• Anonym (VOO)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

känner du dåligt samvete, och tänker på jämnåriga singlar som sitter där ensamma och längtar efter att få träffa nån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre
  • Anonym (Yu)

Även myndighetsåldern 18 är ju godtycklig, exempelvis. Finns ingen närmare anledning till varför, det har bara bestämts så. 

Myndighetsåldern skulle lika gärna kunna vara 21 eller 25. Om man ser till mognad. Sen skulle det givetvis skapa problem i samhället med en högre myndighetsnivå. Men godtyckligt är det.

• Anonym (VOO)
    Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-11 07:45:44 följande:
    Det är sant i alla fall. Den yngsta tjejen var alltid populärast... tills det kom en som var ännu yngre. 

Ja det tycker jag. Hemskt.

Inte om de hade haft chansen med mer jämnåriga kvinnor. Då är det inte ett dugg synd om dem. Men de medelålders kvinnorna fick ju ingen chans, de kunde bara sitta där och hoppas på att bli valda...
    Kanske var så i det fallet, men många kvinnor i min ålder har en chans. Jag skriver oftast till kvinnor i min ålder. De jag har stött på irl var oftast i min ålder. Men jag stötte på en mycket yngre en gång, för jag var förälskad. Jag skämdes inte ett dugg för det, och tänkte inte en sekund på jämnåriga singelkvinnor som satt där ensamma. Jag tror inte att singelkvinnor tänker på ensamma jämnåriga män när kvinnorna träffar yngre killar.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-11 07:54:57 följande:
    Men det jag undrar över är om många män som dras till yngre egentligen rent sexuellt skulle kunna tända på 13-15-åringar och det enda som egentligen hindrar dem är att det satts en godtycklig byxmyndighetsgräns vid 15 samt att det inte riktigt är socialt accepterat? 

Byxmyndighetsgränsen hade ju lika gärna kunnat gå vid 18 eller 21. 15 är ju godtyckligt, finns ingen närmare anledning till varför egentligen. 

Så vad är det som gör att 18 är okej men inte 15? Är det någon fysisk eller mental skillnad på tjejerna eller är det bara en godtycklig gräns man sätter för sig själv? Handlar det då om moral? Är det säkert att en 18-åring är mogen nog? Vad är det som säger att man egentligen är mogen nog för kortkort, giftermål och att rösta vid 18? 
    Tidigare i tråden såg jag 11-åringar nämnas, jag reagerar på det när den här tråden inte handlar om barn.
    Jag vet inte varför just 18 är ok, det är väl bestämt så av nån? Mycket händer nog mellan 15 och 18 år.
    Jag tror inte att alla 18-åringar är mogna nog att ha sex. Flera skrev till mig att tjejer inte är vuxna vid 22 och 24 år. Mågna tycker att 25 är gränsen, då är hjärnan utvecklad. Nya rön säger 30 år.
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 07:59:38 följande:
    Ja, män som beter sig så är ju patetiska, slemmiga och det låter som gränsen till övergrepp. Tror du att de flesta män är så?
    Nej. Jag känner många medelålders män som skojar med varandra om unga kvinnor, men de gör inte sådant på riktigt. Så vitt jag vet i alla fall. De är lyckliga med sina fruar, som i de flesta fallen är ungefär jämnåriga med dem själva. 
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-11 08:36:29 följande:
    Nej. Jag känner många medelålders män som skojar med varandra om unga kvinnor, men de gör inte sådant på riktigt. Så vitt jag vet i alla fall. De är lyckliga med sina fruar, som i de flesta fallen är ungefär jämnåriga med dem själva. 
    Jag tror att många män är ödmjuka när de umgås med yngre tjejer. För man har mognat och lärt sig lite. Man kanske tänker på sex och kollar in henne, men man vill inte vara ett slem. Roligare när hon känner sig trygg med en, och att man kan prata normalt som folk.
    Så gör jag i alla fall. Tycker jag ser ofta att det är unga tjejer som tar ut svängarna och blir fräcka när de umgås med äldre män. Det känns mer ok faktiskt. 
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-11 08:36:29 följande:
    Ja, de flesta förhållanden som håller, där är man jämnåriga. Två års skillnad är normen i Sverige har jag läst.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 08:42:35 följande:
    Jag tror att många män är ödmjuka när de umgås med yngre tjejer. För man har mognat och lärt sig lite. Man kanske tänker på sex och kollar in henne, men man vill inte vara ett slem. Roligare när hon känner sig trygg med en, och att man kan prata normalt som folk.
    Så gör jag i alla fall. Tycker jag ser ofta att det är unga tjejer som tar ut svängarna och blir fräcka när de umgås med äldre män. Det känns mer ok faktiskt. 
    Jag träffade ju en 22-åring, som kontaktade mig. Hon sa innan att hon var trött på killar som bara pratar sex, hon var inte så intresserad av sex. Visade sig att det var hon visst det. Hon ville ligga, sa hon, fast det fick jag veta 2 år senare. Hon skickade en bild på sina nakna bröst också.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 08:50:33 följande:
    Jag träffade ju en 22-åring, som kontaktade mig. Hon sa innan att hon var trött på killar som bara pratar sex, hon var inte så intresserad av sex. Visade sig att det var hon visst det. Hon ville ligga, sa hon, fast det fick jag veta 2 år senare. Hon skickade en bild på sina nakna bröst också.
    Jag gjorde inga närmanden, jag hade inte bråttom. Ville att det skulle kännas rätt för båda och att både hon och jag kände oss trygga. Jag var nervös också för jag hade bara varit med en, för 12-14 år sen. Det var hon som skulle ha fått ta första steget, hon tyckte att det var jag som skulle ha gjort det.
  • Anonym (Yu)

Jag tänker på en 13-åring i min närhet som faktiskt rent kroppsligt såg ut som en 18-åring men alltså var vad jag skulle beteckna som ett barn. 

Då antar jag att en man som rent sexuellt attraheras av en 18-åring också skulle attraheras sexuellt av 13-åringen? 

Tyvärr blev den flickan våldtagen av sin styvpappa.
     Givetvis en sjuk individ. Men jag frågade ett par män i min närhet om de hade kunnat attraheras av henne och den ena kunde det, den andra ville inte svara. 

Så vad hindrar egentligen en man som är sexuellt intresserad av 18-åringar att också vara sexuellt intresserad av 13-åringar? Enbart konvention? Moral? 

• Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-11 09:18:23 följande:

Jag tänker på en 13-åring i min närhet som faktiskt rent kroppsligt såg ut som en 18-åring men alltså var vad jag skulle beteckna som ett barn. 

Då antar jag att en man som rent sexuellt attraheras av en 18-åring också skulle attraheras sexuellt av 13-åringen? 

Tyvärr blev den flickan våldtagen av sin styvpappa.
     Givetvis en sjuk individ. Men jag frågade ett par män i min närhet om de hade kunnat attraheras av henne och den ena kunde det, den andra ville inte svara. 

Så vad hindrar egentligen en man som är sexuellt intresserad av 18-åringar att också vara sexuellt intresserad av 13-åringar? Enbart konvention? Moral? 

Jag kan bara svara för mig själv. Så unga, inte en chans. Jag vet en 17-årig tjej som är kurvig och söt. Hon har kvinnliga former. Men nej, för ung. Hade hon varit 18-19 så hade det varit en annan sak. Men jag är tveksam där också, jag vet faktiskt inte om jag skulle tacka nej. 20 år? Skulle kännas bättre helt klart.
Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre