Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 16:28:40 följande:
    Manshatare? Jag älskar män. Jag älskar däremot inte incels. en incel är inte en man.

jag är långt ifrån vänster. Jag är liberal. Att vi ska ges samma villkor, sen är det upp till varje enskild individ att välja sitt eget liv. Enkelt, vill du sitta hemma ensam varsågod. Gör det. Men klaga inte, vill du ha noll barn eller tio barn, varsågod. Men klaga inte.

staten ska säkra våra basala behov, vård och skola. Och rätten till eget liv. Men vad du väljer att göra med ditt liv är ditt ansvar.

beggars cant be chosers. en människa som lever på existensminimum kan vara offer för omständigheter eller själv satt sig i den sitsen. om en människa frivilligt satt sig i skiten, ja då får man stå sitt kasst. Det finns inte fribiljetter i livet för oss vanliga dödliga icke adliga. Jag har kommit till den platsen i livet jag vill vara och trivs på genom mig själv. Ingen har gett mig något gratis. Mer än gratis utbildning obviously.
    Så om man vill ha 10 barn så är det varsågod ifrån ditt idealsamhälle? Och sen när man blivit tilldelad de 10 barnen så får man inte ångra sig och klaga på det?

Och en som valt att leva på existensminimum får stå sitt kast och inte ändra sig? Vad gör ditt idealsamhälle för att hindra att folk klagar på vad de själva en gång valde?
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 17:15:27 följande:
    varför skulle man inte få skaffa tio barn om man vill? Har tid? Råd? plats? det är du som väljer hur många barn du vill ha. Om man kan få biologiska barn dvs. Men att skaffa tio barn och kräva en villa av staten? Nej kanske inte så det funkar eller bör funka. Vissy är det bra att man får välja själv? Och sen ta konsekvensen av sitt val, såväl positiva som negativa konsekvenser. 

är man inte nöjd med sitt val, så gör man något åt sin situation, det är så det funkar. att sitta hemma och gnälla löser inget. Eller får man jobb om man bara gnäller? Får man kompisar om man bara klagar? Får man bostad eller bostadslån bara genom att sitta hemma och pilla navelludd? nej precis.
    Vadå skulle man inte få? Vart skrev jag det? Alla KAN inte få barn, oavsett hur mycket de ?tar ansvar? och kämpar för att det ska hända, så nej det är inte bara att vara liberal och välja det man vill. Och vad skulle ditt idealsamhälle göra åt folk som ångrar eller gnäller över sina val, du svarar inte på det. Att gnälla är väl också ett val så om man tycker om det så ska man väl få göra det då, är inte det liberalt.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-26 20:48:17 följande:
    Vadå skulle man inte få? Vart skrev jag det? Alla KAN inte få barn, oavsett hur mycket de ?tar ansvar? och kämpar för att det ska hända, så nej det är inte bara att vara liberal och välja det man vill. Och vad skulle ditt idealsamhälle göra åt folk som ångrar eller gnäller över sina val, du svarar inte på det. Att gnälla är väl också ett val så om man tycker om det så ska man väl få göra det då, är inte det liberalt.
    Och 10 barn är även för en fertil kvinna inte bara att klämma fram sådär, det kan vara mycket risker med en graviditet, efter några stycken kanske det är högst olämpligt att fortsätta, det kan bli komplikationer, man kanske får cancer och måste operera bort allt innan man fått de 10, så nej det är verkligen inte bara att välja att få 10 barn bara för att man vill, du lever i en drömvärld hejhoppgummi.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 21:32:40 följande:
    vem är det som bestämmer hur många barn man ska ha? Är det du? Varför inte låta folk göra som de vill, så länge de vill, kan, orkar, har råd. Eller ska man be dig om din tillåtelse innan barn nummer tre fyra fem? är det en skön offerkofta? Slippa eget ansvar what so ever?
    Vem skrev något om att bestämma hur många barn folk ska ha? Du skrev att om någon vill ha 10 barn så säger staten varsågod, men så enkelt är det givetvis inte.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 21:36:23 följande:
    Skrev jag inte att man måste kunna få biologiska barn med? läsförståelsen hos er är inte på en hög nivå. mer bevis på att ni är samma person.

om man skaffat barn man inte orkar med så kan man söka hjälp. Hört talas om att det finns avlastningsfamiljer? stödfamiljer? Det är patetiskt hur ni försöker avskriva människor ansvar. Vuxna myndiga människor får ta ansvar för sitt eget liv.
    Jag försöker inte avskriva något ansvar, pratar inte om att inte orka med de barn man skaffat, har inte nämnt något sånt. 

Ja du lade till det senare, men det är fortfarande du som påstod att om man vill ha 10 barn så ska staten säga varsågod, hur kan du då påstå något sånt från början när du själv inser att alla kan inte få biologiska barn? Alla kan inte få barn, och definitivt inte 10 stycken, oavsett hur mycket de ?tar ansvar? och jobbar för att få det att hända, biologiska eller ej. Så ditt resonemang om ansvar blir ju helt irrelevant, går det inte så går det inte oavsett hur mycket ansvar man tar.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 22:44:23 följande:
    Har du någon som helst läsförståelse? Tänker inte fortsätta svara på dessa uppenbart verklighetsfrånvända tolkningar om det ska fortsätta så. Var har jag sagt att staten skulle GE ut dessa barn? Om du kan få biologiska barn, och vill ha barn, då kan du skaffa så många du vill. du behöver dock en manlig part med. så det är inte något som bara är ?klicka och beställ? om du tror det. Och du behöver anses som en stabil förälder för att det inte ska bli lvu eller dylikt.

vad är det som är svårt att förstå? om man vill ha något så gör man vad man kan för att få det, men det är inte en garanti som jag skrivit typ sju miljoner gånger i denna tråd. Troll. troll. troll.

en misogyn incel behöver ta ansvar för sitt liv. varför är det så svårt att inse det? 

Ja alltså när du pratar om att du är liberal och hur du tycker det ska vara så antar jag att vi pratar politik, idealsamhälle, sådana saker. Vill man ha 10 barn, varsågod. Vem menade du då ska säga varsågod om inte staten? Oavsett vem du menade så funkar det inte för alla att bara få det man vill och varsågod, bara man gör det man kan för att ta ansvar för det, men jag förstår att du också inser det nu. Och jo i inlägget jag svarade på så formulerade dig på det sättet, som att det bara är att få det du räknade upp, varsågod, som att det är så enkelt. Det var DET jag svarade på. Inlägget där du pratade om vad det innebär att vara liberal. Och sen pratade du om i ditt inlägg om att vara liberal, att man inte ska ångra sig, vad ska ditt idealsamhälle göra åt människor som ångra sig eller gnäller, du svarade aldrig på det.

• Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 12:11:27 följande:
    spelar du dum? Eller är du så outbildad? Staten tillåter oss att skaffa hur många barn vi vill så länge vi  anses kapabla att göra det. Eller menar du att alla familjer i exempelvis familjen annorlunda bett staten om lov att skaffa dessa barn?

så ja. Staten säger varsågod. Det betyder inte att staten delar ut barn. Eller partners. Eller vänner. Eller jobb. Staten är inte en ?beställningstjänst?. verkar oerhört svårt för outbildade människor att förstå eller inse detta.
    Fast det var inte så du framställde det. Det du skriver nu är ju självklarheter, och ditt prat om att ta ansvar hjälper ju ingenting om ingenting funkar hur mycket man än jobbar på det. Det är ett privilegie att kunna få 10 barn,  inget varsågod eller liberalt överhuvudtaget med det, du framställde det som världens enklaste sak att få 10 barn men det är det givetvis inte i verkligen
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 13:50:49 följande:
    men man behöver ju ta ansvar. om man vill få 10 barn och har möjlighet att kunna få 10 barn. då är det ju den personens ansvar att försöka uppnå sitt mål och sin önskan. Ingen kommer ju ge någon detta gratis. Det ÄR ansvar. Att ta ansvar.

Självklart. Det är inte så enkelt och fritt som varsågod bara. Finns ingen anledning att säga varsågod. Om det inte är så att man först måste fråga någon om man får börja jobba på sina 10 barn, eller så.  

• Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 16:34:12 följande:
    det är varsågod. Kan du och vill så varsågod. Ingen kommer stoppa dig. Så länge du är lämplig som förälder och har en man/kvinna som du har sex med samtycke med. ingen behöver be om lov för att skaffa barn. Eller är det så du vill ha det? Att man ska be staten om lov för att skaffa barn? be staten om lov för att få dejta? eller vad är det du ens argumenterar för?
    Det låter nästan lite så på dig eftersom du av någon anledning tycker det är nödvändigt med ett varsågod, flera gånger upprepade du det som om det skulle betyda något. Varsågod säger man när man ger någonting. Vill du ha 10 barn varsågod. Inte mycket till varsågod om man ändå får fixa det själv eller hur. Och helt meningslöst med ett varsågod om man ändå inte behöver lov till att sätta igång med arbetet. 
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-27 20:06:41 följande:
    be my guest. Om du skaffar noll ett eller åtta barn. Jag kunde inte bry mig mindre. Det är ditt fria val. Har du en partner med samtycke, och så länge du anses vara en lämplig förälder så gör vad du vill. Du behöver givetvis också kunna få barn men det är underförstått.

vad tillför denna diskussion incels? om du får lov att ansvara för ditt liv. Jag ansvara för mitt liv. så får faktiskt även incels ansvara för sitt liv. om man inte vill ta ansvar för sitt liv, då är man patetisk. Eller vill du att alla människor kollektivt ska sluta ta ansvar? Jösses. Blir mörkrädd av alla foliehattar.
    Tror du att någon skulle fråga dig om de får göra något eller varför fortsätter du med den meningslösa retoriken, varsågod, be my guest osv. Eller försöker du  bara vara spydig eller nåt?

Det var du som drog upp det med att du är liberal och därför är det 10 barn varsågod om man vill. Så du kan fråga dig själv vad det tillför inceldiskussionen eller vart du ville komma.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?