Inlägg från: Anonym (Klarsynt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klarsynt)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

Fast när det gäller just dig så är det här helt irrelevant, eftersom ingen kvinna kommer att vilja ha dig ändå. Vare sig hon är 20, 40, 60 eller 80.

• Anonym (Klarsynt)

Vilken konstig frågeställning. Jag tror inte att NÅGON begär att en 50-60-årig man som VERKLIGEN kan attrahera unga kvinnor, borde koncentrera sig på jämnåriga kvinnor i stället för att han tycker synd om dem... Vem vill ha någon som tycker synd om en, liksom..?

Men det blir ju patetiskt när han ratar jämnåriga kvinnor TROTS ATT de unga inte vill ha honom. Obestämd

Jag såg det här mönstret väldigt tydligt, på den tiden jag gick ut och dansade på en dansbana på somrarna. Det dansades foxtrot, bugg och en och annan gammeldans, och männen bjöd upp kvinnorna på det gamla sättet. 

Kvinnorna satt på stolar runt om i salen, och de som var över 45 eller så fick ofta sitta rätt länge... Vissa kom dit några gånger, blev aldrig uppbjudna, gav upp och kom aldrig dit mer. Kanske blev de sittande framför TV:n med en katt i knäet..?

De jämnåriga männen däremot sprang benen av sig för att försöka hinna före, innan en ung kvinna (de få unga kvinnor som fanns, de flesta unga går ju på disco) blev uppbjuden av någon annan. Då blev hon tvungen att dansa de obligatoriska två danserna med honom, av artighet. Inte sällan såg man en ung kvinna springa och gömma sig bakom en pelare när en gubbe var i antågande, eller så sprang hon ut till toaletterna, eller så skyndade hon sig att själv bjuda upp någon yngre man innan 50-taggaren hann fram... fastän det egentligen inte var socialt accepterat för kvinnor att bjuda upp män där. (Detta har antagligen ändrats nu i jämställdhetens namn.) 

Dessutom var det så absurt, att kvinnorna ansågs bli för gamla för de där gubbarna rätt tidigt. Redan när man passerat 25 kunde gubbar som jämt skulle bjuda upp en tidigare somrar, springa förbi en när de fått syn på en ny tjej på stället, som bara var 20 eller 22...

Det var så fruktansvärt patetiskt, och jag undrade alltid vad de där gubbarna trodde egentligen..? Att förr eller senare skulle en ung kvinna inte bara vilja dansa med dem, utan dessutom följa med hem..? Det hade ju varit SÅ mycket bättre om de ensamma männen hade bildat par med någon av de jämnåriga kvinnorna, som också fick gå hem ensamma natt efter natt...

• Anonym (Klarsynt)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 07:25:17 följande:
    En tjej på 22 kontaktade mig och ville ses. Jag var tänd på henne och ville ligga. Två år senare (när hon var 24) sa hon att hon hade velat, men att det var jag som skulle ha tagit första steget.
    Var jag patetisk som ville ligga med en yngre tjej?
    Nej om hon nu ville det, så var det inte patetiskt. Jag talar om gubbar som springer efter flickor som mycket tydligt försöker undvika dem. Och detta fortsätter lördagkväll efter lördagkväll... Men gubbarna vill inte ta hinten, utan utnyttjar det faktum att flickorna är för väluppfostrade för att tacka nej till en dans, om de hinner bjuda upp henne innan hon hinner springa och gömma sig... Och då får de trycka henne intill sig, konversera med henne (fastän hon bara svarar stelt) och kladda lite på henne.
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 07:09:22 följande:
    Jodå, de kvinnorna finns, sett det flera gånger. Jag t o m gav ett exempel på det här i tråden, citerade en kvinna som skrev häromdan.
    Männen kanske inte tyckte att de äldre kvinnorna var attraktiva. Jag ser många kvinnor i min ålder som är attraktiva och jag skulle lika gärna träffa en jämnårig, och inte bara nån yngre.
    Nej, och de unga kvinnorna tyckte inte att DE (gubbarna) var attraktiva. Det tog gubbarna ingen hänsyn till...
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 07:16:36 följande:
    Ja, det låter osannolikt t o m. Många män tycker att många kvinnor blir mer intressanta EFTER 25. 

Varför är det patetiskt med män som tänder på unga tjejer, hoppas på sex? Lika patetiskt när kvinnor tänder på unga killar och vill ligga?

Varför hade det varit bättre om männen bildat par med jämnåriga kvinnor? Är det lika synd om män som får gå ensamma hem batt efter natt?
    Det är sant i alla fall. Den yngsta tjejen var alltid populärast... tills det kom en som var ännu yngre. 

Ja det tycker jag. Hemskt.

Inte om de hade haft chansen med mer jämnåriga kvinnor. Då är det inte ett dugg synd om dem. Men de medelålders kvinnorna fick ju ingen chans, de kunde bara sitta där och hoppas på att bli valda...
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 07:59:38 följande:
    Ja, män som beter sig så är ju patetiska, slemmiga och det låter som gränsen till övergrepp. Tror du att de flesta män är så?
    Nej. Jag känner många medelålders män som skojar med varandra om unga kvinnor, men de gör inte sådant på riktigt. Så vitt jag vet i alla fall. De är lyckliga med sina fruar, som i de flesta fallen är ungefär jämnåriga med dem själva. 
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 10:57:37 följande:
    Britney t ex, 17 i Baby One More Time. Söt, men lite valpig. Redan 2 år senare började man se en föränding när hon var 19, Oops I Did It Again. Mer kvinna nu.
    Året därpå slog hon till med I'm A Slave 4 U. Då var hon 20 och kvinna på riktigt. Nu var det porrigare. Jag tror att få såg henne som ett barn när hon var 19-20 Skrattande
    Blev inte hon sinnessjuk? Och hennes far fick bli hennes förmyndare igen, fast hon var vuxen? Låter inte så hälsosamt, i så fall. 
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (S-G) skrev 2023-10-11 17:23:28 följande:
    VILKA kvinnor är med 18-20-åriga killar?!
    Jag skulle absolut säga detsamma om de var 50.
    Ja, jag med. Och det händer i princip inte. Som jag har skrivit tidigare, så var det en del feminister - tror det var på 1980-talet detta var hetast - som ville dra igång en våg av karriärkvinnor och toyboys. De menade att "det är vår tur att ta för oss nu". Men det slog aldrig, för vi kvinnor har inte detta med "toyboys" i oss. Vi tänder på män som är i vår egen och ålder och minst lika framgångsrika som vi. Vi vill inte ha någon ung, valpig pojke att försörja. 
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-25 07:20:51 följande:
    Vill inte ha någon valpig pojke säger du. Samtidigt klagar ni över att män som kontaktar er på datingsiter "ser ut som gubbar". Det är helt enkelt så att ni (carte blanche-kvinnogänget på FL) aldrig blir nöjda eftersom ni inte är nöjda med er själva och hur ni ser ut.
    Fast det finns ju ett mellanting mellan valpiga pojkar och äckliga gubbar... Vad sägs om en 40-50-åring, stilig, välvårdad, välklädd, "suave" - med de första grå håren i tinningarna, de första erfarenhetsrynkorna kring ögonen, och en lätt solbränna..?  Solig
Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre