Inlägg från: Malmötjej |Visa alla inlägg
  • Malmötjej

BIM Juli 2023

Mensen kom idag så jag hoppar in här.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    20/7 momof4soon, 4 barnet och första försöket

• Malmötjej

Hej. Min temp är helt knas denna cykeln.
    Jag mäter typ samma tid varje morgon och försöker lägga mig ungefär samma tid. 

I follikulärfasen var det högre än vanligt pga vi var på bröllopsresa i varmt land. Men vad händer efter ägglossningen? Vad tror ni, är det kört för denna gången? Jag känner mig så uppgiven. 
  • Malmötjej
    Rooiboste skrev 2023-07-08 17:54:57 följande:

Är det någon annan som är på ca ÄL+10? har i dag börjat må riktigt illa. Extremt trött men också troligtvis lätt förkyld. Är det någon som har något symtom såhär långt? 

Hej!
    Jag är också på ÄL+10. Har ömma bröst som vuxit de senaste två dagarna. Extremt trött och har tagit power naps senaste tre dagarna. Drömmer mardrömmar. Metallsmak i munnen och väldigt sugen på rött kött. Jag har även haft molverk i "tjejmagen". Idag fick jag lite äggviteflytningar. Har googlat runt och det verkar både vara tecken på graviditet och mens... suck... 

Jag har beräknad mens på tisdag den 11:e (ska uppdatera listan, NC ändrade för min äl kom två dagar senare än beräknat). Fortfarande hög temp men jag förväntar mig att den dyker när som helst. 
    Vad har du för symptom? 

• Malmötjej
    Rooiboste skrev 2023-07-09 23:16:15 följande:
    Kul med någon som också befinner sig på samma dag. Håller tummarna att det är tecken på en graviditet Glad. Det låter ändå hoppfullt med dina symtom :) 

Jag är också extremt trött och sovit lite då och då. Helt förundrad över denna trötthet. Känner igen mig med drömmar och lite annorlunda smak i munnen. Men annars hade jag hemskt illamående i går. I dag är det lite lugnare och mer dovt illamående. 
    När kommer du att testa?
    Jag håller tummarna väldigt intensivt för oss.
    Tempar du? 
    Jag vågar knappt säga det men min temp fortsätter vara hög. Bim imorgon. Dock så har jag haft en helvetes-natt när det gäller sömnen (vaknat typ varannan timme) och funderade på att utesluta tempen för idag. Vill dock leva på hoppet lite till.
    Symptomen fortsätter på samma sätt. Ömma bröst, trötthet osv. Men som sagt, alla symptom kan ju också tyda på annalkande mens... 

Tidigare har jag testat så fort det går men efter så många minus på testen så känner jag att jag bara blir mer och mer ledsen för varje gång. Jag har bytt från digitala test till sådana med streck för det känns så himla jobbigt att få "icke gravid" slängt i ansiktet om och om igen. 
    NC tycker att jag ska testa på torsdag. Just nu hoppas jag bara så intensivt att mensen inte kommer imorgon. Den brukar vara väldigt punktlig. 
    När ska du testa? 

Jag tycker själv det är superintressant med andras grafer så slänger in min här. 

• Malmötjej
    Syskonförsök skrev 2023-07-10 08:09:22 följande:

En väldigt lovande graf tycker jag det ser ut som! Spännande! Jag skulle inte kunnat hålla mig från att testa med den grafen 🥰 håller tummarna! Uppdatera så snart du gjort ett test!

Tack. Vad peppad jag blir att du tycker grafen är lovande. Jag har läst här i olika trådar ett bra tag och sett jättefina grafer som ändå slutat i minus så jag vågar inte hoppas för mycket <3

Om tempen sjunker imorgon så ska jag invänta mensen (och påbörja ett sticknings-projekt för att distrahera mig), men om tempen ligger kvar högt så tar jag ett test på morgonen.  

Symptomen fortsätter vara samma, öm i brösten och fått synliga ådror mot bröstvårtorna, trötthet, metallsmak i munnen, mensvärk. Dock inget illamående alls överhuvudtaget. 
  • Malmötjej
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-10 16:17:31 följande:

Tråkigt sanlin!!! Jäkla mens som alltid ska dyka upp 😞

Malmötjej, ådror på bröstvårtorna har iallafall jag aldrig fått som menssymptom. Hoppas hoppas!! Själv har jag lärt mig i mitt analyserande att jag blir illamående strax innan mens, mkt störig!

Nej, inte jag heller. Har varit öm i brösten innan mens tidigare men aldrig såhär. Men jag har läst så ofta här på Familjeliv om tjejer som skriver att det ena eller andra symptomet har de aldrig haft förut och därför så måste det betyda att de är gravida, och så får de ändå minus på stickan. Timmarna har varit som evigheter de senaste dagarna. Det är en liten lättnad varje morgon de senaste fyra dagarna att tempen fortfarande är hög men så går jag hela dagen och oroar mig och det känns som att mensen är på g hela tiden. Eller så försvinner symptomen ett tag och jag tänker att jag inbillar mig allt. Det är så himla fint att kunna komma in här och och läsa om er andra och inte känna sig så ensam i sin oro. <3 
  • Malmötjej

God morgon fina ni.

Jag är i chock. Jag vet inte hur väl det syns på bilden men jag tycker att testen visar positivt. 
    Ska köpa digitala senare idag och testa igen. 

• Malmötjej

Stort tack för alla grattis <3 Detta känns helt overkligt. Jag hoppas att det vill stanna i magen men vi tar en dag i taget. Huvudsaken är att "våra grejer" fungerar och att jag ens kan bli gravid. Jag är snart 35 och överviktig och min man är snart 38. 

Jag skrev i en annan bim-tråd (tror det var i maj) att jag var lite orolig för att spermierna inte nådde livmodertappen då vi haft det lite trixigt med att komma in djupt. Fick då tips om att köpa en sådan medicinspruta (som visserligen är strikt för oralt bruk).
    Vi hade sex men min man fick komma i en plastmugg och sedan sprutade vi in det med hjälp av sprutan. Jag kände direkt att det kom mot tappen (kändes lite som ett cellprov). Detta gjorde vi äl-2 och äl-1. Jag har såklart inga bevis för att det var det som ledde till ett plus då vi hade vanligt sex 3 dagar innan äl samt en dag efter.  

De symptom jag har är:
    Mensvärk (som jag nu förstår är växtvärk)
    Ömma bröst och bröstvårtor 
    Synliga ådror på brösten 
    Metallsmak i munnen 
    Mardrömmar 

Och vår hund har varit extra kelig mot mig och slickat mina fötter i soffan. Hon brukar aldrig vilja gosa såhär utan bara sova på golvet. 

Jag stannar kvar i tråden och läser och håller alla tummar och tår för att alla får plus. 

Detta är det digitala test jag tog 3 timmar efter de andra. Idag är bim. 

All kärlek till er <3 

• Malmötjej

Jag tror att det står 6:e försöket på listan. Vi har kört utan preventivmedel i ett år men knappt kunnat ha sex då min man haft problem med trång förhud. Då var det mer att han kom i min hand och jag försökte peta i slidan. Fungerade inte alls.
    Han opererades i december, läkte i jan/feb någon gång och sedan dess har vi försökt som bara den. 

• Malmötjej
    Lulu1987 skrev 2023-07-11 11:49:23 följande:
    Stort grattis!! 😊

Får jag fråga, hade ni sex en gång per gång nu när du vart gravid eller körde ni morgon och kväll (oavsett om det var via sprutan eller "vanligt" sex. 

När började du känna av symptom? 🙂
    Tack! <3 
    Vi hade sex en gång per dag (de dagarna vi hade sex) förutom äl-1. Då körde vi en gång vanligt och en gång med sprutan (en gång förmiddag, en gång kväll). 

Jag började känna av någon svag "mensvärk" på äl+3 men sedan brakade det loss med kraftiga synptom på äl+7. 

Hur går det för dig? 
  • Malmötjej
    Barbrastreisand skrev 2023-07-22 12:35:26 följande:

Min mage värker så mensen är precis runt hörnet enligt planerat! 

MEN HÖRRNI! I ett desperat försök så vill jag ha era tips på vad som ökar chanserna till ett plus (som egentligen inte ska vara avgörande men låt mig drömma;))

Folsyra, B och D-vitamin . VAD MER? VAD GJORDE NI ANNORLUNDA NÄR NI PLUSSADE?

Hej. 
    Jag vet inte säkert vad som gjorde att jag plusade, men denna månaden använde vi en medicinspruta. Min man fick komma i en kopp och vi använde sprutan för att spermierna verkligen skulle komma långt in. Jag fick tips här på fl efter att ha berättat att jag var orolig för att penis inte kom hela vägen in. Det var en lite liknande känsla som vid cellprov så det kändes som att jag besprutade hela livmodertappen med kladd. Kändes lite "fullt" efteråt. Sedan gav jag mig själv en orgasm för att tappen skulle hjälpa spermierna in och sedan låg jag en halvtimme med benen i vädret. Ja, jag vet man är desperat. 
    Min man duschade också kallt från och med en vecka innan äl. Jag drack/dricker c-vitamin för att jag läst att det skulle höja progesteronet i lutealfasen. Ingen aning om det är sant. Men man provar ju vad som helst. 

Nu har vår stress över att inte få plus gått över till rädslan över att få behålla det lilla livet. Alla symptom jag fick vid bim är borta. 5+4 idag.
  • Malmötjej
    Barbrastreisand skrev 2023-07-22 23:52:49 följande:
    Är det receptbelagt progesteron då eller? Håller tummarna så det blir ett plus nästa gång!
    Malmötjej skrev 2023-07-22 13:06:04 följande:
    Hej. 
    Jag vet inte säkert vad som gjorde att jag plusade, men denna månaden använde vi en medicinspruta. Min man fick komma i en kopp och vi använde sprutan för att spermierna verkligen skulle komma långt in. Jag fick tips här på fl efter att ha berättat att jag var orolig för att penis inte kom hela vägen in. Det var en lite liknande känsla som vid cellprov så det kändes som att jag besprutade hela livmodertappen med kladd. Kändes lite "fullt" efteråt. Sedan gav jag mig själv en orgasm för att tappen skulle hjälpa spermierna in och sedan låg jag en halvtimme med benen i vädret. Ja, jag vet man är desperat. 
    Min man duschade också kallt från och med en vecka innan äl. Jag drack/dricker c-vitamin för att jag läst att det skulle höja progesteronet i lutealfasen. Ingen aning om det är sant. Men man provar ju vad som helst. 

Nu har vår stress över att inte få plus gått över till rädslan över att få behålla det lilla livet. Alla symptom jag fick vid bim är borta. 5+4 idag.

Jag har faktiskt tänkt i dem banorna också!  Uteslöt ni helt att mannen skulle komma i dig för att samla spermier i en kopp då? Tog du en vanlig medicinspruta, ingen kateter/slang på den? 
    Vilken c-vitamin tog du?:) 
    Varning för eventuellt TMI. 

Vi körde med sprutan äl-2 och äl-1. Hade vanligt sex 3 dagar innan samt dagen efter äl. Missade själva äl-dagen. 
    Vi använde en sådan spruta man kan få gratis från apoteket (endast för oralt bruk, men det struntade vi i). De gångerna vi använde sprutan började vi ha sex vanligt, dels för att öppna upp (så att det skulle vli lättare för sprutan att glida in) och dels för att ge försats-spermierna en chans. 
    När det blev dags för utlösning kom min man i en plastmugg och jag tog direkt sprutan och sög upp allt. Jag försökte känna med fingret var tappen var och sedan riktade sprutan så nära jag kunde. Det är inte superbekvämt och blev en ganska obehaglig känsla. Lite som cellprov känns för mig. Sprutan är inte så lång och jag fick trixa lite för att få in den så långt jag kunde och ändå kunna spruta. Men ja, sedan fick jag orgasm och låg med benen upp en stund. 
    Har som sagt inte den blekaste aning om det hjälpte. Men desperate times...
    Det resulterade hur som helst i ett plus. 

En sådan här spruta och denna c-vitaminen tar jag. Från apoteket hjärtat. 

Jag önskar dig/er all lycka till. 

• Malmötjej
    Jag vet inte hur många som är kvar i tråden, men eftersom det var här jag skrev att jag plusade så uppdaterar jag här.

Det värsta har hänt. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå. 

Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka. 
    Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bli gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp. 
Svar på tråden BIM Juli 2023