Anonym (On point) skrev 2023-10-19 14:25:17 följande:
Det är inte speciellt viktigt för mig överhuvud taget. Det viktiga för mig är att ge TS ett svar på frågan som jag kan stå för.
Att det är viktigt för dig att veta detta övergår mitt förstånd. Du verkar ju inte alls vara intresserad av TS fråga.
Vad som är viktigt för mig är totalt ointressant. Du påstår att mitt svar är en halmgubbe, vet du vad en halmgubbe innebär?
Om det är någon som argumenterar med halmgubbar så är det nog du som lyckas förvränga diskussionen från en enkel fråga TS ställde till en argumentation krig om otrohet sker i goda relationer eller ej.
Jag hävdar att jag tror att vanligare att det händer när relationen haltar. Du accepterar inte detta.
FL är ingen kurs i argumentationsteknik !
Vanliga människor vill få andra vanliga människors svar på sina frågor och funderingar.
Vad får du ut av att tramsa på detta sätt med mig?
Jasså säger du det?
När man förvanskar det andra säger till något annat för att få andras argument att framstå som irrationella och sina egna förvrängda argument som rationella så kallas det för en halmgubbe.
Halmdocka (halmfigur, halmgubbe), engelska straw man argument, är en form av argumentationsfel. Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild.[1][2]
De förvrängda argumenten framställs som absurda och blir därför lätta att argumentera mot. De verkliga argumenten låtsas debattören inte ha hört. Halmdockor kan leda till att en debatts fokus fjärmar sig från kärnfrågan.
sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
Och det är något du pysslat med ganska genomgående i tråden, allt från att låtsas som att du inte fattar att enkäter görs anonymt till att snacka om att andra inte fattar att en relation minsann inte blir bra av en otrohet...eller din senaste halmgubbe där du gör om "varför är det så viktigt för dig att tro att otrohet beror på problem i relationen" till "
varför jag tror att det är viktigt att man är rädda om varandra i en relation"
Och nu ska du försöka få andras motargument till dina felaktiga påståenden till att framstå som OT, och det är ju såklart bara du som vill TS bästa...
Ja vanliga människor vill få andra vanliga människors svar på sina frågor och funderingar.... så varför sitter du då och förvränger andras frågor med en massa halmdockor?
Både FL och andra diskussionsforum är till viss del "en kurs i argumentationsteknik" för argumenterar man på det falska och manipulativa sättet du gör så ska man inte förvänta sig ett trevligt bemötande eller gnälla om andras "tramsande" för den som tramsar är ju i så fall du och det andra gör är att BEMÖTA ditt tramsande