• Anonym (VOO)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

känner du dåligt samvete, och tänker på jämnåriga singlar som sitter där ensamma och längtar efter att få träffa nån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-12 10:41:20 följande:
    Män brukar beskriva det som att det är skillnad på män och kvinnor här: att män bara går på utseende för attraktion och sen inte tänker längre än så. Det innebär att är tjejen snygg är hon liggbar oavsett hennes ringa ålder, typ. Män verkar inte fundera över konsekvenser eller attraheras av hjärnan. Det är lite därför jag undrar om väldigt många män egentligen är hebefiler, dvs är tjejen i yngre tonåren men utvecklad som säg en 18-åring så tänder de på henne ändå. Det som då hindrar dem är lagstiftning och konvention. Men det kan förstås också vara så att det finns en viss omtanke om den unga tjejen inblandad, det måste männen själva svara på.

Är tjejen 18 anses hon dock helt som lovligt byte av de flesta män, eftersom hon uppnått myndighetsålder. Där kvinnor kanske skulle fundera över konsekvenser eller tänka "för ungt" verkar män mera tänka "jag kör på om jag får chansen". Alltså lite mindre rationell eftertanke och omsorg och mer luststyrt, som jag tolkar det. 
    Här är du inne på nåt som jag fick höra ofta i mina trådar när jag skrev om en yngre tjej jag var förälskad i. Jag var inte förälskad, jag var bara kåt. Män vill styra den unga tjejen. Hon känner sig pressad att ha sex hon inte är redo för. Män är bara ute efter hennes unga kropp.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-12 11:20:25 följande:
    Ja, men om vi glömmer 25-åringarna och riktar in oss på vuxna kvinnor, minst 30 år. Har du lättare att förstå om män attraheras av en 30-årig kvinna, om han själv är 50?
    Om man bara pratar om en kropp som ett föremål så möjligen. Men en person är sammansatt av så mkt mer än så, attraktivitet sitter i personligheten och den kemi man har tillsammans. En bild eller en främling man passerar på stan är bara ett objekt. Nån man interagerar med är ngt annat.

Du som saknar så mkt livserfarenhet trots din ålder känner inte till vad som attraherar efter ett år tillsammans. Eller fem. Eller ens efter två månader. Blicken hos den person som efter tid tillsammans bara vill slita av ens kläder fortast möjliga. Den upplevelsen tror jag är sällsynt att uppleva med någon som ligger långt ifrån en mentalt. Och jag har svårt att se att man skulle ha den så ofta med nån 20 år ifrån ens egen ålder. Nu har jag faktiskt haft en relation i några år med nån som var 17 år yngre än mig där vi hade den där kemin, men det är enda gången jag upplevt det.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Fia) skrev 2023-10-12 11:32:14 följande:
    Om man bara pratar om en kropp som ett föremål så möjligen. Men en person är sammansatt av så mkt mer än så, attraktivitet sitter i personligheten och den kemi man har tillsammans. En bild eller en främling man passerar på stan är bara ett objekt. Nån man interagerar med är ngt annat.

Du som saknar så mkt livserfarenhet trots din ålder känner inte till vad som attraherar efter ett år tillsammans. Eller fem. Eller ens efter två månader. Blicken hos den person som efter tid tillsammans bara vill slita av ens kläder fortast möjliga. Den upplevelsen tror jag är sällsynt att uppleva med någon som ligger långt ifrån en mentalt. Och jag har svårt att se att man skulle ha den så ofta med nån 20 år ifrån ens egen ålder. Nu har jag faktiskt haft en relation i några år med nån som var 17 år yngre än mig där vi hade den där kemin, men det är enda gången jag upplevt det.
    Vem har pratat om en kropp som ett föremål? Tråden handlar om attraktion.
  • Anonym (-)

så länge hen är över 18 år.

• Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-12 11:24:58 följande:
    Jo faktiskt. Mig personligen, och så har jag sett i andra trådar där kvinnor känner sig ratade och att de inte duger längre åt män, för män vill bara ha yngre.
    Men du förstår inte skillnaden på att vara ledsen som dessa kvinnor är över att dom känner sig ratade precis som du startar trådar om att du gör.
    Du är ju precis som dom.

Däremot är det ingen som säger att någon ska bli ihop med någon pga medlidande och ska avstå någon för att vara snäll mot någon jämnårig
    Förstår du verkligen inte skillnaden?
    Du ser förstår väl vad folk skriver?
    DU skriver att du tycker att kvinnor ska tänka på dig för att du minsann är singel.

Man kan alltså visa förståelse för en annan person,  tex jag är gift men kan även skänka kvinnor som är ensamma en tanke och tycka att det är tråkigt för dom.
    Jag kan även visa förståelse och känna att det är tråkigt för ensamma män som gärna vill träffa någon.
    Men känner förståelse och sympati för folk.
    Men det är ju inte samma sak som att men då skulle jag strunta i min man och börja dejta en ensam man, inte ens om jag var singel skulle jag ju tänka, jag är intresserad av den här mannen och han av mig men nej då jag ska bli ihop med den ensamma mannen.

Folk kanske skulle tro att du skulle kunna känna förståelse och sympati för ensamma kvinnor eftersom du är i samma situation, man känner empati men det är ju ingen som säger eller tror att du skulle dejta eller bli hop med någon du inte var intresserad av pga det.
    Du förstår väl skillnaden? eller?
    Du verkar ofta inte förstå vad folk skriver, du tolkar folk på ett konstigt sätt och missförstår vad folk menar, ibland undrar man hur du uppfattar vad folk skriver.
    Du verkar ha svårt med kommunikation ibland, kanske är det just det som gör att du inte träffar någon, du förstår inte alltid vad folk menar eller tolkar fel.
    Jag uppfattar ofta just att du inte riktigt uppfattad vad en person skriver, man undrar hur kunde han tolka det så fel när man läser dina svar till någon.
    Upplever du det i verkligheten att det är så?
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (-) skrev 2023-10-12 11:37:34 följande:

så länge hen är över 18 år.

Varför just 18? 
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Helt absurt!) skrev 2023-10-12 11:53:42 följande:
    Men du förstår inte skillnaden på att vara ledsen som dessa kvinnor är över att dom känner sig ratade precis som du startar trådar om att du gör.
    Du är ju precis som dom.

Däremot är det ingen som säger att någon ska bli ihop med någon pga medlidande och ska avstå någon för att vara snäll mot någon jämnårig
    Förstår du verkligen inte skillnaden?
    Du ser förstår väl vad folk skriver?
    DU skriver att du tycker att kvinnor ska tänka på dig för att du minsann är singel.

Man kan alltså visa förståelse för en annan person,  tex jag är gift men kan även skänka kvinnor som är ensamma en tanke och tycka att det är tråkigt för dom.
    Jag kan även visa förståelse och känna att det är tråkigt för ensamma män som gärna vill träffa någon.
    Men känner förståelse och sympati för folk.
    Men det är ju inte samma sak som att men då skulle jag strunta i min man och börja dejta en ensam man, inte ens om jag var singel skulle jag ju tänka, jag är intresserad av den här mannen och han av mig men nej då jag ska bli ihop med den ensamma mannen.

Folk kanske skulle tro att du skulle kunna känna förståelse och sympati för ensamma kvinnor eftersom du är i samma situation, man känner empati men det är ju ingen som säger eller tror att du skulle dejta eller bli hop med någon du inte var intresserad av pga det.
    Du förstår väl skillnaden? eller?
    Du verkar ofta inte förstå vad folk skriver, du tolkar folk på ett konstigt sätt och missförstår vad folk menar, ibland undrar man hur du uppfattar vad folk skriver.
    Du verkar ha svårt med kommunikation ibland, kanske är det just det som gör att du inte träffar någon, du förstår inte alltid vad folk menar eller tolkar fel.
    Jag uppfattar ofta just att du inte riktigt uppfattad vad en person skriver, man undrar hur kunde han tolka det så fel när man läser dina svar till någon.
    Upplever du det i verkligheten att det är så?
    Nej, jag är inte som dom.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Helt absurt!) skrev 2023-10-12 10:47:35 följande:
    Det folk har sagt till dig när du beklagar dig över att du aldrig trots att du är 50+ haft ett förhållande och bara haft sex 1 gång i livet är inte bara se till unga tjejer ca 25 år med stora bröst som du brukar säga att du suktar över.
    Det gör jag inte. Jag nämnde EN tjej på 25 med stora bröst. Jag ser andra unga tjejer med stora bröst som också är sexiga. Några har små bröst. Sen så ser jag jämnåriga och äldre kvinnor som är attraktiva och har stora bröst. Och små.

Jag orkar inte svara på resten som du skrev för du hittar på saker som inte stämmer.
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (S-G) skrev 2023-10-11 17:23:28 följande:
    VILKA kvinnor är med 18-20-åriga killar?!
    Jag skulle absolut säga detsamma om de var 50.
    Ja, jag med. Och det händer i princip inte. Som jag har skrivit tidigare, så var det en del feminister - tror det var på 1980-talet detta var hetast - som ville dra igång en våg av karriärkvinnor och toyboys. De menade att "det är vår tur att ta för oss nu". Men det slog aldrig, för vi kvinnor har inte detta med "toyboys" i oss. Vi tänder på män som är i vår egen och ålder och minst lika framgångsrika som vi. Vi vill inte ha någon ung, valpig pojke att försörja. 
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-12 12:07:34 följande:
    Nej, jag är inte som dom.
    Hur menar du att du inte är som dom? på vilket sätt?
    Vad är det för skillnad?
Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre