Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:08:11 följande:
    problemet är ju utbudet. Möjligheterna är desamma.

anser du att problemet är att kvinnor kan svepa nej? Eller anser du att problemet är att det finns för många män tillgängliga som leder till många nej?
    Större utbud ger större möjligheter 

jag anser inte att det är ett proble överhuvudtaget. För mig är det bara bra
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:18:06 följande:
    Kvinnan HAR inte fler valmöjligheter. Kvinnan har ett STÖRRE UTBUD. Valmöjligheten är fortfarande möjligheten att välja ja eller nej.

så kvinnor har ett större utbud att applicera sina möjligheter på. Beroende på kvinnornas preferenser så kan de välja många ja eller många nej.

utbud + preferens = utfall.

stort utbud + höga preferenser = få män väljs.
    stort utbud + få preferenser = fler män väljs
    litet utbud + höga preferenser = undantag att det väljs
    litet utbud + få preferenser = nästan alla män väljs

hur avancerad matte är detta?
    Ju fler man har att säga ja eller nej till ju större valmöjligheter. Beror säkerligen på utbud och preferenser, men det ger ju större möjligheter för kvinnorna. Det är ju möjligheterna till att kunna träffa någon som man vill kunna ha.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:18:51 följande:
    Erbjudanden = matchningar. Matchning = resultatet.

vad är det resultat av?
    Det är resultatet av hur många som är intresserade
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:22:05 följande:
    Nej. Större utbud ger inte större möjligheter. Det är fler att välja mellan. om det finns 1000 män. Jag sveper ja på 10% = jag har svept ja på 100 män.

möjligheterna är fortfarande desamma. Jag kan fortfarande välja ja eller nej.

finns det bara 20 män och jag sveper ja på 10% då är det bara 2 män.

ser du skillnaden? Sen behöver den manliga parten också svepa ja på mig. Det är inte en garanti. Så dessa 2 kan bli 0. likväl som det kan bli 1 eller 2 men det är utanför mina händer.
    Det som är garanterat är att kvinnan kommer alltid kunna ha ja-sägare att välja mellan. Hon kan givetvis säga nej till allihop, men hon hade ändå valmöjligheterna. Har man 0 personer som sveper ja så har man färre valmöjligheter än den som har 10, 100 eller 1000.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-28 17:26:05 följande:
    Läste du ens det jag skrev?
    Eller är det så viktigt att bevisa något att du inte kan se nyanser.

Forskning visar att kvinnor blir inte kontaktade tillbaka om de tar första steget.
    De kan precis som män kontakta de är intresserad av MEN chansen att de blir kontaktade tillbaka är lägre om de gör det. De väljs bort av den anledningen.
    Om en kvinna inte blir kontaktad så hjälper det alltså inte att kontakta själv om hon ser någon hon är intresserad av
    Hon är beroende att någon annan kontaktar henne.
    Det påverkar hennes faktiska valmöjligheter.
    Det blir damned if you do and damned if you don't

Och det påverkar mäns möjligheter också för det leder ju till att kvinnor inte kontaktar dem i lika stor utsträckning...
    Ok, men fortfarande har den kvinnan fler att välja bland för hon kommer få män som kontaktar henne. Den manliga profilen har ju 0 att välja bland, kommer inte få några kontaktförsök alls.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:28:48 följande:
    Vems är problemet att kvinnan alltid kommer ha ja-sägare? Ska kvinnor ändras och programmeras om till att bli ja-sägare? Ska kvinnors preferenser ändras via tvång/böter/kriminalisering?
    Jag tycker inte det är något problem alls, det är bra som det är för min del.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:25:33 följande:
    Vad baserar sig intresse på? Om inte preferenser?
    Men jag har ju redan godtagit att kvinnans valmöjligheter  beror på bland annat preferenser, så vad vill du mer?
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:25:06 följande:
    nej. Det är inte större valmöjligheter. Det är större utbud.
    Och större utbud ger större valmöjligheter 
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:52:46 följande:
    Nej. möjligheterna är desamma.

utbud och preferens kan leda till olika gynnsamma resultat och utfall. Utfallet är att vissa män ratas, utfallet är att det är lättare att hitta en onenight stand som kvinna. Etc. Det är utfallet.

håll dig till sakfrågan. Vill du ändra på utfallet och resultatet är det utbudet och/eller preferenser som behöver ändras. preferenser är våra att ha enligt grundläggande fri och rättigheter. Så dessa kan inte ändras lagligt.

då finns det bara kvar att ändra på utbudet. Så hur löser vi ett utbud i balans? Med lika många män som kvinnor? Ska vi öka antalet kvinnor i sverige eller minska på antalet män?
    Ja utfallet är att kvinnan har större möjligheter till tex onenightstand.

jag vill inte ändra något.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 17:54:47 följande:
    Om du är nöjd, vad argumenterar du för då?
    Att det är lögn att påstå att männen har lika stora valmöjligheter på dejtsidorna. Jag har aldrig sagt att det är något som jag är missnöjd med. För mig är det ju bara bra. Jag kan när som helst välja någon att träffa.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?