Anonym (...) skrev 2023-08-26 18:26:42 följande:
- föräldrar som inte svarar i telefon. Det är OTROLIGT viktigt att alltid vara tillgänglig ifall något skulle hända. Jag själv har alltid telefonen i fickan och på ljud på jobb ifall mina barns förskola skulle ringa.
Det finns faktist jobb där man inte kan vara tillgänglig jämt, även om du inte kan föreställa dig det.
Och att ha sin privat telefon i fickan och dessutom med ljud på tycker jag är extrem d
ålig stil när man jobbar som pedagog. Dina barns förskola skulle enkelt kunna ringa till förskolans telefon, om det skulle vara något med dina barn.Anonym (...) skrev 2023-08-26 21:28:42 följande:
Min egna 2-åring säger alltid tack, det är allmänt hyfs. Så där kan jag erkänna att jag dömer föräldrarna lite i att de är slappa i vett och etikett.
Vänta tills hen är 5 eller 6 eller 9 ...
Sm
å barn beter sig oftas mycket bättre än äldra barn. Det betyder inte att föräldrarna skita i uppfostran, det betyder att barnen skiter i det. Ju äldre barnen blir, desto mindre är de intresserad av att behaga de vuxna runt sig och desto viktigare blir det att vara "kul", att tramsa framför kompisarna osv.Anonym (O) skrev 2023-08-26 21:39:11 följande:
Jag jobbade extra på förskola och något jag kunde reagera på va precis det som ... skriver ovan. Hur många barn inte sa tack för maten, tog undan sin tallrik, kunde städa efter sig. Jag fattar att barnen är små på förskolan, men säga tack för maten kan väl en fyraåring? Har sett samma tendenser bland större barn när jag jobbade i skolan. Vill inte låta som en bitter gammal surgubbe, men upplevde vissa barn som otroligt bortskämda och egocentrerade. Då undrade jag om inte föräldrarna någonsin satte några gränser eller någonsin förvägrade sina barn något.
Sitter kocken med i matsalen i er skola? Om inte, vem exakt ska barnen tacka för maten?