BIM Maj 2023
Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla
Kopiera listan och lägg in er i ordning!
Lycka till ❤️
4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla
Kopiera listan och lägg in er i ordning!
Lycka till ❤️
4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

Hur går det för er andra som går och väntar? känner ni något?
Jag är på ÄL+8 och har BIM om ca 6dagar.
Har börjar känna lite i brösten och tycker mig också känna en liten molande värk i magen men det kan också vara önsketänk😅
Här kom mensen (och mensvärken) idag. Jäkla skit. Så ledsen. 😔 Var så himla hoppfull eftersom jag verkligen kände av ägglossningen för första gången och vi fick till det så många gånger omkring den. Tempen var dessutom hög imorse och jag hade tänkt börja testa imorgon? Det enda positiva med att den kom några dagar tidigt är att jag förmodligen hinner med en cykel till i maj (är dock ganska oregelbunden). Enligt appen blir nästa BIM 27/5 så bara att ta nya tag tills dess. Uppdaterar mig i listan.
Jag är så sur/ledsen/besviken för först visade Natural cycles att jag hade ägglossning 20 apr, dagen efter jag testade positivt på ägglossningstestet (19 apr). Hade legat rätt mycket dagarna innan (pga ÄG dagen sköts upp hela tiden, och ville sååå himla gärna bli gravid) så vi låg en sista gång dan efter ÄG, den 21 apr. Sen idag helt plötsligt byter NC min ÄG dag till 24 apr!? Tror att det skedde pga min temperatur först höjdes igår och idag. Nu är jag superledsen om jag missat luckan! :(
Är det ens möjligt att man har ÄG hela 4 dar efter LH har peakat? Trodde det var 24-36 tim max typ. Så vet inte hur mkt jag litar på NC ens.. har ni några erfarenheter med dom eller hur brukar ni pricka in er ÄG på bästa sätt? :)
Här kom mensen (och mensvärken) idag. Jäkla skit. Så ledsen. 😔 Var så himla hoppfull eftersom jag verkligen kände av ägglossningen för första gången och vi fick till det så många gånger omkring den. Tempen var dessutom hög imorse och jag hade tänkt börja testa imorgon? Det enda positiva med att den kom några dagar tidigt är att jag förmodligen hinner med en cykel till i maj (är dock ganska oregelbunden). Enligt appen blir nästa BIM 27/5 så bara att ta nya tag tills dess. Uppdaterar mig i listan.
Det låter lite konstigt? kan du lägga in bild på din graf?
Jag är så sur/ledsen/besviken för först visade Natural cycles att jag hade ägglossning 20 apr, dagen efter jag testade positivt på ägglossningstestet (19 apr). Hade legat rätt mycket dagarna innan (pga ÄG dagen sköts upp hela tiden, och ville sååå himla gärna bli gravid) så vi låg en sista gång dan efter ÄG, den 21 apr. Sen idag helt plötsligt byter NC min ÄG dag till 24 apr!? Tror att det skedde pga min temperatur först höjdes igår och idag. Nu är jag superledsen om jag missat luckan! :(
Är det ens möjligt att man har ÄG hela 4 dar efter LH har peakat? Trodde det var 24-36 tim max typ. Så vet inte hur mkt jag litar på NC ens.. har ni några erfarenheter med dom eller hur brukar ni pricka in er ÄG på bästa sätt? :)
Potatisbulle: samma här, tempen va så fin och idag störtdök den 😔
Jag har lite längre cyklar så min nästa bim är inte förrän juni så jag hänger med i denna tråd tillsvidare 💕
Det låter lite konstigt? kan du lägga in bild på din graf?
Här är min NC graf? skrev fel först ser jag ju nu. ÄG-testet var positivt den 20/04 (på morgonen endast, redan negativt på kvällen) och ÄG bekräftat 21/04 fram till igår, då den flyttade till 24/04 :(
Blir inte klok på detta och såå svårt att sitta o vänta nu 😅 är så ledsen att jag kanske missat de viktigaste dagarna. Vi får se ? ❤️