Anonym (Eh) skrev 2023-08-27 23:58:53 följande:
Men ändå tar du åt dig så pass mycket av någon anledning.
Så om det inte beror på slöhet, vad beror det på då?
Jag har åtskilliga gånger pratat med mina söners förskollärare om jag har upplevt att något inte gått rätt till, jag sitter inte på ett anonymt forum och häver ur mig och sedan inte vågar ta upp det med den det gäller. Själv däremot verkar du ha väldigt många negativa åsikter om barnens föräldrar så det verkar snarare vara något som skaver rejält för dig. Det borde du ta upp med föräldrarna istället för att skriva nedlåtande om dom och smutskasta dom på ett anonymt forum. Jag kan inte låta bli att undra om dina förskolebarns föräldrar är medvetna om hur du ser ner på dem, för det har det framgått tydligt i dina inlägg att du gör.
Jag förstår inte riktigt vart du tolkar att jag tar åt mig, men jaja. Ja, det kan vara miljoner anledningar till att de inte bytt kläder på dina barn: underbemannade, barn med utåtagerande behov som går före, inskolningar, upptagen med aktivitet osv osv - vad vet jag. Det viktigaste är att ha en kommunikation och uttrycker hur man upplever saker, för att knyta näven i fickan kommer man inte långt med.
Om det aktivt frågas om hur vi förskollärare upplever vissa saker, jag svarar på frågan vilka som är mina "red flags" så är väl tanken att någon ska svara på dessa? Jag säger också att jag tar upp dessa "red flags" med föräldrarna och att föräldrarna 9 av 10 gånger tar åt sig för att de flesta vill det bästa för sina barn. Detta har jag skrivit till dig samtliga gånger, tror detta är tredje gången jag nämner det nu?
Jag känner att du kanske slarvläst mina inlägg/att läsförståelse inte är din starka sida, för läser du igen förstår du nog att min poäng aldrig varit att vara nedlåtande. Jag tog upp punkter som kan vara problematiska i mitt yrke för att det var efterfrågat, ingen har blivit smutskastad (möjligen jag av dig dock när du tillskrev mig flertalet negativa egenskaper i något inlägg). Hursomhelst, tråkigt att du upplever det så men så är inte fallet.