-
Men det funkar inte att bara vilja nåt och sen ta ansvar, går det inte så går det inte det inser du ju själv med exemplet med 10 barn. Du får det att låta som att det är så enkelt men det är faktiskt inte det alla gånger. Sen förstår jag fortfarande inte vad det är som är liberalt med det. Sitta barnlös och inte kunna göra ett smack åt det när inga ansträngningar har fungerat är nog knappast vad den barnlöse upplever som frihet.Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 20:49:39 följande:Det var för att vissa knäskålar ska förstå sitt egna ansvar. Det är eget ansvar att bli lycklig. I sig själv. Söka den hjälp som finns. oavsett om du är incel eller ej. men vissa knäskålar verkar inte förstå innebörd av eget ansvar. Och att man är sin egen lyckas smed. Patetiskt.
-
Det är du som inte har svarat på flera av mina frågor om din ideologi som du tydligen tyckte var relevant för tråden. Det jag skrev kvarstår ju oavsett om personen är missunsam eller ej, det var inte ens det vi diskuterade. Det var du som drog upp om att skaffa 10 barn och det var det jag frågade dig om. Det är inte frihet att inte kunna få barn när man önskar det, trots man försöker i åratal det är nog en smärta du inte förstår eftersom du är så raljant och otrevlig över det. Snarare känns det mer som ett fängelse, även om du så raljant anser att man ska vara nöjd ändå. Du verkar ha svårt för att sätta dig in i andras situation, det är lätt att tala om för andra hur man ska göra när du inte själv är det. Du kan inte bara påstå att det bara är varsågod att skaffa 10 barn och ta ansvar för att det ska hända för så enkelt är det inte.Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 21:07:58 följande:
vet du vad Maria. eller ts. jag tänker inte lägga mer tid på denna idioti. Du vill uppenbarligen varken diskutera eller förstå.
att ta ansvar är att göra vad man kan för att nå sitt mål. Om man inte når sitt mål, då är det fortfarande den enskilda individens jävla ansvar att söka terapi att övervinna missunnsamhet, otacksamhet och att INTE ställa sjuka orimliga krav på sin omgivning. att lära sig leva med sin besvikelse. Att ändra målbild. Att bli nöjd trots att det initiala målet misslyckades. Det är att ta ansvar. Och det fattar bevisligen alla utom du och ts, ni misogyna bittra incels.
-
Varför tror du att jag inte förstår eget ansvar? Har inte sagt nåt annat. Du vet man kan tycka att man har eget ansvar samtidigt som man ser att någon som kallar sig liberal på ett forum är otrevlig som sitter och raljerar på ett otrevligt sätt till synes helt utan någon empati eller förståelse. Du skriver ju bara självklarheter som om det var någon newsflash, och att du är liberal och vad bra det är. Jag vet redan att man inte får ett gratis barn, men det var inte så du framställde det, åh nej det är ju bara varsågod 10 barn, men du får inte ångra dig sen och gnälla över ditt barn som du valde. Vad ska ditt liberala idealsamhälle göra åt det om folk ångrar sig och gnäller, du har undvikit den frågan ganska många gånger nu.Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 21:53:41 följande:
Har jag sagt att det är enkelt? Det enda jag säger är att det är DITT ansvar att forma DITT liv så du blir så lycklig du kan bli. vad vet du om jag kan eller inte kan få barn? det är mitt ansvar att vara en ansvarstagande vuxen individ OAVSETT hur besviken jag är på omständigheterna. Oavsett hur bitter, ledsen, besviken, sårad man är så är det MITT ansvar att vara lycklig oavsett barn. jag blir inte lyckligare av att vara missunnsam mot andra. Jag får inte magiskt barn om andra slutar skaffa barn. ta av offerkofta och ta ansvar för ditt egna liv. Det finns hjälp att få. Och nej hjälpen innebär inte ett gratis barn att hämta.
varför har du svårt att förstå eget ansvar?
-
Ja, kanske byta kön då, TS kan uppge att han är kvinna så kommer han få kontaktförsök med en tom profil och ingen bild, det kan jag garantera.Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 11:54:14 följande:Om man inte blir kontaktad kanske man borde ändra på sig för att öka chansen att bli kontaktad. Eller hur? Eller dejta på annan plattform än tinder. Det finns en värld utanför www. varför begränsar ni er till www? Det sätter krokben för er själva. att försöka tvinga kvinnor att svepa ja på män de inte attraheras av kommer inte lösa problemet. inte heller genom att dölja populära män. Då kommer kvinnorna avregistrera sig från apparna och det kvinnliga utbudet ännu mindre.
det är inte en rättighet att bli vald. Ingen har skyldighet att välja någon. du har rätt att ha dina preferenser precis som kalle, anna och karin.
har människor rätt till att ha preferenser?
eller har bara män rätt till preferenser?
ska kvinnor be om lov för att ha preferenser? -
Jasså du tycker att man ska svara på frågor helt plötsligt? Det gjorde ju inte du.Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 13:48:18 följande:
De tre sista frågorna. Svara på dom med.
har människor rätt till att ha preferenser?
eller har bara män rätt till preferenser?
ska kvinnor be om lov för att ha preferenser?
Dina frågor eller vad jag skulle svara på dem förändrar ingenting. Fortfarande kvarstår att som kvinna får man kontaktförsök och man behöver inte ändra på sig eller jobba på sig. Således olika förutsättningar, vilket innebär inte lika fria val, vilket var precis vad (M) skrev -
Fast nu handlade det inte om lösning, utan om att ni inte verkar godtar att det ÄR inte lika fria val, eftersom man har olika förutsättningar. Så varför inte bara säga som det är?Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 14:12:02 följande:Och vad är ditt förslag på att lösa det? som inte går ut på att begränsar människans fria val. hade det varit omvända roller med överskott på kvinnor och underskott av män hade det varit omvänt problem. Hade du brytt dig då? Hade du föreslagit att begränsa mäns rättigheter då? Vad har du emot rättigheter? hur fungerar rättigheter?
det finns överskott av män. underskott av kvinnor. gå in på scb och kolla själv. Troll. Om alla kvinnor skulle statligt fördelas till en man skulle ändå vissa män bli utan. Enkel matte. Vilka män ska bli utan? vilka män anser du att staten ska ha rätt att exkludera? ska de män som staten exkluderar få sänkt skatt som kompensation? Eller hur löser du den orättvisan? eller är det inte orättvist om det är statens val? -
Hur kan du svara nej om du inte har något att svara nej till?Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 14:34:54 följande:Det är ett fritt val. Det är fritt val att nyttja dejtingapp. Det är fritt val att svepa ja eller nej. det är inte en rättighet att bli vald. Det är inte en skyldighet att välja.
Rättighet och skyldighet är är en annan sak. Det förändrar inte att man har fortfarande inte har samma valmöjligheter och förutsättningar som man. I så fall så hade du aldrig behövt föreslå att han ska ändra på sig.
Männen har inte samma fria val som kvinnorna har, så är det bara så varför inte bara kalla en spade för en spade? -
Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 15:12:17 följande:Då har man det fria valet att dejta någon annanstans än tinder. Eller hur? Eller är tinder det enda stället tillåtet av staten? Så jo. Männen har exakt samma möjligheter. är det identiskt utbud du vill ha, inför könsbalans. annars är det så en fri marknad ser ut.
Javisst men fortfarande har männen färre valmöjligheter, sämre förutsättningar.
Det handlar inte om vad jag vill, premisserna är desamma. Om en man och en kvinna reggar en tom profil utan bild, vem tror du har bäst förutsättningar att få kontaktförsök och därmed frihet att välja? -
Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 15:25:54 följande:Och vad beror det på? kan det möjligen bero på att 1) det finns fler män än kvinnor? och 2) att en man inte är lika rädd för sitt liv och därmed inte är lika selektiv med vad den väljer att svepa ja på?
du måste förstå VARFÖR problemet finns. problemet ligger inte i appen. det är inte appen som skapat obalansen.valmöjligheterna och valfriheten ÄR alltså sämre för män, spelar ingen roll om jag vet varför eller vad det beror på, så är det bara, så om man påstår att de inte är sämre så är det ju lögn.
Sen varför det är som det faktiskt är, är en annan historia. Men man kan ju börja med att säga sanningen istället för att låtsas som något annat.
-
Jaha? Det säger inte emot någonting av det jag skrev.Anonym (SL) skrev 2023-09-28 15:45:54 följande:Det finns absolut beteenden som begränsar och förvårar men det har ju funnits i alla tider. Kvinnor har ju oftast begränsats av att de måste vänta att bli valda, att det är okvinnligt och oattraktivt att vara den som tar första steget..
Och det stämmer dessvärre även för nätdejtandet.
Studier visar att kvinnor som tar första steget på dejtingappar till män de är matchar med straffas och i mindre utsträckning kontaktas tillbaka.
Att vara framåt lönar sig alltså inte för kvinnor, tyvärr och påverkar både kvinnors beteende men även deras faktiska valmöjligheter. Om du som tjej faktiskt inte får några eller få kontaktförsök så lönar det sig alltså inte att ta kontakt själv...
www.svt.se/nyheter/vetenskap/dejtingappar-man-tar-initiativet-kvinnor-straffas