• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Malmötjej
    Lulu1987 skrev 2023-07-11 11:49:23 följande:
    Stort grattis!! 😊

Får jag fråga, hade ni sex en gång per gång nu när du vart gravid eller körde ni morgon och kväll (oavsett om det var via sprutan eller "vanligt" sex. 

När började du känna av symptom? 🙂
    Tack! <3 
    Vi hade sex en gång per dag (de dagarna vi hade sex) förutom äl-1. Då körde vi en gång vanligt och en gång med sprutan (en gång förmiddag, en gång kväll). 

Jag började känna av någon svag "mensvärk" på äl+3 men sedan brakade det loss med kraftiga synptom på äl+7. 

Hur går det för dig? 
  • Sanlin90

Testen kommer snart så jag får ta ett ikväll när jag kommer hem, ska iväg sen ska bli skönt att skildra tankarna lite

• Lulu1987
    Malmötjej skrev 2023-07-11 13:55:36 följande:
    Tack! <3 
    Vi hade sex en gång per dag (de dagarna vi hade sex) förutom äl-1. Då körde vi en gång vanligt och en gång med sprutan (en gång förmiddag, en gång kväll). 

Jag började känna av någon svag "mensvärk" på äl+3 men sedan brakade det loss med kraftiga synptom på äl+7. 

Hur går det för dig? 
    Åh ok, tack för svar! ❤️

Jo jag har haft en hel del symptom jag inte känt tidigare, sen äl+5, men är så rädd för att få negativt att jag inte vågar hoppas förrän nån dag efter bim. Har bim den 13e eller 14e beroende på om det blir en 28 dagars eller 29 dagarscykel. 

Jag och killen hade sex från den 23e Juni till 2a Juli så man tycker ju att man borde få till det nu, men är inne på typ 9e försöket eller nåt sånt.

Hoppas verkligen att det tog sig denna gång! 
  • Alvedon83

Brukar ni få ont i bröstvårtorna vid äl? Jag brukar få ont 3-4 dagar efter men senaste två månaderna har jag haft ont när jag tror att äl varit. Så konstigt att det ändrar sig?

Jag oroar mig för att jag kanske inte ens har äl i och med att det varit så lite fertilt sekret senaste gångerna. Jag har regelbunden mens sedan några månader, delammar fortfarande och en hel del på natten tyvärr. Jag kanske måste sluta nattamma, hur nu det ska gå till då lillen inte kan tröstas på annat vis. Tror ni det är helt meningslöst att tempa när man har flera uppvak varje natt? Tänker med temp kan man ju se om man verkligen har äl eller inte.

Så roligt med plus i tråden, hoppas på många fler innan månaden är slut😊

• babybel95
    Alvedon83 skrev 2023-07-11 17:49:08 följande:

Brukar ni få ont i bröstvårtorna vid äl? Jag brukar få ont 3-4 dagar efter men senaste två månaderna har jag haft ont när jag tror att äl varit. Så konstigt att det ändrar sig?

Jag oroar mig för att jag kanske inte ens har äl i och med att det varit så lite fertilt sekret senaste gångerna. Jag har regelbunden mens sedan några månader, delammar fortfarande och en hel del på natten tyvärr. Jag kanske måste sluta nattamma, hur nu det ska gå till då lillen inte kan tröstas på annat vis. Tror ni det är helt meningslöst att tempa när man har flera uppvak varje natt? Tänker med temp kan man ju se om man verkligen har äl eller inte.

Så roligt med plus i tråden, hoppas på många fler innan månaden är slut😊

Jag tror det beror på hur dina uppvak ser ut. Är du uppe länge när du väl vaknar? Rör dig mycket? Går upp?
    Får du 4h sammanhängande sömn under natten någon gång? Brukar det vara vid samma tidpunkt? Isåfall hade jag mätt då. Det handlar ju om att se ett mönster mer än temperaturerna i sig så så länge man är konsekvent mer hur/när man mäter så! ☺️
  • Alvedon83
    babybel95 skrev 2023-07-11 20:31:56 följande:
    Jag tror det beror på hur dina uppvak ser ut. Är du uppe länge när du väl vaknar? Rör dig mycket? Går upp?
    Får du 4h sammanhängande sömn under natten någon gång? Brukar det vara vid samma tidpunkt? Isåfall hade jag mätt då. Det handlar ju om att se ett mönster mer än temperaturerna i sig så så länge man är konsekvent mer hur/när man mäter så! ☺️
    Tyvärr så finns det ingen regelbundenhet i uppvaknanden, tror inte jag sover mer än fyra timmar i sträck😴 går sällan upp på natten, ammar och somnar om. Kliver oftast upp samma tid på morgonen.
  • babybel95
    Alvedon83 skrev 2023-07-11 21:20:39 följande:
    Tyvärr så finns det ingen regelbundenhet i uppvaknanden, tror inte jag sover mer än fyra timmar i sträck😴 går sällan upp på natten, ammar och somnar om. Kliver oftast upp samma tid på morgonen.
    Jag hade väl testat tempa ändå, när du går upp då tänker jag. Du märker om tempen hoppar runt mycket. Men kanske kan du se ett mönster iallafall. Inte 100% tillförlitligt kanske men varför inte testa. Hoppas dock på ett plus för dig denna cykeln!
  • Syskonförsök

Hur har det gått? :)

Sanlin90 skrev 2023-07-11 14:02:56 följande:

Testen kommer snart så jag får ta ett ikväll när jag kommer hem, ska iväg sen ska bli skönt att skildra tankarna lite

Svar på tråden BIM Juli 2023