NOLL gravid så måste erkänna att jag är lite orolig. Molvärken jag hade de tre första dagarna runt bim försvann. Varken spänd i mage eller i brösten. När jag var gravid med min dotter så kom de riktiga symtomen runt v 6/7. På ons går jag in i v 6 om det rullar på som det ska så får se om det smäller på närmste helgen.

På inskrivningssamtalet ingår inget vul utan ni går igenom formuläret du har fyllt i, pratar symtom, lämnar urinprov, m.m. Bm kommer eventuellt boka in dig på kommande ultraljud längre ffram. Jag och sambon har inte diskuterat nipt denna gång än men jag kan absolut tänka mig göra det. Var väldigt nära på att göra det med mitt första barn men sen tänkte vi att vi får lita på kub istället. Blev himla bra då vi fick en frisk dotter 😊 Jag ska ringa gyn och boka in ett vul när jag är runt v 8/9 då man garanterat bör kunna se ett litet tickande hjärta, därefter ska jag kontakta mvc för inskrivning om fostret lever.

Jag känner spontant att det vore skönt att få bekräftat att den lille rör sig där inne och lever, känns ju som en evighet till mitten på december även om det skulle gå vägen. Ska ta reda på vad det kostar hehe.
    jag tror vi kommer göra nipt mest för att lugna nerverna, resultatet är nog av mindre betydelse för oss❤️
  • tjatalagom
    Link92 skrev 2023-11-06 14:40:45 följande:

Jag plussade nu på lunchen! Jag har inga symptom och då detta bara är tredje försöket tror jag knappt det är sant. Med första barnet (född december 2021) tog det 2 år så hade förberett mig på mer kamp.
    Enligt senaste mens är BF 12 juli, men tror jag hade tidig ÄL så eventuellt är det tidigare.

Men åååh grattis!!!!🥹❤️
  • Link92
    tjatalagom skrev 2023-11-06 14:43:57 följande:
    Men åååh grattis!!!!🥹❤️
    Tack!! Känns så konstigt att inte känna något! Sist hade jag sååå ömma bröst i början, men nu ingenting.

Angående ultraljud och tester så förra gången gjorde vi ett privat tidigt ultraljud i vecka 8 (7+6) för att allt kändes så overkligt! Min man fick inte följa med pga covid men jag fick filma så han fick höra och se hjärtljud 😊

KUB erbjöds vi inte pga i Västerbotten ska man vara över 35 år för att få det gratis och NIPT är så dyrt och vad ska man ens göra av resultatet? Vi hade bestämt att vi ville ha barnet oavsett om det skulle ha något medfött fel eller inte.

Jag tror inte vi gör något utöver det vi blir erbjudna denna gång, så bara RUL förmodligen.
  • Snarttrettio
    Här är en till med Bf Juli 2023.
    Jag har haft ca 7 missfall tidigare och räknar helt klart med missfall igen... Jag plussade idag ÄL+10 vilket är ovanligt tidigt för mig...
    Någon här med en massa missfall?
    32 år snart och inga barn sedan tidigare. Försökt länge
  • Kiwi157
    Snarttrettio skrev 2023-11-06 15:36:29 följande:
    Jag har haft ca 7 missfall tidigare och räknar helt klart med missfall igen... Jag plussade idag ÄL+10 vilket är ovanligt tidigt för mig...
    Åh, håller tummarna för dig denna gången!! I vilka veckor har du fått missfall de andra gångerna?
  • Moa00

HejHej! Hoppar in här i tråden om det är okej! 

Fick idag äntligen mitt + på stickan! Detta är min o min sambos andra försök. Bim är beräknad lör 11/11, alltså plussade jag på bim-5! Har anat att jag var gravid så såg verkligen fram emot att få testa imorse! 🥹🥰

• Goodispodis
    Snarttrettio skrev 2023-11-06 15:36:29 följande:
    Vad jobbigt!!! Hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång. ❤️
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡