Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 11:42:30 följande:
    Och kolla här Maria. vill du att staten ska reglera huruvida du kan träffa man för sex över en app eller inte? är det demokratiskt? Att någon ska bestämma för
    dig var och hur du ska träffa en man.

är inte det upp till dig? Eller vill du också att ts, eller annan man ska bestämma ditt urval av män också?
    Jag vill självklart ha allting så mycket till min egen fördel som möjligt.

Jag vet inte om TS menar att det måste vara just en man som styr det där, har han skrivit det? Finns väl även kvinnor som jobbar med data och appar.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 22:26:02 följande:
    Är en person inte kapabel till vissa saker så är det olämpligt att denne har det som en målbild. Det handlar inte att "rycka upp sig" utan om att inse att individen har sina begränsningar, det är upp till individen att finna lyckan inom sina egna begränsningar. Någon tog upp ett sprintlopp exempelvis. Vissa har möjlighet att bli olympiska atleter, vissa är motionärer. Andra sitter hemma och käkar chips och tycker att löparna ska sänka hastigheten till deras nivå så att dom får chansen att vinna.

Jag kan inte se hur samhället blir ett bättre ställe om folk med kvinnoförakt och misogynitet blir tilldelade en partner på ett eller annat sätt.
    Och det var fortfarande inte jag som påstod att någon ska rycka upp sig för att få sex. Det var ju just det jag ifrågasatte. Jag har ju hela tiden sagt att för vissa kommer det inte funka vad han än gör, han har sina begränsningar, och nu säger du samma sak.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 22:38:03 följande:
    får du ut något av att diskutera inte-saker i en tråd om incels? om du läser en tråd om mjölkstockning, börjar du prata om öroninflammation då?

vi är i en tråd om incels. antingen diskuterar vi ämnet, eller så får du inte mer uppmärksamhet från mig. det är synd att det inte är mer läsförståelse hos de som vill diskutera i trådar. så många inlägg som tar fokus från frågan
    Det var du som svarade mig. Om du tyckte det inte hörde till tråden så varför ens svara?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 23:13:34 följande:

Du alltså inte förlora dina "privilegier" som kvinna. Haha! Du är precis en sån individ som incels föreställer sig kvinnor vara! Du berättar hur lätt du har för att få sex , inte för att du vill bidra med något konstruktivt i tråden, mer som "information" om hur "kvinnor" har det.

Du vill visa oändlig empati med de stackars sexlösa incelsen, trots deras kvinnoförakt, för det "förstår" du. Du menar att när du har sex med en incel så räddar du en annan kvinna från våldtäkt. 

Inte ett enda rätt. Bara dina egna påhitt och inbillningar.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-07 00:38:33 följande:

Det är ju det du sagt bara i den här tråden. Du vill porträttera kvinnor som "privilegerade" du informerar hur lätt du som kvinna har för att passivt "få" sex, tycker synd om incels och förstår dom, vill uppoffra dig själv för sex med incels så inte en kvinna blir våldtagen. 

Du verkar vara incels sinnebild av en typisk kvinna.

Fel igen, det är dina egna fantasier som du har hittat på.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-07 00:43:14 följande:

Maria visa mig det inlägget var jag skrivit att jag lovar att utfallet blir sex bara för att han *rycker upp sig*? jag har skrivit att om han vill ha något behöver han ändras. jag har inte skrivit att det är detsamma som att få något. Så snälla, roa mig, underhåll mig, påvisa gärna var jag lovat något sådant.

Om du hade kunnat bemöda dig lika mycket att läsa som argumentera i absurdum så hade du sett helheten. Men det är för mycket begärt.

eller menar du att resonemanget är fel? Om du vill gå ner i vikt, sluta ät chips, börja promenera. Det i sig gör halva jobbet, men är inte en garanti. Du kan exempelvis ha problem med sköldkörtel. återigen denna diskussion är off topic.

Var det du som skrev det? jag menar inlägg som skriver att man får ta ansvar för sitt eget sexliv. Om det ansvaret är för stort för att klara för den personen så går det ju inte. Då blir det inget sexliv. Inte att man ska ta ansvar för att öka chanserna till att få ett sexliv, inte att man ska ta ansvar för att bli lycklig i övrigt. Utan alltid skriver de: Man får ta ansvar för sitt eget sexliv.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-07 00:50:20 följande:

Om ts och övriga incels får bestämma så kommer det inte finnas app alls. Så ingen app utvecklad av varken man eller kvinna, alternativt en helt *statligt gdpr* app där de opopulära männen är de enda som ska synas och finnas för singelkvinnor att välja mellan. Men tänk på att du inte kommer kunna dejta för mycket då blir det böter nämligen. Dejtar du för lite så finns det incels som vill forska fram kåthetspiller så du kan öka dejtandet.

låter som en fantastisk målbild och framtidsvision. eller hur? 

jag tycker att det låter som en fruktansvärd mardröm.

Jo, det skulle väl vara appar? Var det inte att de män som får flest matchningar ska begränsas i apparna så att de inte visas lika ofta eller något liknande? Men jag kanske har missförstått det.

Jag behöver inte dejta mer så det gör mig inget, eftersom du frågade vad jag tycker om det för min egen del.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-07 01:10:05 följande:

Varför hittar du på saker "Maria" ? Du resonerar på samma sätt som att ett incel skulle uppfunnit en kvinna. Kommer du också och påstår att du inte alls informerat alla i tråden om hur lätt det är för just dig att passivt skaffa sex med män?

//
    Det var ett tänkt scenarie, som jag redan försökt förklara, återigen: JAG VET INTE OM DET FUNKAR SÅ. Och jag vet inte hur jag hade gjort heller. Om det verkligen skulle funka att kunna rädda någon på det sättet, vilket jag inte ens vet om det gör, så vet jag inte hur jag hade gjort. Det är en sak att sitta här och tänka att man borde rädda någon, en annan sak att verkligen göra sådär.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-07 01:32:20 följande:

Ingenstans verkar du anse att det är våldtäktsmannens eget fel. 

Vet inte riktigt om du förstår hur ett diskussionsforum fungerar. Visst, du skriva hur lätt det är för personen "Maria" att passivt skaffa sex med män. Men någonstans borde du uttrycka en poäng med det du skriver. Eller om du vill ha allting så mycket till din fördel som mycket, så antar folk att budskapet är att personen bakom "Maria" menar att:

-kvinnor har så lätt att passivt skaffa sex
    -kvinnor vill inte förlora privilegium 
    -kvinnor borde uppoffra sig för sex för att undvika våldtäkt

dvs typisk incelretorik.

Men att eventuellt kunna rädda någon och vems fel  det är, är väl olika saker. Det händer väl inte sällan att människor räddar eller hjälper andra ifrån något som var någon annans fel. 

Poängen var att det inte alls behövs massa ryck upp dig och jobba på dig själv för att få sex. Har jag skrivit flera gånger. Det behöver inte handla om just mig, andra gör också samma sak som jag gjorde, eller så skulle säkert många kunna men vill inte, vissa behöver mer än så för att kunna ha sex. Många är ju försiktiga också och törs inte möta en främling på tu man hand. Men det är inte alls konstigt att det går.

• Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-25 23:45:40 följande:
    Jag trodde inte att den här tråden var igång fortfarande och att ni fortsätter att trakassera människor som har misslyckats i livet. Att de är patetiska, missunnsamma och inte tar ansvar för sina liv.

Hur väl stämmer detta överens med era politiska övertygelser? Jag gissar att många av er manshatare är vänster. Anser ni att även människor som lever på existensminimum är patetiska och inte har tagit ansvar för sina liv? Borde staten också ta bort all ekonomisk hjälp som finns för att dem får skylla sig själva?
    Retoriken gäller bara ibland förstår du: Ingen är skyldig dig nåt, du får fixa ditt eget liv, det är upp till dig att jobba för det du behöver, samhället kommer inte hjälpa dig, den som gnäller över sin situation är offerkoftan osv. Men när det gäller bidrag så är det plötsligt helt OK att problemen ska läggas på andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?