Anonym (toodiloo) skrev 2023-10-20 10:13:41 följande:
Har du några belägg för att de flesta otrohet inte blir kända? Och hur kan du påstå att andra blundar för den "sanna" bilden om du inte vet om den bilden verkligen är sann?
Är att svika, ljuga och manipulera sin partner är ok bara personen inte får reda på det?
Nej.
Hur tror du att det skulle gå till att mäta frekvensen på något som inte är känt??? Förklara detta för alla om du kan...
De allra flesta klarar noga förstå att det sannolikt finns en betydande del som förblir okända, de flesta klarar att göra en egen rimlighetsbedömning.
Självfallet är den sanna bilden att en andel av alla otroheter inte blir känd.
Hur stor den delen är kan man självfallet ha olika åsikter om, olika människor känner olika stort behov av att blunda och försöka dölja att de ens finns.
Du själv verkar ha ett unikt stort behov att blunda.
Men som sagt, de flesta kan nog göra en egen sannolikhetsbedömning.
Den självklara sanningen kan nog ingen förneka, inte ens du, att 100% av alla otroheter blir givetvis inte kända.
Att försöka hävda något annat är att blunda för den sanna bilden, det är en självklarhet som inte ens du kan behöva en länk för att acceptera.
Din sista rad avstår jag från att kommentera. Jag har aldrig uttryckt någon åsikt om den saken.
Men för att upplysa dig om en enkel sanning som du verkar ha missat i ditt liv så kan jag berätta att alla människor ljuger och alla människor, inklusive små barn, ägnar sig åt att manipulera sina nära och kära.
Om du inte visste det så kan jag berätta för dig att även du ljuger.
Om du någonsin har varit i en nära relation så kan jag garantera att även du själv har manipulerat.
Du kan angripa alla andra människor på ditt vanliga obehagliga sätt och du kan peka ut andra medmänniskor på de sätt som du brukar.
Men glöm inte att när du låter ditt pekfinger peka mot någon av dina medmänniskor så är det alltid
TRE FINGRAR SOM PEKAR MOT DIG SJÄLV!