Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 15:24:09 följande:
Det är alla möjliga det. Om jag påstår att många kvinnor inte vågar, och vill att mannen ska ta första steget, så har jag fel. Kvinnor tar första steget med män de är intresserade av. Samma personer säger sen att de inte vågar med män de är intresserade av. Och tycker att det är män som ska ta första steget. Samma säger alla deras väninnor också.
Men snälla du, varför kan du inte inse att vissa kvinnor är framåt och tar initiativ.
Av dom kvinnor jag känner som har tagit initiativ till sina män och står för det är ju verkligen inte samma kvinnor som sen säger att dom inte vågar, dom har ju redan vågat och tycker då förstås att inte bara är männen ska ta första steget.
Vad är det du håller på med, du förstår väl att det finns kvinnor som vågar ta initiativ och kvinnor som inte gör det, det är väl inte några som byter åsikt, dom är olika personligheter som vågar olika.
Hur menar du egentligen? menar du att kvinnor inte kan våga och känna olika?
Tror du på allvar att alla kvinnor är lika och vågar och känner samma sak.
Du vet väl att män är olika, vissa är jätte framåt och vågar mycket medans andra som du så är blyga, varför kan du inte inse att det är lika för kvinnor?
Sluta säga att det är samma personer, jag känner kvinnor som inte skulle våga ta initiativ men känner också kvinnor som vågar och har gjort det.
Hur kan du inte förstå att dom är olika personer som vågar och gör olika, det är ingen som har bytt åsikt eller gör och säger olika.
Kvinnor är väl precis lika olika varandra som män är eller tror inte du det?
Så om en man säger hm jag är blyg och vågar inte ta initiativ skulle jag säga, jaha du ändrar vad du säger för det är inte sant för jag vet att män visst tar initiativ så du ändrar bara vad du säger. DU bara säger något och sen ändrar du åsikt!
Inser du inte att det är absurt!