-
Hur kan en blind förbättra situationen att han vill bli pilot?Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 23:02:11 följande:Nej, mitt svar kvarstår: alla kan göra något för att förbättra sin situation.
-
Var skrev jag att jag tycker att det är orättvist att män blir incels, var frågan.Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 23:03:27 följande:Kanske för att du enbart argumenterar till incels fördel, inte ord mot deras hat och destruktiva tankar.
Vad du inbillar dig om vad jag tycker, och varför du gör det, frågade jag inte. -
Det tror jag inte alls. Det jag skrev var att det inte går, ingenting annat som du hittar på att jag tror eller tycker.Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 23:40:03 följande:Det finns ingen självklarhet att någon belönas av universum på ett magiskt sätt bara för att man jobbar med sig själv. Varför tror du det? Det ökar däremot chanserna att man når sitt mål.
Ta exemplet med att en blind person vill bli pilot. Tycker du att pilotskolan ska acceptera denne för att den vill det? Det rimliga i situationen är att denne inser att bli pilot inte är rimligt och att man får satsa på annat i stället. Inte är det skolan, passagerarna eller flygbolagens fel att denne inte är lämplig. Ta ansvar kan yttras på olika sätt. -
Men det hjälper ju inte mot att bli pilot.Anonym (Perka) skrev 2023-08-06 01:34:49 följande:
Genom att förstå hur mycket han faktiskt klarar även om pilot är omöjligt.
Vad tror du han mår bäst av, att bli så självständig han kan och hitta intressen och ett yrke han gillar, eller sitta hemma utan att göra ett dugg?
Det jag skrev om var när folk påstår att man kan själv få sig till det målet man vill bara man jobbar på det.. Att göra vad man mår så bra som möjligt i övrigt är en annan sak. Du pratar om annat än vad jag diskuterade. -
Inlägg 2806 som du citerade.Anonym (Perka) skrev 2023-08-06 01:35:31 följande:Va? Var står den frågan?
-
Det har jag inte heller sagt att de ska. Det jag sa var att det går inte oavsett hur mycket man jobbar med sig själv.Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 01:40:03 följande:Man kan inte heller säga att passagerarna ska acceptera en blind pilot.
-
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 01:54:28 följande:Du tycker ju att man kan få saker genom att vara passiv. Har inte sett någon påstå att man är garanterad att nå sina mål även om man arbetar mot det. Det ökar möjligheterna.
Tycker du att flygplanen ska förändras så att blinda piloter ska få flyga dom? Eller tycker du att piloten ska inse sina brister och ändra målbilden?
är du ts förresten?Det kan man också, det är inte vad jag tycker utan det kan faktiskt hända. Fast det jag kommenterade handlade om hur någon ska göra för att få sex, inte att det ökar möjligheterna och kanske få sex. Du pratar om andra saker.
Om det är möjligt att göra tillräckligt säkra med teknik som kanske kommer i framtiden så varför inte? Men alltså det jag kommenterade handlade inte om att någon borde inse sina brister och ändra målbilden. Utan vad han ska göra för att nå sitt mål, (ja, nå sitt specifika mål, inte att må bättre i övrigt i sitt liv) jobba på sig själv, rycka upp sig osv. Och då menar jag fortfarande att det är inte alltid saker man kan påverka, då hjälper det ju inte oavsett hur mycket någon påstår att det ligger på ditt ansvar att nå målbilden. Det kommer ändå inte att gå om det är för mycket för den personen att klara, om han eller hon inte har resurserna till det. Som att säga till en blind att det är ditt ansvar att jobba på att kunna flyga ett plan, när det inte kommer gå oavsett vad han gör.
Nej
-
Då förstår jag inte vad din kommentar har med mig att göra. Citera någon annan. Det var du som missade min poäng, om du tror att jag menade att det går lika bra för båda kön.ClumsySmurf skrev 2023-08-06 02:45:53 följande:Du missar poängen.
Det är inte kvinnor som betalar för att ligga med trafficking offer och det är väldigt sällan kvinnor våldtar folk, det är inte särskilt konstigt om du helt passivt kan ligga i sängen och beställa kuk som andra beställer pizza på hemleverans.
Hur många mil du själv har åkt för att bjuda en passiv, socialt efterbliven man på "pizza"? Hur många sura bittra incels har du knullat?
Om du inte svarar ja på båda så incels kan få fitta utan att jobba med sej själva, utan att anstänga sej, om de hittar dej på tinder gör en beställning blir det bara meningslöst ordbajs som inte har något med tråden att göra. -
Men det här har ingenting med det jag skrev att göra. Klarar du inte av att bemöta det utan måste istället spekulera om mig som person och vad jag tycker om andra saker?Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 10:46:20 följande:du argumenterar som att du står bakom dessa åsikter, eftersom du återigen inte lagt fram ett förslag som hjälper incels utan hackar på de förslag som kan hjälpa dom. som om du inte vill eller anser att de behöver hjälp?
-
Det jag kommenterade handlade om vad någon skulle göra just för att få sex, inte för att öka sina chanser, inte bli lycklig i övrigt.Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 10:56:04 följande:har någon sagt att man kan bli vad man vill? Eller har vi bara sagt för att bli lycklig och få något (second best). Eller menar du att man bara kan bli lycklig att få bli och få exakt vad man vill?
jag kan exempelvis inte bli en pilot pga synfel, men jag kan bli flygvärdinna. Om jag verkligen vill jobba med flygplan specifikt så finns det mer jobb att välja mellan. desto snabbare jag inser att det är så, tråkigt men sant, desto snabbare kan jag bli lycklig i mig själv. Det är DET jag menar med att jobba med sig själv. Men du har väl läst ett ord, och lägger all värdering på ordet istället för helheten precis som TS (varför vi tror ni är samma person?)
återigen, vad är ditt förslag och lösning? Du som vet och kan så mycket om incels situation och verkar ömma för dessa?