BIM Maj 2023
Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla
Kopiera listan och lägg in er i ordning!
Lycka till ❤️
4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla
Kopiera listan och lägg in er i ordning!
Lycka till ❤️
4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
Vill också vara med här!
Bim 2/5, första försöket och första barnet! Jag är 28 och min fästman 30 :)
Jag har varit sjuk till och från de senaste åren och har i och med det stor respekt för att detta kan ta sin lilla tid, men kan ändå inte tänka annat än att det blir ett plus nu i början av maj😅 Har varit redo för barn så länge att jag knappt kan förstå att vi äntligen har börjat försöka bilda vår lilla familj😍
Välkommen!
Första försöket och första barnet här med 😊 Jag är 33 och Sambon 35 så lite nervös över åldern men hoppas det går bra.
Förstår precis vad du menar med att det är svårt att tänka på annat. Så frustrerande att man inte bara kan beställa en graviditet. Och att det går en månad mellan försöken känns så lååångsamt. Håller tummarna för oss alla!
Börjar äntligen närma sig ägglossning ❤️
Båda är verkligen så taggade trots att vi precis hade missfall. Nu fasen ska vi väl snart få en bebis som stannar!
Senast fick jag igång mensen med provera runt cd 95 men hoppas det va äl i dagarna som va, hade lite mer äggviteflytningar och lite ont i högersidan så mens lär komma runt 5/5 om det stämmer
Börjar äntligen närma sig ägglossning ❤️
Båda är verkligen så taggade trots att vi precis hade missfall. Nu fasen ska vi väl snart få en bebis som stannar!
Vilka kosttillskott tar ni? Jag tar Q10, Inositol, folsyra, magnesium. npgon som tar fler/färre/andra kosttillskott? Märker ni någon skillnad?
enda skillnaden jag märker är att sedan jag började ta Inositol blev senaste cykel 34 dagar istället för 100-150 dagar som det brukar. Men nu är jag på CD 36 i nästa cykel så mönstret verkar inte hålla i sig och är rädd de blir en lååång cykel igen. Hur är era erfarenheter ang Inositol?
q10 pratar womensync mycket om. Har precis börjat ta de så inte kunnat märka någon skillnad
Jag är helt novis när det gäller äl-test och har hittils bara tagit med morgonurin och endast fått negativt. Jag har googlat lite och förstått att man kanske bör testa även på kvällen, är det något ni har erfarenhet av? Jag tänker att hormontet borde vara mest koncentrerat på morgonen, men har egentligen ingen aning haha.
jag testar endast för att få ett hum om när nästa bim kan tänkas bli eftersom min cykel har vart lite ojämn sen mitt mf i januari. Vi jagar alltså inte den perfekta liggdagen utan vi borde lyckas pricka rätt dag ändå då vi får till det regelbundet. Jag är mest nyfiken på hur det funkar med dessa stickor och hur ofta man egentligen bör testa under ägglossveckan så att säga. Kanske har jag börjat testa försent eller för tidigt också. Men det vore jättesnällt om någon med mer erfarenhet av dessa test ville berätta hur ni/du gjort med testandet.
jag använder apoteas egna stickor, ingen aning om hur bra eller dåliga dom är :)
Jag är helt novis när det gäller äl-test och har hittils bara tagit med morgonurin och endast fått negativt. Jag har googlat lite och förstått att man kanske bör testa även på kvällen, är det något ni har erfarenhet av? Jag tänker att hormontet borde vara mest koncentrerat på morgonen, men har egentligen ingen aning haha.
jag testar endast för att få ett hum om när nästa bim kan tänkas bli eftersom min cykel har vart lite ojämn sen mitt mf i januari. Vi jagar alltså inte den perfekta liggdagen utan vi borde lyckas pricka rätt dag ändå då vi får till det regelbundet. Jag är mest nyfiken på hur det funkar med dessa stickor och hur ofta man egentligen bör testa under ägglossveckan så att säga. Kanske har jag börjat testa försent eller för tidigt också. Men det vore jättesnällt om någon med mer erfarenhet av dessa test ville berätta hur ni/du gjort med testandet.
jag använder apoteas egna stickor, ingen aning om hur bra eller dåliga dom är :)
Jag har fått bäst utslag runt 14 på dagen av någon anledning😅 morgonen brukar inte ge så bra utslag för min del.
jag kör med CB advanced och har inte testat apoteas egna så kan inte uttala mig om dom.
Äl tester är väldigt individuellt!
för mig funkar det fint att mäta morgonurin och jag har aldrig missat en ägglossning. Men för andra är det bäst på dagen eller kvällen. Många ägglossning står det skrivet på förpackningen att de är bäst att mäta mellan 11:00-20:00 för den tiden är hormonet som högst Och en ska inte ha druckit senaste två timmarna.
Äl tester är väldigt individuellt!
för mig funkar det fint att mäta morgonurin och jag har aldrig missat en ägglossning. Men för andra är det bäst på dagen eller kvällen. Många ägglossning står det skrivet på förpackningen att de är bäst att mäta mellan 11:00-20:00 för den tiden är hormonet som högst Och en ska inte ha druckit senaste två timmarna.