• Anonym (VOO)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

känner du dåligt samvete, och tänker på jämnåriga singlar som sitter där ensamma och längtar efter att få träffa nån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-04 12:45:35 följande:
    Senaste nytt

Män bör inte attraheras av yngre tjejer, för då vill inte kvinnor dejta män längre.
    Återigen är du empatilös när en kvinna skriver vad hon känner.
    Du har  själv i flera trådar klagat på att du blir ledsen när kvinnor pratar om snygga män, att du lyssnar på kollegor som pratar om vältränade män och män med snygga kroppar. Att du inte vill lyssna och tycker att dom minsann inte tänker sig för.
    Det är precis samma sak.
    Kvinnor gillar män i alla åldrar, män gillar kvinnor i alla åldrar.
    Alla föredrar olika eller så är det just en viss person man gillar oberoende på ålder.
    Men du tjatar bara hur illa det är för män.
    Men för de flesta män är det inte illa, dom har förhållande eller har haft.
    Du förlöjligar hennes svar inser du inte att det var otrevligt och mästrande svar?
    Du vill att folk ska visa empati för dig men du visar inget mot andra. 
    Det är inte mer synd om dig för att du aldrig har haft ett förhållande och bara haft sex en gång än andra ensamma män eller kvinnor.
    Beter du dig mot kvinnor irl som du gör här? säger du samma saker?
    Om många tar illa upp vad du skriver vore det väl ändå på sin plats att tänka till, inte bara hålla fast vid att du minsann vet hur kvinnor är och vad dom tycker.
    Du ska alltid har rätt trots att många säger annat. Någon gång när många reagerar måste man ju tänka till varför så många tar illa upp och kanske tänka till varför folk uppfattar en så.
    Tycker du att det är så kul att många kvinnor tar illa upp när du kommer med olika påståenden?
    Du kan ju inte jämnt kräva förståelse för din situation när du sällan gör det för andra. 
    Du slänger ur dig  saker som folk tar illa upp av och inte känner igen men sen är alla bara dumma mot dig när dom inte håller med.
    Tänker du aldrig till när så många reagerar? är det alltid alla andras fel?
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Helt absurt!) skrev 2023-10-04 14:26:16 följande:
    Återigen är du empatilös när en kvinna skriver vad hon känner.
    Du har  själv i flera trådar klagat på att du blir ledsen när kvinnor pratar om snygga män, att du lyssnar på kollegor som pratar om vältränade män och män med snygga kroppar. Att du inte vill lyssna och tycker att dom minsann inte tänker sig för.
    Det är precis samma sak.
    Kvinnor gillar män i alla åldrar, män gillar kvinnor i alla åldrar.
    Alla föredrar olika eller så är det just en viss person man gillar oberoende på ålder.
    Men du tjatar bara hur illa det är för män.
    Men för de flesta män är det inte illa, dom har förhållande eller har haft.
    Du förlöjligar hennes svar inser du inte att det var otrevligt och mästrande svar?
    Du vill att folk ska visa empati för dig men du visar inget mot andra. 
    Det är inte mer synd om dig för att du aldrig har haft ett förhållande och bara haft sex en gång än andra ensamma män eller kvinnor.
    Beter du dig mot kvinnor irl som du gör här? säger du samma saker?
    Om många tar illa upp vad du skriver vore det väl ändå på sin plats att tänka till, inte bara hålla fast vid att du minsann vet hur kvinnor är och vad dom tycker.
    Du ska alltid har rätt trots att många säger annat. Någon gång när många reagerar måste man ju tänka till varför så många tar illa upp och kanske tänka till varför folk uppfattar en så.
    Tycker du att det är så kul att många kvinnor tar illa upp när du kommer med olika påståenden?
    Du kan ju inte jämnt kräva förståelse för din situation när du sällan gör det för andra. 
    Du slänger ur dig  saker som folk tar illa upp av och inte känner igen men sen är alla bara dumma mot dig när dom inte håller med.
    Tänker du aldrig till när så många reagerar? är det alltid alla andras fel?
    Hjärta
  • Anonym (Förälskad)

Jag är 43 och förälskad i en man som är 36. ( han vet nog inget och jag är gift egentligen).
    Är det onormalt?

• Anonym (Va?)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-03 12:06:15 följande:
    Jo, såhär kan det se ut. När kvinnor når en viss ålder så är de osynliga, klara att kastas på soptippen. Män tiittar bara efter yngre. Varför tänker inte män på jämnåriga kvinnor som sitter där ensamma?
    Jag är 34 och dejtar en 22 årig kvinna. Vad är det du tänker att jag skulle ha gjort egentligen om du faktiskt vill se förändring i praktiken?

Skulle jag tänkt att "nu finns det ju en ömsesidig attraktion och vi stormtrivs tillsammans men jag kan inte fortsätta dejta X för där borta sitter ju Lisa, 34, singel och barnlös och är ledsen för att ingen vill ha henne och tiden går...."

Låt folk dejta vem de vill så länge det inte är olagligt eller helt uppåt väggarna. Och i den mån ålderskillnaden är ett problem i relationen så lär ju det visa sig och det blir ganska självsanerande.
  • MathiasAnders

Varför skulle man känna dåligt samvete för det?
    Det är ju inte så att dom som är singlar står vid någon entré och frågar om man hellre vill ha dom?

Skulle säga att dom flesta kvinnor idag är tillbakadragna och blyga för att våga tag steget att tag kontakt med någon man/kvinna idag.

Skulle bli imponerad om jag skulle bevittna detta.

Men gör en tråd med singelkvinnor och be dom tag kontakt med oss män där..
    lägg upp en annons så skriver män eller kvinnor till Er?

• Anonym (VOO)
    MathiasAnders skrev 2023-10-09 11:56:51 följande:

Varför skulle man känna dåligt samvete för det?
    Det är ju inte så att dom som är singlar står vid någon entré och frågar om man hellre vill ha dom?

Skulle säga att dom flesta kvinnor idag är tillbakadragna och blyga för att våga tag steget att tag kontakt med någon man/kvinna idag.

Skulle bli imponerad om jag skulle bevittna detta.

Men gör en tråd med singelkvinnor och be dom tag kontakt med oss män där..
    lägg upp en annons så skriver män eller kvinnor till Er?

Många kvinnor håller inte med, och säger att kvinnor visst vågar. Med män som de är intresserade av.
  • MathiasAnders
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 12:28:07 följande:
    Många kvinnor håller inte med, och säger att kvinnor visst vågar. Med män som de är intresserade av.
    Men självklart håller dom inte med..
    Kan enbart prata från mitt perspektiv då jag tagit kontakt med kvinnor ute bland annat och fått infon att dom aldrig hade vågat gå fram till mig!
    nu är jag inte ens i närheten av en 10a utan skulle se mig som en 5a kanske..
    Men när kvinnor ser sig som oattraktiva så är det ett faktum för dom..

Självförtroende gör en kvinna mer attraktiv..
    Att visa framfötterna och skinn på näsan!
    man kan inte få mer än ett nej?
  • Anonym (VOO)
    MathiasAnders skrev 2023-10-09 12:44:35 följande:
    Men självklart håller dom inte med..
    Kan enbart prata från mitt perspektiv då jag tagit kontakt med kvinnor ute bland annat och fått infon att dom aldrig hade vågat gå fram till mig!
    nu är jag inte ens i närheten av en 10a utan skulle se mig som en 5a kanske..
    Men när kvinnor ser sig som oattraktiva så är det ett faktum för dom..

Självförtroende gör en kvinna mer attraktiv..
    Att visa framfötterna och skinn på näsan!
    man kan inte få mer än ett nej?
    Jag har också hört kvinnor säga att de inte vågar, och vill att mannen ska ta första steget.
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 12:48:05 följande:
    Jag har också hört kvinnor säga att de inte vågar, och vill att mannen ska ta första steget.
    Ja du går ju mycket på hörsägen, du skriver alltid jag har hört osv.
    Ja det är mycket man hör, det bästa är ju att gå erfarenheter.

Vad är ditt syfte med att hela tiden skriva i alla trådar, jag har hört att kvinnor .......
    Om vissa kvinnor säger att kvinnor kan ta första steget så har ju dom gjort det.
    Eller att dom känner kvinnor som, gjort det eller hur eller säger du att dom ljuger?
    Varför skulle inte kvinnor kunna ta första steget?
    Det är inte lika med alla gör det för dun vet alla kvinnor är inte likadana eller gör exakt samma sak, du t ex är ju inte som många andra män eller hur?
    Du brukar säga att du  är blyg men dun inser ju att inte alla andra män är det eller hur?
    Män är och känner olika och gör olika, du förstår väl alla att även kvinnor är olika och gör olika.
    Även om många kvinnor inte tar första steget så finns det ju självklart dom kvinnor som gör det.
    Du behöver inte klumpa i hop kvinnor till att göra samma saker när inte män gör det.

Många kvinnor vill inte ta första steget men en del kvinnor gör det.
    Så är det bara, inget man behöver ifrågasätta!

• Anonym (Sammalika!)

Nu skiljer det bara 2 år, men rent krasst trodde jag han var 10-15 år yngre än mig. innan jag visste och kände väl spontant att jag inte ens skulle försöka lägga in en "stöt" pga åldersskillnaden.
    Trodde väl att jag inte hade en chans pga åldern och blev liksom väldigt "paff" när han sökte kontakt utanför vår gemensamma fritidsaktivitet. Och på den vägen är det, men väldigt nytt så får väl se vart det tar vägen.

Jämför man honom med andra jämnåriga män så har han en mycket ungdomligare stil, saknar ölmagen, pigg, energisk, aktiv fritid osv.

Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre