• Anonym (VOO)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

känner du dåligt samvete, och tänker på jämnåriga singlar som sitter där ensamma och längtar efter att få träffa nån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-09 17:46:42 följande:
    Är nog så att vissa av oss inte vill bli kallade "gubbar" eftersom 40-50 är medelålders. Bara rätt att sådant här ältas och ältas ända tills det elaka kvinnogänget här förstår det, sen har de redan målat in sig i ett hörn iom detta och borde inte få dejta någon 5 år yngre än sig själva om de ska gå efter sina egna synsätt på 40+-män.
    Precis. Män får inte känna sig attraktiva och tro att kvinnor skulle vilja ha oss. Speciellt inte om det är yngre kvinnor.
    Jämför med hur kvinnor ska lyftas och uppmuntras.
  • Bis mis
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 17:49:35 följande:
    Precis. Män får inte känna sig attraktiva och tro att kvinnor skulle vilja ha oss. Speciellt inte om det är yngre kvinnor.
    Jämför med hur kvinnor ska lyftas och uppmuntras.
    Skitsnack som vanligt :)
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-09 17:46:42 följande:
    Är nog så att vissa av oss inte vill bli kallade "gubbar" eftersom 40-50 är medelålders. Bara rätt att sådant här ältas och ältas ända tills det elaka kvinnogänget här förstår det, sen har de redan målat in sig i ett hörn iom detta och borde inte få dejta någon 5 år yngre än sig själva om de ska gå efter sina egna synsätt på 40+-män.
    Vad är det för fel på gubbar?
  • Anonym (VOO)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-09 18:03:02 följande:
    Jag skulle kunna göra en lista men då blir det ännu sämre stämning i tråden.
  • Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-09 18:03:02 följande:
    Det blir fel när det blir ett skällsord (för vissa kvinnor på forumet) som är avsett att trycka ner. Allt beror på i vilken kontext man skriver det. Men på forumet används det som skällsord på 40+-män som har "mage" att inbilla sig att de kan attrahera ens 10 år yngre kvinnor.

Man har blivit så less på detta så TS ältande är helt rätt.

• Anonym (VOO)
    Anonym (Annika) skrev 2023-10-09 17:39:59 följande:

Jag tror de flesta jämnåriga kvinnor är glada för att de slipper besväras av dig.  Inget man sörjer direkt.

Kvinnor säger att de inte är intresserade av de flesta männen, så du har nog rätt.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-09 18:12:57 följande:
    Det blir fel när det blir ett skällsord (för vissa kvinnor på forumet) som är avsett att trycka ner. Allt beror på i vilken kontext man skriver det. Men på forumet används det som skällsord på 40+-män som har "mage" att inbilla sig att de kan attrahera ens 10 år yngre kvinnor.

Man har blivit så less på detta så TS ältande är helt rätt.
    Hur vet du att det är ett skällsord? Kan det vara så att det är din tolkning? För mig är gubbe inte negativt. Det är en tid i livet. Precis som tant.

Tycker inte att TS ältande är rätt. Jag tror faktiskt att det är dåligt för hans hälsa, vilket är väldigt tråkigt. Bättre att vara positiv och njuta av det korta liv vi har. Särskilt när man börjar bli äldre.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-09 18:19:22 följande:
    Hur vet du att det är ett skällsord? Kan det vara så att det är din tolkning? För mig är gubbe inte negativt. Det är en tid i livet. Precis som tant.

Tycker inte att TS ältande är rätt. Jag tror faktiskt att det är dåligt för hans hälsa, vilket är väldigt tråkigt. Bättre att vara positiv och njuta av det korta liv vi har. Särskilt när man börjar bli äldre.
    Det är ett skällsord för många män. Synen på män som börjar bli äldre är ofta inte positiv.

Jag tycker att jag har rätt i det jag skriver, men ska ge dig rätt i att det inte är så bra för mitt välmående. Saker har hänt här och man får annat perspektiv när sånt händer. Man inser att man borde försöka vara positiv oftare. Livet ska väl inte gå ut på att vara bitter? Jag har börjar tänka om när det gäller vissa saker.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 18:24:40 följande:
    Det är ett skällsord för många män. Synen på män som börjar bli äldre är ofta inte positiv.

Jag tycker att jag har rätt i det jag skriver, men ska ge dig rätt i att det inte är så bra för mitt välmående. Saker har hänt här och man får annat perspektiv när sånt händer. Man inser att man borde försöka vara positiv oftare. Livet ska väl inte gå ut på att vara bitter? Jag har börjar tänka om när det gäller vissa saker.
    Tråkigt att höra! Japp, perspektiv förändras när något händer. Ja, bitterhet ska vi nog alla försöka undvika så gott vi kan. Det tär både på den psykiska och fysiska hälsan. Ta hand om dig!
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 17:43:45 följande:
    Kvinnor får gärna prata om snygga män och träffa dom också. Yngre män också. Jag dömer inte. Det är inte det som jag har problem med.

Jo, jag har sett flera kvinnor som sagt det.
    Varför skriver du då hela tiden och senast denna vecka om att tog illa upp när en kvinna berättade om sin nya man, hon skulle ha tänkt på dig som är så ensam singel och aldrig haft ett förhållande.
    Det är så synd om dig då, Du vet ju själv vilka trådar du har skrivit bara senaste veckan.
    Dubbelmoral och hyckleri är vad du håller på med men anklagar kvinnor för.
    Men det är dig själv du talar om då.
Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre