• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Sanlin90
    Alvedon83 skrev 2023-07-09 16:08:46 följande:

Här verkar ägglossningen varit igårkväll, hade ordentlig molvärk som var borta på morgonen. Tycker det fertila sekretet har torkat upp också (hade väldigt lite sekret den här månaden, hoppas inte det innebär sämre chans att lyckas).

Nu den långa väntan till bim som är 23/7Skrikandes

Håller tummarna för dig!
  • Sanlin90

Förlåt att jag spammar sönder er :p 
    men jag blev så jäkla varm i eftermiddag och brukar ta tempen även under dagarna och har efter äl legat runt 36,70-,80 alltid imorse och hela dagen fram till kl 16 låg jag på imorse 36,19 (andra tempar efter äl 36,59ca) men nu i eftermiddag sköt tempen upp först till 37,05 och nu 37,20 hoppas det är ett bra tecken!

vet att man inte ska ta på dagen men jag kan inte låta bli!

• babybel95
    Sanlin90 skrev 2023-07-09 17:16:57 följande:

Förlåt att jag spammar sönder er :p 
    men jag blev så jäkla varm i eftermiddag och brukar ta tempen även under dagarna och har efter äl legat runt 36,70-,80 alltid imorse och hela dagen fram till kl 16 låg jag på imorse 36,19 (andra tempar efter äl 36,59ca) men nu i eftermiddag sköt tempen upp först till 37,05 och nu 37,20 hoppas det är ett bra tecken!

vet att man inte ska ta på dagen men jag kan inte låta bli!

Jag tror tyvärr inte tempen under dagen säger något då det finns så många faktorer då som påverkar 😔
  • Sanlin90
    babybel95 skrev 2023-07-09 18:23:05 följande:
    Jag tror tyvärr inte tempen under dagen säger något då det finns så många faktorer då som påverkar 😔
    Jag vet tyvärr det, greppar nog mest efter halmstrån :(
  • Rooiboste
    Malmötjej skrev 2023-07-08 18:38:04 följande:
    Hej!
    Jag är också på ÄL+10. Har ömma bröst som vuxit de senaste två dagarna. Extremt trött och har tagit power naps senaste tre dagarna. Drömmer mardrömmar. Metallsmak i munnen och väldigt sugen på rött kött. Jag har även haft molverk i "tjejmagen". Idag fick jag lite äggviteflytningar. Har googlat runt och det verkar både vara tecken på graviditet och mens... suck... 

Jag har beräknad mens på tisdag den 11:e (ska uppdatera listan, NC ändrade för min äl kom två dagar senare än beräknat). Fortfarande hög temp men jag förväntar mig att den dyker när som helst. 
    Vad har du för symptom? 
    Kul med någon som också befinner sig på samma dag. Håller tummarna att det är tecken på en graviditet Glad. Det låter ändå hoppfullt med dina symtom :) 

Jag är också extremt trött och sovit lite då och då. Helt förundrad över denna trötthet. Känner igen mig med drömmar och lite annorlunda smak i munnen. Men annars hade jag hemskt illamående i går. I dag är det lite lugnare och mer dovt illamående. 
    När kommer du att testa?
  • Rooiboste
    Cykelstöld skrev 2023-07-08 18:53:32 följande:
    Jag är bara äl +3 så det är låååångt kvar tills jag testar. Ska försöka hålla mig tills nästa helg 😊 Jag hade inte orkat om jag var du!
    Aah okej då förstår jag. Håller tummarna att det visar positivt när du väl börjar att testa. 
    Haha nja det gör jag knappt. Men min förra graviditet visade så svagt på bim att jag inte tror att det skulle synas tidigare. Så det är bara att vänta...
  • Rooiboste
    Sanlin90 skrev 2023-07-08 22:20:41 följande:
    Jag kan va äl+4 eller äl+9 det är ju rätt stor skillnad men spotting på äl+9 kan ju va implantation eller mens lixom och på 4 vet jag inte vad det kan vara!
    jag tog ett cb early förut det va helblankt :(
    Brukar du få spottings vanligtvis i din cykel? 
  • Rooiboste

Sorry SANLIN90 att jag frågade samma. Jag var lite efter i tråden och såg ditt andra svar sedan. Du kan bortse från min fråga :) 

• Lulu1987

Någon mer som känner av starkare symtom på kvällarna/nätterna? Alltså känner av på dagen också men t ex ilningar i underlivet, smärta i brösten, stickningar mm känns värre nu och framtill tidig morgon. BIM den 13e/14e beroende på om det är en 28 (vanligast) eller 29 dagars cykel.

• Malmötjej
    Rooiboste skrev 2023-07-09 23:16:15 följande:
    Kul med någon som också befinner sig på samma dag. Håller tummarna att det är tecken på en graviditet Glad. Det låter ändå hoppfullt med dina symtom :) 

Jag är också extremt trött och sovit lite då och då. Helt förundrad över denna trötthet. Känner igen mig med drömmar och lite annorlunda smak i munnen. Men annars hade jag hemskt illamående i går. I dag är det lite lugnare och mer dovt illamående. 
    När kommer du att testa?
    Jag håller tummarna väldigt intensivt för oss.
    Tempar du? 
    Jag vågar knappt säga det men min temp fortsätter vara hög. Bim imorgon. Dock så har jag haft en helvetes-natt när det gäller sömnen (vaknat typ varannan timme) och funderade på att utesluta tempen för idag. Vill dock leva på hoppet lite till.
    Symptomen fortsätter på samma sätt. Ömma bröst, trötthet osv. Men som sagt, alla symptom kan ju också tyda på annalkande mens... 

Tidigare har jag testat så fort det går men efter så många minus på testen så känner jag att jag bara blir mer och mer ledsen för varje gång. Jag har bytt från digitala test till sådana med streck för det känns så himla jobbigt att få "icke gravid" slängt i ansiktet om och om igen. 
    NC tycker att jag ska testa på torsdag. Just nu hoppas jag bara så intensivt att mensen inte kommer imorgon. Den brukar vara väldigt punktlig. 
    När ska du testa? 

Jag tycker själv det är superintressant med andras grafer så slänger in min här. 

Svar på tråden BIM Juli 2023