Anonym (...) skrev 2023-08-27 21:46:47 följande:
Jag kan omöjligen känna mig träffad personligen eftersom dina barn med största sannolikhet inte går på min förskola. Däremot tycker jag att det är tråkigt att du tror att förskollärarna inte byter om på dina barn för att de är slöa (dina ord) och rätt orättvist sagt. Jag skrev också att du bör ta upp en dialog med dem om det är något som skaver, för det känns onekligen som att så är fallet.
Ja, du har gett kritik absolut. Fortfarande var det inte vad tråden handlade om, men det var väl bra att du fick ut det ur systemet.
Ja, det är knappast så att du sänder ut positiva vibbar - det kan vi ändå vara överrens om? Jag har inget problem med att ta kritik när den är konstruktiv eller berättigad - jag lär mig varje dag både i min yrkesroll och det privata. Hoppas att du gör detsamma :)
Beroende på vilken ålder det är på barnen så klär de ju ofta på sig själva.
När mina barn gick på förskola så hände det också några gånger att de inte riktigt var klädda efter vädret.
Jag vet inte om jag skulle kalla det slöhet,snarare obetänksamhet,när man hämtade barnen med flera lager kläder i 15-20 graders värme.
Även om barnen klätt på sig själva så kan man ju,som personal,påpeka för barnet att det inte behöber ha så mycket kläder på sig.
Min dotter tog t ex en gång på sig flera lager kläder en dag då det var soligt och varmt ute.
Och personalen lät henne gå omkring med det.
När vi hämtade henne så var hon högröd i ansiktet och genomvåt av svett.
När jag ifrågasatte detta så fick jag till svar att hon själv borde kunna känna att det blev varmt.
Men jag tror inte att alla barn tänker på det när de är mitt uppe i en rolig lek.
Så där borde kanske personalen ha varit lite mer uppmärksamma.
För övrigt så hade jag inget att klaga på när det gällde personalen.
Och inte heller de på oss,vad det verkade.
I så fall borde de ha sagt något.