Anonym (toodiloo) skrev 2023-10-18 15:36:30 följande:
Frågan är om du fattar?
Ja enkäter är inte 100% tillförlitliga men det fan så mycket mer tillförlitliga än vad någon person själv tycker eller anser sig ha sett i sin lilla krets.
Dessutom behövs inga enkäter för att motbevisa att varenda kotte på hela planeten bara kan otrohet pga problem i relationen. Bara en sån enkel faktum människor är olika och hanterar missnöje olika och att alla inte är otrogna så fort man blir missnöjd över något borde ju räcka gott och väl för att fatta att ett sånt påstående är irrationellt.
Men för personer som verkar har något slags desperat behov av att tro att precis all otrohet bara måste bero på problem i relationen och vägrar ta till sig enkla fakta så finns ju inte så mycket annat än att hänvisa till enkäter som klart och tydligt visar att NEJ man behöver inte alls ha problem i relationen för att vara otrogen och den lilla statistik som finns verkar stödja det.
Ja, jag kan berätta för dig att jag har relativt god fattningsförmåga rent generellt när det gäller enkäter och statistik.
Du (toodilo) ger intryck av att du har egen erfarenhet av att du har blivit utsatt för otrohet?
Dessutom får jag intrycket av att du med näbbar och klor, med alla till buds stående medel, försöker förvara dig själv med att du hade inget som helst ansvar för att din partner valde att vara otrogen mot dig?
Men om du själv läser igenom dina inlägg i tråden, om du öppnar ditt sinne och dina egna skygglappar, så finns det mycket som tyder på att du väljer att bemöta dina medmänniskor på ett sätt som är allt annat än bra.
Om du valde att bemöta din partner på något liknande sätt som du visar att du bemöter andra medlemmar i tråden,
så som du visar att du bemöter andra medmänniskor, så som t ex visas av att du väljer att uttrycka dig med svordomar och okvädningsord mot andra människor,
så måste jag säga att jag i så fall kan ha mycket stor förståelse för om din partner valde att vara otrogen mot dig.