Spucks skrev 2023-08-26 21:59:43 följande:
Det finns faktist jobb där man inte kan vara tillgänglig jämt, även om du inte kan föreställa dig det.
Och att ha sin privat telefon i fickan och dessutom med ljud på tycker jag är extrem dålig stil när man jobbar som pedagog. Dina barns förskola skulle enkelt kunna ringa till förskolans telefon, om det skulle vara något med dina barn.
Anonym (...) skrev 2023-08-26 21:28:42 följande:
Min egna 2-åring säger alltid tack, det är allmänt hyfs. Så där kan jag erkänna att jag dömer föräldrarna lite i att de är slappa i vett och etikett.
Vänta tills hen är 5 eller 6 eller 9 ...
Små barn beter sig oftas mycket bättre än äldra barn. Det betyder inte att föräldrarna skita i uppfostran, det betyder att barnen skiter i det. Ju äldre barnen blir, desto mindre är de intresserad av att behaga de vuxna runt sig och desto viktigare blir det att vara "kul", att tramsa framför kompisarna osv.Sitter kocken med i matsalen i er skola? Om inte, vem exakt ska barnen tacka för maten?
Det är väl klart att det finns undantag och yrken där man verkligen inte kan ha sin telefon på sig under arbetstid, men det är inte föräldrar med dessa yrken jag talar om som inte svarar. Du måste kunna tänka längre än så och inte ta det till extremfall.
Jaha, då får du tycka att det är dåligt att jag har på mig min min telefon och svarar om jag ser att det är mina barns förskola som ringer. Ingen annan i arbetslaget varken förr eller nu tycker att det är ett problem, alla andra är också tillgängliga till sina barn och det har varit så på alla tidigare arbetsplatser. Vi vet vikten av att man svarar snabbt när förskola/skola vill ha tag på en.