Anonym (VOO) skrev 2023-10-03 11:03:56 följande:
Ja, med tanke på alla människor som finns därute. Hur påverkas man själv att några vill träffa yngre eller äldre? Borde finnas människor så det räcker till alla. Jag har sett flera inlägg där män ska skämmas för att de attraheras av yngre. Tror män att det är kul för kvinnor att inte kunna tävla med unga tjejers kroppar, och att män är så ytliga och bara vill ha yngre? Allt handlar om sex, vill inte män ha mer utbyte än så? Kunna prata med kvinnan och känna gemenskap, att man har nåt gemensamt?
Fast du klagar ju på när kvinnor pratar om unga snygga män och du känner dig otillräcklig, det har du ju skrivit om flera ggr, att du tycker att det är jobbigt när kvinnliga kollegor har pratat om snygga skådespelare te x.
Att du då mår dåligt då.
Det behöver inte ens vara unga män utan bara kända.
Du skrev tex om Daniel Craig, att kvinnor minsann gillar vältränade kroppar osv.
Men alltså ingen har någonsin sagt att man måste tänka på ensamma jämnåriga på så vis att man måste vara tillsammans med dom för att det är synd om dom.
Folk har skrivit att det även finns ensamma kvinnor i din ålder bla när du klagat över hur svårt män eller dvs vissa män har svårt att hitta en kvinna men att kvinnor alltid kan få någon vilket då folk har sagt inte stämmer. Ensamma kvinnor vill inte mer än ensamma män bara ta någon för att , alla både kvinnor och män vill känna attraktion. Så folk skriver om ensamma medelålders kvinnor så att du ska förstå att även kvinnor kan känna så men du har då aldrig velat erkänna att det kan vara så och inte visat empati för ensamma kvinnor, bara ensamma män och det har varit en röd tråd i den trådar. Det är synd om män som är ensamma och kvinnor kan alltid få någon.
Ingen har någonsin sagt att varken män eller kvinnor ska vara tillsammans med något för att det är synd om en ensam person. Men kan skänka dom en tanke men ingen har sagt att du inte ska vara med den du är intresserad av om den personen är det tillbaka utan istället ha dåligt samvete och välja en ensam person.
Det är ju ingen kvinna eller man som vill att en person ska vara med en för att den tycker synd om en.
Du vill ju själv inte ha en kvinna bara för att ta någon utan du vill känna attraktion, varför skulle en kvinna vilja att en man bara tog henne för att det var synd om henne.
Så du behöver inte oroa dig, ingen jämnårig kvinna kommer att välja dig för att det är synd om dig och av dåligt samvete när hon egentligen vill ha någon annan.
Det händer inte, folk blir inte hop med andra pga dåligt samvete för att personen är ensam.
Då hade du ju haft en kvinna nu som hade tyckt synd om dig och haft dåligt samvete. det vill du inte inte eller hur! Du fattar väl att alla andra också känner samma sak. Vem i hela världen tror du vill vara ihop med någon pga dåligt samvete och veta att personen bara tycker synd om en.
Helt fruktansvärt att du ens tror att någon vill det!
Du vill inte bara vara i hop med någon och behöva känna tacksamhet, då förstår du väl att det även gäller alla andra inkl kvinnor!
Frågan är ju bara fånig, vilken man frågar sig, hm jag borde tänka om och ta någon ensam som jag bara tycker synd om , eller en kvinna tänka, jag gillar den här personen men nej jag kan inte vara självisk så jag tar en ensam man istället.
Det hela är ju befängt!
Vem fasiken tror du ens tänker så? Absurt!