BIM Juli 2023
Ny BIM-lista.
1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
Ny BIM-lista.
1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
Stort tack för alla grattis <3 Detta känns helt overkligt. Jag hoppas att det vill stanna i magen men vi tar en dag i taget. Huvudsaken är att "våra grejer" fungerar och att jag ens kan bli gravid. Jag är snart 35 och överviktig och min man är snart 38.
Jag skrev i en annan bim-tråd (tror det var i maj) att jag var lite orolig för att spermierna inte nådde livmodertappen då vi haft det lite trixigt med att komma in djupt. Fick då tips om att köpa en sådan medicinspruta (som visserligen är strikt för oralt bruk).
Vi hade sex men min man fick komma i en plastmugg och sedan sprutade vi in det med hjälp av sprutan. Jag kände direkt att det kom mot tappen (kändes lite som ett cellprov). Detta gjorde vi äl-2 och äl-1. Jag har såklart inga bevis för att det var det som ledde till ett plus då vi hade vanligt sex 3 dagar innan äl samt en dag efter.
De symptom jag har är:
Mensvärk (som jag nu förstår är växtvärk)
Ömma bröst och bröstvårtor
Synliga ådror på brösten
Metallsmak i munnen
Mardrömmar
Och vår hund har varit extra kelig mot mig och slickat mina fötter i soffan. Hon brukar aldrig vilja gosa såhär utan bara sova på golvet.
Jag stannar kvar i tråden och läser och håller alla tummar och tår för att alla får plus.
Detta är det digitala test jag tog 3 timmar efter de andra. Idag är bim.
All kärlek till er <3
så roligt för er!! Verkligen varmt grattis❤️ nu är jag för lst för att hitta listan långt upp men vilket försök plussade ni på?❤️
Stort tack för alla grattis <3 Detta känns helt overkligt. Jag hoppas att det vill stanna i magen men vi tar en dag i taget. Huvudsaken är att "våra grejer" fungerar och att jag ens kan bli gravid. Jag är snart 35 och överviktig och min man är snart 38.
Jag skrev i en annan bim-tråd (tror det var i maj) att jag var lite orolig för att spermierna inte nådde livmodertappen då vi haft det lite trixigt med att komma in djupt. Fick då tips om att köpa en sådan medicinspruta (som visserligen är strikt för oralt bruk).
Vi hade sex men min man fick komma i en plastmugg och sedan sprutade vi in det med hjälp av sprutan. Jag kände direkt att det kom mot tappen (kändes lite som ett cellprov). Detta gjorde vi äl-2 och äl-1. Jag har såklart inga bevis för att det var det som ledde till ett plus då vi hade vanligt sex 3 dagar innan äl samt en dag efter.
De symptom jag har är:
Mensvärk (som jag nu förstår är växtvärk)
Ömma bröst och bröstvårtor
Synliga ådror på brösten
Metallsmak i munnen
Mardrömmar
Och vår hund har varit extra kelig mot mig och slickat mina fötter i soffan. Hon brukar aldrig vilja gosa såhär utan bara sova på golvet.
Jag stannar kvar i tråden och läser och håller alla tummar och tår för att alla får plus.
Detta är det digitala test jag tog 3 timmar efter de andra. Idag är bim.
All kärlek till er <3
Jag tror att det står 6:e försöket på listan. Vi har kört utan preventivmedel i ett år men knappt kunnat ha sex då min man haft problem med trång förhud. Då var det mer att han kom i min hand och jag försökte peta i slidan. Fungerade inte alls.
Han opererades i december, läkte i jan/feb någon gång och sedan dess har vi försökt som bara den.
Tack för era tips om att få tidigare ägglossning, ska testa allt ☺️
och grattis till de som fått plus! Så kul!
idag cd 20, fortfarande bara ?hög? men ingen ägglossning. Så börjar undra? testar med monitor från clearblue. Men har typ haft känningar i flera dagar för ägglossning men inget maximalt utslag än. Kan man ha missat ägglossningen? Testar bara på morgonen. men den borde väl dippa efter man haft ägglossning till låg? Eller? 😅
Förstår! Men då gick de ändå ganska fort efter operation för er :) så kul!
Jag tror att det står 6:e försöket på listan. Vi har kört utan preventivmedel i ett år men knappt kunnat ha sex då min man haft problem med trång förhud. Då var det mer att han kom i min hand och jag försökte peta i slidan. Fungerade inte alls.
Han opererades i december, läkte i jan/feb någon gång och sedan dess har vi försökt som bara den.
de är lite lurigt det där. Ibland kommer peaken snabbt och en kan behöva testa mitt på dagen eller kvällen. För mig har de alltid räckt på morgonen dock :) jag slutar testa vid peak så vet inte hur de ser ut efter!
Tack för era tips om att få tidigare ägglossning, ska testa allt ☺️
och grattis till de som fått plus! Så kul!
idag cd 20, fortfarande bara ?hög? men ingen ägglossning. Så börjar undra? testar med monitor från clearblue. Men har typ haft känningar i flera dagar för ägglossning men inget maximalt utslag än. Kan man ha missat ägglossningen? Testar bara på morgonen. men den borde väl dippa efter man haft ägglossning till låg? Eller? 😅
God morgon fina ni.
Jag är i chock. Jag vet inte hur väl det syns på bilden men jag tycker att testen visar positivt.
Ska köpa digitala senare idag och testa igen.
//
ÄL +6 idag och så segt att vänta.. Jag tror jag kommer kunna hålla mig till ÄL +8 tills på torsdag iaf, jag behöver gå upp till jobbet för att åka till kontoret så himla tidigt imorgon så enklare att hålla sig då. Dagarna efter jobbar jag dock hemma och då är det svårare haha. ÄL +8 är ju fortfarande alldeles för tidigt men vad gör man inte 😂