Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 21:28:59 följande:
    vad som är normalt är att alla följer lagen, och att alla gör det bästa de kan för sig själva. Det är inte normalt att tro att omvärlden ska anpassa sig efter sig själv. då ska sverige anpassas efter 10 miljoner människor, är det rimligt? eller är det vissa utpekade som alla ska ta extra hänsyn till?

jag har inte sagt att du kan börja gå om du är rullstolsbunden exempelvis. Utan då får du ju anpassa dig utifrån den verkligheten eller hur? eller ska du kräva att alla andra också blir rullstolsburna för att du är det? Är det rättvisa?

det är din inställning som är skillnaden. vi alla har olika förutsättningar och begränsningar, men majoriteten av oss målar inte ut oss som offer för omständigheterna utan faktiskt gör det bästa vi kan varje dag.
    Och lagar kan ändras. Det finns alltid lagar som många tyckte var onormala idéer, så jag frågar igen, vad spelar det för roll för sig vad just jag tycker är normal?

Jag har inte krävt någonting. Men vissa kan ändå inte hålla sig ifrån att påstå att jag kan göra saker som jag inte kan. Det är inte bara att tala om för någon annan vad den kan göra bara den jobbar tillräckligt hårt.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 21:30:57 följande:
    Det är inte meningen att en blind ska flyga ett plan heller. Det är inte meningen att en kvinnoföraktande man ska ha ett förhållande med en kvinna heller. Varken den blinda eller incelen borde skylla sitt tillstånd på varken flygbolaget eller kvinnor.
    Så därför är det helt absurt att påstå att om du bara tar ansvar och jobbar på saken för att få det liv du vill ha.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-08-05 19:50:58 följande:
    Nej, det krävs ofta ingen självutveckling för tillfälliga sexuella kontakter.
    Det var inte heller jag i tråden som uppmanade till det.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-08-05 19:56:23 följande:
    Om det utvecklades var det väl för att det skedde en utveckling som du var delaktig i och om du är nöjd så är du nöjd.
    Fortfarande behövde jag inte vara en social person och allt det där. Och hade aldrig hänt om jag från början hade behövt rycka upp mig och jobba med mig själv för att ens få en träff.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 21:37:48 följande:
    Det har jag aldrig sagt. Ett sätt att ta ansvar är att acceptera det som inte går att förändra. Förändra det som går och sluta lägg ansvaret på någon annan.
    Men det var just det som jag diskuterade när du valde att svara. Det var den problematiken jag försökte förklara, att det inte går att säga att man kan förändra de sakerna i sitt liv bara man tar ansvar och jobbar på det.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 21:23:55 följande:
    Kan du svara på det jag frågade Maria,
    Kan du ge exempel på vad incels kan ha för problematik och hur det skulle kunna serveras sex till dem utan att det handlar om sexköp?
    Jag vet inte vad de har för problematik, jag tycker du ställer krav på mig att veta en massa saker som jag inte kan. Jag har aldrig utgett mig för att kunna lösa problemet 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 21:30:19 följande:
    Är det då nån annans fel att det inte går? Är det rätt att  vända hat mot andra för det man själv inte klarar?
    Det har jag aldrig sagt. Men jag kan förstå att man blir irriterad på personer som påstår att man kan saker som man inte kan och att det är ens eget val att det inte blir något.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 21:37:31 följande:

Men det är ju det en incel kräver. att få flyga flygplan blind. att kräva sex utan ha rätt förutsättningar för det. 

livet kommer aldrig vara rättvist på millimeter, vissa får jobba hårdare vissa mindre. vissa är blinda, vissa ser. Vissa är döva. Vissa hör. vissa tjänar miljoner på musik, andra inte etc. 

samhället ska sträva efter att ge oss jämlika villkor och rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Inte efter att alla ska ha identiskt utfall, utan det är vi själva som har friheten att forma utfallet.

Jo det håller jag med om. Men jag förstår då inte vad det är för mening med att säga till dessa människor att du måste rycka upp dig för att fixa det. Det är ditt ansvar att fixa ditt liv. En blind kommer ju ändå inte kunna flyga planet, så det är varken omtänksamt eller konstruktivt att komma med den.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 21:52:56 följande:
    Man kan alltid göra NÅT för att försöka förbättra sin situation. Låter man bli och bara sitter på röven och gnäller på kvinnor så får man faktiskt skylla sig själv.
    Fast du sa nyss att vissa kommer inte få relationer vad de än gör?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 21:51:03 följande:
    Jag kräver inte att du ska veta men eftersom du kan ursäkta deras beteende kanske du kan ge exempel på vilka svårigheter de kan ha som gör att de absolut inte kan ta eget ansvar?
    Jag har inte ursäktat något beteende, var skrev jag det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?