Anonym (...) skrev 2023-08-27 21:39:42 följande:
Jisses, fick du ut all den informationen om mig från några få inlägg? Ironin i att du säger att jag är dömande när du redan stämplat mig med diverse negativa egenskaper, haha.
Jag säger att jag förstår att livet kommer emellan, att jag tar upp mina "red flags" med föräldrar som jag märker inte funkar för barnen och skriver också att 9 av 10 förstår och vill deras barns bästa. Jag arbetar för att barnen ska må bra och få bästa förutsättningarna, jobbigt om vissa personer på internet tycker att det är jobbigt men det är mitt uppdrag.
Jag ser till individer jag stött på i mitt arbete och där handlar det ofta om att föräldrarna är slappa med att barnen ska tacka för sig. Hur du eller andra har det är oviktigt för jag delade med mig av min upplevelse kring vissa barn jag stött på.
Jaha, du får tycka att det är fruktansvärt hemskt då. Det är tråkigt att du tror att det är trams och att jag och andra förskollärare inte har någon yrkesstolthet. Jag har ställt in så att det ringer med ljud när förskolan ringer, annars är den på tystläge utan vibration. Dessutom är det händigt att ha telefonen nära om något barn frågar typ "hur högt kan en delfin hoppa?" och någon av mina kollegor har vår arbetstelefon - då kan jag enkelt kolla upp den för att sen kunna gå och mäta med barnet på marken hur långt det avståndet är exempelvis.
Tycker att det känns som att du är lite ledsen/arg, hoppas att allt är okej i ditt liv och att du mår bra.
Ja, jag har fattat att du tycker det är helt okej att ha din privata mobil med dig medan du jobbar. Jag behöver inte hålla med.
Och din exempel med delfinen tycker jag visar motsatsen av vad du vill framföra, nämligen att det är d
ålig och gör kommunikationen fattigare att alltid har svaret tillgänglich omedelbart och nyttja den möjligheten.Anonym (...) skrev 2023-08-28 10:02:38 följande:
Det är väl klart att föräldrar med vissa yrken inte alltid kan svara i telefon, men det är inte föräldrar med dessa yrken jag pratar om.
Du har absolut ingen aning hur föräldrarnas arbetsdagar ser ut och om de kan svara i telefonen eller inte. Oavsett yrke.
Anonym (...) skrev 2023-08-28 10:04:58 följande:
Tack, precis så.
Ja, absolut kan äldre barn dryga sig ibland! Har förståelse för det med
och dömer inga föräldrar för det. Vi jobbar med samtliga barn på förskolan att man ska säga tack osv.
Jo, det var exakt det du gjorde. Du dömde föräldrarna av oartige barn, eftersom din tv
ååring beter sig bättre.
Anonym (...) skrev 2023-08-28 14:56:04 följande:
Håll en dialog med förskolan så löser det mesta sig, dvs "ibland har jag inte möjlighet att svara på telefon på jobbet, men jag återkommer så fort jag kan/prova att ringa den andra föräldern/morfar/farfar osv".
Herregud.
Varför ska man berätta för dig innan att man inta alltid kan n
ås? Det märkar du väl när du ringer, om föräldern kan nås just då. Och varför ska föräldrarna påpeka att du ska ringa någon annan på listan om hen inte nås? Borde det inte vara självklart?