Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:00:39 följande:

Nej. Det stämmer inte. Valfriheten är exakt likadan. En man har möjlighet att svepa ja eller nej på 100% av de kvinnor som finns tillgängliga. Det döljs inte några kvinnor för männen. De har möjlighet att välja av alla lediga.

kvinnor har samma valfrihet. De ser 100% av alla tillgängliga män. Och har möjlighet att svepa ja eller nej på dessa.

blanda inte ihop utfallet med valfriheten och valmöjligheterna. 

antalet tillgängliga som presenteras i appen = utbudet. Utbuden man har friheten att svepa på.

möjligheten = svepa ja eller nej.

det är exakt samma. Exakt exakt exakt samma. håll dig till fakta och sanning. Utbudet är inte manipulerat åt något kön. Det finns inte fler eller färre möjligheter för något kön.

Möjligheten att visa sig intresserad var givetvis inte vad jag avsåg och det tror jag inte att (M) menade heller.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:09:58 följande:
    faktum kvarstår, valfriheten är likadan. Möjligheterna med. så utfallet beror på vad enskild individ gör för att maximera sina chanser för bästa utfall. återigen. Eget ansvar.
    Hur kommer det sig då att jag som kvinna behöver inte maximera någonting alls utan jag kan ha en tom profil med ingen bild och ändå få massa kontaktförsök och förslag att välja mellan. Det ÄR inte lika som för en man, kvinnan har helt klart större valfrihet
  • Anonym (Maria)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-28 16:16:17 följande:
    Nja...du menar ju att kvinnor har bättre förutsättningar på dejtingmarknaden bara genom att fler kontaktar men kvinnan kan själv inte välja vilka HON vill kontakta för då riskerar hon bli bortvald...
    Det påverkar kvinnors valförutsättningar i allra högsta grad och även männens då det finns förväntningar på att de ska vara de som tar första steget...
    Det skrev jag inte alls. Kvinnor kan givetvis kontakta vem de vill.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-28 16:21:31 följande:
    Du tycker ju också att du ska uppoffra dig för att ha sex med en incel så inte din väninna blir våldtagen. Känns inte som du är den bästa representanten för "hur kvinnor egentligen har det"
    Det var en slutsats som du har hittat på, jag skrev ingenstans att jag skulle göra det.

Jag inte påstått att jag är någon representant heller.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:32:21 följande:
    hur många gånger ska det skrivas samma sak? de män som sveper ja på en profil utan bild har andra preferenser. De är troligen endast ute för ett knull. Mäns preferenser är alltså annorlunda mot kvinnors preferenser. ingen av mina väninnor eller jag själv skulle någonsin svepa ja på en manlig profil utan bild. Det är red flag och något som tjejer som inte vill riskera mördas/våldtas kommer att tacka nej till.

så preferenserna skiljer åt. Och att det finns fler män än kvinnor. enkel matte om man har minsta lilla hjärna
    Jag har inte frågat efter orsakerna till varför kvinnor har bättre valmöjligheter, bara konstaterat att de har det och att det är en lögn om man påstår att det inte är så.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-28 16:32:44 följande:
    Du skrev att "då hade du iaf räddar en kvinna från våldtäkt om du hade sex med en incel" sen fortsatte du jämföra med att du räddade och tog ansvar över en tiggare om du gav han mat också. Dina inlägg syftar mest till att "kvinnor borde uppoffra sig för män" som du gör. Dina inlägg är en typ av propaganda som försöker få det att låta som att du (genom godhet) har sex med incels.
    Nej, det har du hittat på. Men det förändrar oavsett inte det jag skrev nu, att som kvinna med tom profil så har du fortfarande fler valmöjligheter och förslag att välja bland, än en man. Spelar ingen roll om det är jag personligen, eller någon annan kvinna. Bara det är en kvinnoprofil, så kommer hon ha valmöjligheter. Medan en man får uppmaningen att ändra sig för att maximera sina chanser.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:37:30 följande:

du pratar återigen om utfallet. Möjligheterna är de samma. Eller vilka fler val har en kvinna än att svepa ja eller nej? 

utbudet påverkar utfallet. Inte möjligheterna. Det finns utbildning att söka på antagning.nu jag rekommenderar en kurs eller två  

Nej man har inte samma möjligheter om den ena får 0 konkreta förslag och den andra får 10.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:47:47 följande:

Från saol om du vet vad det är.

val|­möj·­lig·­het substantiv ~en ~er ? till 1val 1
    se även: möjlighet

möj·­lig·­het substantiv ~en ~er se även: möjlig

möj·­lig 
    adjektiv ~t ~a ? om möjligt kommer jag i morgon; ?snarast möjligt; ?i möjligaste mån

valmöjlighet = möjlighet till val

möjligheten till val på tinder:
    möjligheten att välja om man vill ha tinder eller ej.
    möjligheten att välja om man attraheras man man/kvinna eller bådadera.
    möjligheten att välja ja eller nej.

förklara var möjligheterna är annorlunda för män. Vad skiljer en manlig profil kontra en kvinnlig?

Att den kvinnliga profilen har fler villiga att välja bland.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:49:14 följande:
    möjligheterna är desamma. Lär dig svenska ord.

möjligheterna är desamma. Utbudet skiljer. preferenser skiljer. och tada resultatet skiljer. enkel matte. För alla utom misogyna incels
    om man har 0 intressenter så har man inte lika stora valmöjligheter som om man har 10 intressenter.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:50:12 följande:
    Så det är utbudet som skiljer? Inte valmöjligheten?
    Utbudet ger ju den större valmöjligheten
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?