Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre
Fast när det gäller just dig så är det här helt irrelevant, eftersom ingen kvinna kommer att vilja ha dig ändå. Vare sig hon är 20, 40, 60 eller 80.
Fast när det gäller just dig så är det här helt irrelevant, eftersom ingen kvinna kommer att vilja ha dig ändå. Vare sig hon är 20, 40, 60 eller 80.
Vilken konstig frågeställning. Jag tror inte att NÅGON begär att en 50-60-årig man som VERKLIGEN kan attrahera unga kvinnor, borde koncentrera sig på jämnåriga kvinnor i stället för att han tycker synd om dem... Vem vill ha någon som tycker synd om en, liksom..?
Men det blir ju patetiskt när han ratar jämnåriga kvinnor TROTS ATT de unga inte vill ha honom.
Jag såg det här mönstret väldigt tydligt, på den tiden jag gick ut och dansade på en dansbana på somrarna. Det dansades foxtrot, bugg och en och annan gammeldans, och männen bjöd upp kvinnorna på det gamla sättet.
Kvinnorna satt på stolar runt om i salen, och de som var över 45 eller så fick ofta sitta rätt länge... Vissa kom dit några gånger, blev aldrig uppbjudna, gav upp och kom aldrig dit mer. Kanske blev de sittande framför TV:n med en katt i knäet..?
De jämnåriga männen däremot sprang benen av sig för att försöka hinna före, innan en ung kvinna (de få unga kvinnor som fanns, de flesta unga går ju på disco) blev uppbjuden av någon annan. Då blev hon tvungen att dansa de obligatoriska två danserna med honom, av artighet. Inte sällan såg man en ung kvinna springa och gömma sig bakom en pelare när en gubbe var i antågande, eller så sprang hon ut till toaletterna, eller så skyndade hon sig att själv bjuda upp någon yngre man innan 50-taggaren hann fram... fastän det egentligen inte var socialt accepterat för kvinnor att bjuda upp män där. (Detta har antagligen ändrats nu i jämställdhetens namn.)
Dessutom var det så absurt, att kvinnorna ansågs bli för gamla för de där gubbarna rätt tidigt. Redan när man passerat 25 kunde gubbar som jämt skulle bjuda upp en tidigare somrar, springa förbi en när de fått syn på en ny tjej på stället, som bara var 20 eller 22...
Det var så fruktansvärt patetiskt, och jag undrade alltid vad de där gubbarna trodde egentligen..? Att förr eller senare skulle en ung kvinna inte bara vilja dansa med dem, utan dessutom följa med hem..? Det hade ju varit SÅ mycket bättre om de ensamma männen hade bildat par med någon av de jämnåriga kvinnorna, som också fick gå hem ensamma natt efter natt...