• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • cutepenguin
    Fruffe skrev 2023-07-10 10:04:46 följande:

Grattis alla som har fått plus! ❤️ och håller tummarna för alla andra! 

jag är på CD 19 och fortfarande inte fått utslag på mina ägglossningstester? brukar ha en cykel på 28-32 dagar? fler som har sen ägglossning? Vad kan man göra? Vet att när jag blev gravid med dottern så hade jag ägglossning dag 14 alltid, men inte längre. Så hit me med tips om ni har några 🙈 tack på förhand 🙏🏻 

kram!! Kul o följa er alla

Jag har sen ägglossning trots ganska normal cykel. Brukar variera 28-34 dagar och har i princip alltid ÄL 9-11 dagar innan. Har tyvärr inga tips på vad man kan göra, men har lyckats blivit gravid trots kort lutealfas så vet inte om det behövs 🥰 Men många här på forumet har många bra tips, så finns säkert någon som sitter inne på något bra tips om man vill få ÄL tidigare. 

• Syskonförsök

Munkpeppar och/eller inositol har hjälpt mig få ägglossning tidigare :) 

Fruffe skrev 2023-07-10 10:04:46 följande:

Grattis alla som har fått plus! ❤️ och håller tummarna för alla andra! 

jag är på CD 19 och fortfarande inte fått utslag på mina ägglossningstester? brukar ha en cykel på 28-32 dagar? fler som har sen ägglossning? Vad kan man göra? Vet att när jag blev gravid med dottern så hade jag ägglossning dag 14 alltid, men inte längre. Så hit me med tips om ni har några 🙈 tack på förhand 🙏🏻 

kram!! Kul o följa er alla

• Hejvärldenhej

Iiii spännande nu att följa er som närmar er BIM ❤️ alla tummar hålls!! Tack för att jag får dela era resor!

Fuffe jag är också på Munkpeppar som Syskonförsök tipsat om! gjorde att min förra cykel va 29 dagar istället för 38! Gjorde dock att jag missade min ägglossning förra cykeln, men glad ändå för betyder trolig ägglossning nu inom nån vecka! Denna månadens strategi är därför sex ca varannan var tredje dag för att ej missa ☺️ NC har ju inte riktigt hängt med på noterna och tror fortsatt CD 25, medan jag tippar på 18-ish

• Hejvärldenhej

När hade ni börjar testa ägglossning om ni själva tror 18e? Har en sån pack med glada gubbar, är 10st. Tänkte i morgon och om blankt testa torsdag igen? 

• Sanlin90

Hejvärldenhej jag hade fått mens men jag har noll smärta, det är jättekonstigt för mig för jag brukar ha fruktansvärt ont men nu har blödningen lugnat sig lite igen.

• babybel95
    Nu har nc ändrat min äl till cd14 istället för cd13. FF satt ut den cd13 och det är nog mest troligt enligt mig. Idag äl+5/6 sköt min temp upp men det kan lika gärna varit pga varmt i sovrummet, annars ser det ut som en sån där ?trifasisk graf? (heter det så?) . Försöker inte överanalysera men man letar ändå syntom osv även om det är tidigt än😅
  • Malmötjej
    Syskonförsök skrev 2023-07-10 08:09:22 följande:

En väldigt lovande graf tycker jag det ser ut som! Spännande! Jag skulle inte kunnat hålla mig från att testa med den grafen 🥰 håller tummarna! Uppdatera så snart du gjort ett test!

Tack. Vad peppad jag blir att du tycker grafen är lovande. Jag har läst här i olika trådar ett bra tag och sett jättefina grafer som ändå slutat i minus så jag vågar inte hoppas för mycket <3

Om tempen sjunker imorgon så ska jag invänta mensen (och påbörja ett sticknings-projekt för att distrahera mig), men om tempen ligger kvar högt så tar jag ett test på morgonen.  

Symptomen fortsätter vara samma, öm i brösten och fått synliga ådror mot bröstvårtorna, trötthet, metallsmak i munnen, mensvärk. Dock inget illamående alls överhuvudtaget. 
  • Hejvärldenhej

Tråkigt sanlin!!! Jäkla mens som alltid ska dyka upp 😞

Malmötjej, ådror på bröstvårtorna har iallafall jag aldrig fått som menssymptom. Hoppas hoppas!! Själv har jag lärt mig i mitt analyserande att jag blir illamående strax innan mens, mkt störig!

• Sanlin90

Ja men nu är det märkligt det kommer bara endel brunt men inga mängder och inte i bindan och jag har inte ont jag som knappt brukar kunna stå upp.

Svar på tråden BIM Juli 2023