Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

molly50 skrev 2023-10-07 12:45:11 följande:
    Eftersom ingen annan missförstod det jag skrev,bara du,så tänkte jag att jag inte skulle behöva ge någon ytterligare förklaring.
    Men eftersom du är den enda som inte har förstått vad jag menade så kandke det är du ska ska inse att du har fel?

Du har inte frågat vad jag menade,du påstår. 
    Det är en viss skillnad.

Och innan du kräver att andra ska svara på frågor så vore det klädsamt att du svarar på frågor själv,Maria.
    Du har t ex inte svarat på frågan som EnAnonumius skrev och som jag också skulle vilja ha svar på.
    Så jag citerar den frågan igen:

"Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och/eller inte får medhåll?"

Men om jag missförstod så varför rättar du inte det direkt istället för att fortsätta argumentera att det är märkligt om incel sökt hjälp? Det verkade ju inte alls som att du tyckte att jag missförstått, istället fortsätter du ju resonemanget att det är märkligt om incel sökt hjälp?

Ja det är naturligt för mig att tex skriva att du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, när jag avser ett inlägg det det istället ordagrant står. så undvik att säga till folk att det är deras åsikter

• Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-07 13:14:54 följande:
    Ändå fortsätter du upprepa samma lögn. Eller skrev du inte för ett par inlägg sedan att det visst inte stod ordagrant så?
    Vilket inlägg syftar du på nu? Vart skrev jag att det stod inte ordagrant så?
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 14:43:45 följande:
    Men lägg av att klippa saker ur sitt sammanhang.

Så här skrev jag:

"Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning. "

För den som kan läsa och förstå en text ser att jag skrev  "undvika att svara" i ett sammanhang.  Något du försöker hoppa över detta sammanhang och försöker med alla diverse medel att få det att handla om något annat egentligen Man kan ju undra varför du gör så.

Klara du av att se vilket sammanhang det handlar om?? Eller skall du fortsätta att låtsats att det inte existera ett sådant sammanhang, jag ger ett RÅD I ALL VÄLMENING?
    Det gör ingen skillnad för vad jag ville få fram. Oavsett om du skrev det i välmening, om det handlar om att jag inte kan skilja på forskning, eller i vilket sammanhang du skrev det, så är mitt svar fortfarande att jag kommer inte undvika det, nämner han sin åsikt så svarar jag att jag inte diskuterat hans åsikt, och jag vet fortfarande inte vad den åsikten är.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 14:26:39 följande:
    Det har jag ju svarat på. Jag trodde att du hade förstått.
    Men eftersom du uppenbarligen inte hade förstått det så låg det ju på dig att fråga mig om det du inte förstod.
    Istället så väljer du att omskriva det jag har skrivit för att få rätt. 
    Snälla,ge dig nu,Maria! Släpp det här nu.
    Jag har bett dig att släppa det här flera gånger nu. Snälla respektera det.
    Det kan inte vara bra att vara så grälsjuk.
    Du skrev att du vet ärligt talat inte, och det är inte svar på varför du inte rättade mig direkt, om du nu ansåg att jag missförstod. Istället fortsatte du resonemanget, så nej du verkar inte alls som du tyckte att jag missförstod något.

I övrigt så tar jag inga order ifrån dig, utan jag släpper det när jag själv önskar.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-07 15:58:54 följande:
    Istället för att harva omkring i ordklyverier, är du inte intresserad av att TS och andra incels faktiskt besvarar frågan om hur och om de faktiskt sökt hjälp, hur den hjälpen fungerat och vad de isf kan söka för vidare hjälp om det inte fungerat?

Är inte det mer intressant än att debattera huruvida nån påstår nåt om ifall incels sökt hjälp eller inte. Faktiskt ta reda på hur det i verkligheten förhåller sig så att vi kanske kan utveckla frågan lite?

Så återigen TS: Vad har du för erfarenhet av att incels sökt hjälp, hur har den hjälpen sett ut och hur har det fungerat?
    Det är inte jag som drar upp diskussioner om vilka ord som har används, jag svarar på de inlägg som riktas till mig och det får jag faktiskt lov att göra, jag bryr mig inte om ifall det får dig att anse att jag harvar omkring i ordklyverier.

Jag är intresserad av att svara på de inlägg som riktas till mig, det är det som är intressant för mig. Och beträffande att faktiskt ta reda på hur det förhåller sig med om incels sökt hjälp eller inte så inte mig emot. Tror du är den första som faktiskt försökt fråga tex TS om det, men jag kan såklart ha missat.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 16:24:10 följande:
    Skall du sjunka så lågt nu och direkt ljuga?
    Är det så viktigt för dig att "få sista ordet" och kräva att få rätt, även fast du har direkt fel, så du sjunker till nya botten nivåer med att börja ljuga?

Hon gav dig inte en order.  Vet du ens vad en order är för något? 
    Hon bad dig vänligt skrev till och med "snälla"..

Man använder knappast ordet "snälla" om man nu skulle ge en order.
    Ge dig och släpp det är vad jag avser. Spelar ingen roll för mig om hon i samma inlägg skrev snälla, jag tänker oavsett inte ge mig eller sluta bara för att någon säger det till mig, utan jag diskuterar den här frågan så länge jag själv önskar.
  • Anonym (Maria)

Givetvis fortsätter jag skriva om jag vill, jag bryr mig inte om ifall du säger att du inte kommer svarar, det är ju upp till dig.

Hitta fel, jag frågar om hur du resonerade, hur det kom sig att du inte påtalade missförståndet direkt, om du nu ansåg att du inte påstått att incel inte sökt hjälp, att jag missförstod dig där, men det kan du inte kunnat ge något annat svar än jag vet ärligt talat inte. Du ser ju själv att du där istället fortsätter resonemanget med att påvisa varför det vore märkligt om incel sökt hjälp, vad var tanken och poängen med att argumentera på det sättet, om du inte ens påstått att incel inte sökt hjälp?

molly50 skrev 2023-10-07 16:46:01 följande:
    Du kan fortsätta skriva om du vill,men du får inga fler svar ifrån mig. 
    Vad jag än skriver så hittar du något nytt fel så det är meningslöst att fortsätta diskutera med dig.
    Så du kan välja om du tänker fortsätta tjafsa som en repig LP-skiva och göra bort dig för att till varje pris få rätt eller bara lägga ner. 
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-07 17:12:17 följande:
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 13:16:56 följande:
    Vilket inlägg syftar du på nu? Vart skrev jag att det stod inte ordagrant så?
    är det svårt att minnas vad du själv skriver Maria? Svårt att hålla reda på lögnerna? Eller ska du ljuga ännu mer? Dina lögner förbättrar inte fördomarna om menlösa misogyna incels, att de *försvaras* av en lögnerska med grova antaganden är bara så att säga the cherry on top.
    Jag skrev att :

Ja det är naturligt för mig att tex skriva att du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, när jag avser ett inlägg det det istället ordagrant står så undvik att säga till folk att det är deras åsikter

Du svarar mig :
    Skrev du inte för ett par inlägg sedan att det visst inte stod ordagrant så?

Så återigen, var skrev jag att det inte stod ordagrant så? var skrev jag att det inte stod ordagrant undvik att säga till folk att det är deras åsikter ? För att förtydliga vad jag avsåg med min fråga till dig, för du uppfattade uppenbarligen inte syftningen.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 19:16:22 följande:
    Vad hjälper det om de söker hjälp. Det är inte så man löser problem. Man tr tag i det själv.
    Fast om man får rätt hjälp om man har tex några psykiska problem, så kan det ju bli lättare att sen göra jobbet.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 19:21:33 följande:
    Det där gäller bara om man är allvarligt psykiskt sjuk och behöver mediciner. Inte för vanliga människor som har diverse problem som att ha det svårt för att träffa kvinnor eller dylikt. Då är det bara att börja jobba. 
    Fast även om man inte är allvarligt psykiskt sjuk utan bara lättare psykiskt sjuk, underlättar det ju om man kan få rätt hjälp för det.
    Vanliga människor, var inte vad jag tänkte på, och att ha så stora problem att man aldrig någonsin lyckats attrahera någon kvinna, det tänker jag att det inte är några vanliga människor det rör sig om då.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 19:34:07 följande:
    Den enda vettiga hjälp (om man nu kan kalla det hjälp)  man kan få är någon som likt jag säger att de måste göra jobbet själva.

Tyvärr äesnningen det den hjälpsökande absolut inte vill höra. Det finns ingen genvägar. Det finns inga enkla vägar.  Det finns bara att offra blod svett och tårar. Då och endast då kommer framgången.
    Fast vettig hjälp man kan få även från tex psykiatrin, så det är absolut inte det enda som är vettigt. Beroende på vad ens svagheter, problem eller sjuklighet handlar om kan man få hjälp med tex medicinering, hantera problem, hitta strategier som underlättar hela livet för en sådan patient, och då kan det ge krafter över för att göra det jobbet du pratar om.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 20:42:57 följande:
    Man får mindre både mindre krafter och mindre tid över genom att ränna till någon psykolog. Det är bortkastad tid.
    Inte uteslutande. För tex mig var det precis som du skriver, men vissa hjälper det väldigt bra, de får ett helt annat liv och kan äntligen fokusera på konstruktiva saker. Och dessutom nämnde jag även mediciner, för vissa är det en helt nödvändig hjälp för att kunna få någonting uträttat överhuvudtaget.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-08 00:44:07 följande:
    Jo, det är helt vanliga män det rör sig om. Det handlar om ca 30% av männen enligt statistiken. Har inte du sagt förut att du hade kunnat vara incel om du var man?

Ni som hävdar att incels ska gå till psykolog förstår inte att det löser inte problemen. Man kan inte prata sig till att vara mer attraktiv, utan det är sånt som andra bedömer.

Att jobba extremt mycket på sig själv kan lösa en persons problem (dock till ett högt pris), men det kommer bara göra att en annan man som balanserar på gränsen blir incel istället. Det enda sättet att lösa problemet på gruppnivå är att män slutar vara promiskuösa i stor utsträckning.
    Om jag var man hade antagligen ingen varit intresserad av att träffa mig, men inte hade jag varit vanlig, så jag vet inte varför du jämför med mig?

Det jag hävdar är att har man stora problem och mår dåligt så kan vården hjälpa, det är inte säkert att just psykolog blir aktuellt, det beror ju på vad är för problematik man har. Bara att må bättre kan göra någon mer attraktiv, men jag tänkte mer på att kan man får hjälp så man mår bättre, då blir man starkare och kan bättre jobba på olika områden som gör en mer attraktiv.

Jag vet mycket väl att det kan bli till ett högt pris.
    Och det sista har jag väl ingen direkt uppfattning om, det är kanske möjligt att det skulle kunna bli så. Eller så kanske lyckas den som jobbat hårt, att attrahera någon som ändå inte hade velat ha någon annan. Du verkar hela tiden utgå ifrån att kvinnor måste ha någon, och att om de inte får den de attraheras av så tar de istället någon som de inte vill ha.
  • Anonym (Maria)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-01-21 15:11:15 följande:
    Det kan faktiskt vara ganska svårt då begreppet "misogyn" går att definiera på en mängd olika sätt. I grund och botten handlar det om uppförande.

Sedan har det inte ens med uppförande att göra främst, utan vad det handlar om är helt enkelt att vi aldrig varit så här många människor på jorden, och fler än någonsin slås ut av konkurrensen.

Det som gör att kvinnor har det mycket lättare är det faktum att män inte är en tiondel så kräsna som kvinnor, vilket i sin tur har att göra med att kvinnor blir gravida och därmed tar mycket större risk än män. Men män är ensamma på ett helt annat sätt, då nästan alla kvinnor vet att de kan få manliga bekräftelse och uppmärksamhet om de bara vill. Incel-män däremot blir svältfödda, eftersom ingen vill ha dem trots att de sänker ribban.

Det är därför du ser många fler män som är desperata här på FL än kvinnor. Det finns i princip inga kvinnliga incels pga män lägger ribban mycket lägre än kvinnor.
    Fast är det någon bekräftelse värt namnet egentligen, om de som ger den så kallade bekräftelsen inte är så noga.
  • Anonym (Maria)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-01-21 15:53:03 följande:
    Har du upplevt hur det är att leva ett helt liv utan att någonsin få en komplimang från det motsatta könet? Nej, det har du inte. Kvinnor har inte det.

Om vi jämför med arbetsmarknaden: hur tror du Bosse, 40, skulle känna sig om han aldrig haft ett jobb? Jämfört med Gurra, 30, som visserligen bara haft ett jobb, men som ändå någon gång fått höra att han duger?

Skillnaden mellan Bosse och Gurra ärastronomisk.
    Vad har det att göra med det jag skrev om att få bekräftelse?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 15:17:41 följande:
    Det är helt frivilligt att jobba om du inte vill det heller. Ingen tvingar dig att sätta mat på bordet eller betala räkningarna. Du kan strunta i allt. Helt frivilligt.
    Så det kanske inte ska vara några regleringar av anställningar eller jobbpolitik heller. Sånt är för offerkoftor. Var och en får ta ansvar över sitt eget liv. 
  • Anonym (Maria)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-01-21 15:58:11 följande:
    Därför att en enda bekräftelse är enorm skillnad mot ingen alls.
    Fast jag svarade på ett inlägg som handlade om när kvinnor får så kallad bekräftelse av män som inte är så selektiva. Det du skriver nu gäller ju inte kvinnor, verkade du mena på.
  • Anonym (Maria)
    Gurksoppa skrev 2024-01-24 19:35:19 följande:
    Var det verkligen så jag skrev? :) för att begränsa människors fria rätt till sin kropp, och självbestämmande över sitt liv behövs ändringar av grundlagen. så vill du inskränka på kvinnors möjlighet att hitta en partner behöver du en grundlagsändring. Och vi har en diskrimineringslag, så det går inte att diskriminera ett kön. Som exempelvis skulle vara att män har helt fri vilja på en app men inte kvinnor. faller poletten ner? :) eller vad är det som är ologiskt? att alla individer får olika många likes är inte orättvist eller ett jämställdhetsproblem. det är den krassa sanningen om utbud och efterfrågan på relationsmarknaden :)
    Det finns redan dejtingappar där handlingsutrymmet är begränsat för ena könet.
  • Anonym (Maria)
    Gurksoppa skrev 2024-01-24 19:55:50 följande:
    Begränsat hur? Att de får färre likes? Att det finns färre registrerade kvinnor än män?
    Att män inte får skriva först.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Sol) skrev 2024-01-24 20:11:18 följande:
    Ja, men det lär ju inte hjälpa sådana som TS. 
    Nähä, men poängen var att det finns, och verkar inte vara i strid med någon grundlag att utforma en dejtingapp där ena könet har ett begränsat handlingsutrymme.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?