Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-28 16:50:12 följande:
    Nej, det har jag inte. Du använder samma retorik som ts. Undrar varför 
    //
    Oavsett vad du anser om min retorik så förändrar det inte vad jag skrev om kvinnoprofilen, den KOMMER få fler förslag att välja bland än mansproblem. 
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:54:01 följande:
    0 intressenter = resultatet.

vad är det resultat av?
    Att personen inte är kvinna
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:53:14 följande:
    Nej. valmöjligheten är fortfarande ja eller nej, vilka mer val har en kvinnlig profil mot en manlig? har en kvinnlig profil en *kanske knapp* också? Eller vad är det som skiljer? 
    Vilka mer val har kvinnoprofilen, att välja någon att träffa såklart
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:55:07 följande:
    och det beror på utbudet och preferenser.
    Ja utbudet och preferenser är vad som ger kvinnan större valmöjligheter.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:56:13 följande:
    så om personen vore en kvinna. Vilket utbud hade funnits då? Vilka möjligheter hade kvinnan haft på appen? vad är resultatet för kvinnan?
    Fler möjliga att kunna träffa
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:57:18 följande:
    Okej. så orättvisan är att kvinnor har fler män att välja mellan? varför har kvinnor fler män att välja mellan? Vad beror det på att det finns fler män än kvinnor på tinder?
    Bra att du till slut erkänner att kvinnan har mer att välja. Att du kallar det orättvisa får stå för dig. Sen vad det beror på kan jag bara spekulera i känner jag, men det var väl inte riktigt frågan heller
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:59:06 följande:
    nej nu slirar vi på orden igen. Valmöjligheten är fortfarande ja eller nej.

utbudet är större säger du. Varför är utbudet större?
    Har man ingen att säga ja eller nej till så har man ingen valmöjlighet.

Därför att män verkar vara mer benägen att ge erbjudanden till random kvinnor, vad det beror på får du fråga dem.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 16:59:24 följande:
    Varför är det så?
    Eftersom männen som kommer med förslag vill komma med förslag till kvinnan, bara hon är kvinna så räcker det för de män som skriver till en intetsägande kvinnoprofilen, varför de gör det får du fråga dem 
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:04:55 följande:
    Erkänner vad? Att det finns fler män än kvinnor? det har jag inte förnekat. Det är en snabb googling på scb. 

det finns ett större utbud av män. Anser du att det är orättvist att utbudet är större?
    Erkänner att kvinnan har mer valmöjligheter, du frågar ju varför kvinnan har mer att välja så då utgår du ju ifrån att hon har det

Det spelar ingen roll om jag anser det är orättvist, jag tänker inte så, och det är helt irrelevant för diskussionen om valmöjligheter ända, det är ju som det är oavsett vad jag tycker om det. Men jag tycker väl att det är bra att jag som kvinna kan träffa någon när jag önskar det, givetsvis, fattar inte vad du är ute efter med att fråga vad jag tycker om det.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:06:05 följande:
    har man appen har man möjlighet att svara ja eller nej. vissa profiler eller manliga profiler är inte nekade den möjligheten. Så var är möjligheten annorlunda? Det är utbudet som är annorlunda. Inte möjligheten
    Möjligheten att träffa någon är ju större eftersom den kvinnliga profilen får många erbjudanden men den manliga får 0
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?