• Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

• Svar på tråden BIM Maj 2023
  • Barbrastreisand

Hoppar in här med! Håller tummarna för oss alla ❤️

2/5 Lina98, försök 12, första barnet
    2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet
    3/5 Ellika123, försök 1, första barnet
    3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
    22/5 malinj83 12e försöket 5e barnet
    27/5 Potatisbulle, 6:e försöket, första barnet
    27/5 Barbrastreisand 
  • Syskonförsök

vi håller tummarna ❤️ jag brukar ha som standard att tänka att ägget verkligen släppt när tempen först är över strecket. innan dess är risken att ägget försöker men misslyckas! Själv så börjar jag undrar om jag endera inte har ägglossning nu efter missfall eller om jag kan ha missat stegringen på ägglossningstest 🤷🏼?♀️ kroppen är svår ibland!! 

ida543 skrev 2023-04-27 11:18:12 följande:

Här är min NC graf? skrev fel först ser jag ju nu. ÄG-testet var positivt den 20/04 (på morgonen endast, redan negativt på kvällen) och ÄG bekräftat 21/04 fram till igår, då den flyttade till 24/04 :(

Blir inte klok på detta och såå svårt att sitta o vänta nu 😅  är så ledsen att jag kanske missat de viktigaste dagarna. Vi får se ? ❤️

• Potatisbulle

Funkar inte att citera dig Foodie92 men vad tråkigt att det blev samma för dig 😕 Min temp har dock inte sjunkit än. Den var tom lite högre idag än igår.(?) Men ingen tvekan om att mensen är här så den sjunker väl snart antar jag. 

Jag har lite oregelbundna cyklar och ibland betydligt längre så kan hända jag också får vänta till juni, men hoppas verkligen det blir en kortare nu och ett nytt försök i maj. ❤️ 

• Oväntadedrömmen

Drömde inatt äl+7 att jag plussade, eller rättare sagt jag hade lagt ifrån mig testet och någon annan hittade det och vrålade att någon hade plussat. 

Var tvungen att ta ett test imorse på grund av det. Men självklart negativt, tänker att även om det hade tagit sig, så hade det varit för tidigt. 😅

Nu tänker jag inte testa förrän efter bim, så länge jag inte drömmer sånt tok igen 😅

• Frelwi

Vi tog en liten oplanerad paus i april (pga ägglossning mitt i påskhelgen som spenderades boende hos släkt så vi fick inte till det Rynkar på näsan) så hoppar in här jag också 

2/5 Lina98, försök 12, första barnet
    2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet 
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet 
    3/5 Ellika123, försök 1, första barnet 
    3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
    22/5 Frelwi, 3e försöket, 2a barnet
    22/5 malinj83 12e försöket 5e barnet
    27/5 Potatisbulle, 6:e försöket, första barnet
    27/5 Barbrastreisand 

• My871

Än så länge ser det bra ut, men mycket kan hända. ÄL+7 idag och brukar få mens på ÄL+12. 

inga känningar på mens än och nu ser vi fram emot långledigt :) jag håller tummarna för oss alla här inne :) 

• My871

Glömde bilden :)

My871 skrev 2023-04-28 06:42:53 följande:

Än så länge ser det bra ut, men mycket kan hända. ÄL+7 idag och brukar få mens på ÄL+12. 

inga känningar på mens än och nu ser vi fram emot långledigt :) jag håller tummarna för oss alla här inne :) 

• Veeera

hej alla! 

borde vara äl denna vecka men vet inte riktigt när. Började tempa för några dagar sedan men var dålig i onsdags (kräktes och mådde illa hela dagen) så hade nog förhöjd temp då. Känner inte att jag kan lita på datan riktigt. köpte tempen nyligen så kanske inte blir tydligt förrän nästa månad.

ÄL-test visade som starkast i torsdags också. gick ner på fredagen. Så är väl prick nu det är ägglossning kanske?

på grund av ovisshet ligger vi varje dag och hoppas på det bästa.

Meeeen, det mest frustrerande är att jag har svampbesvär nu. Inte så farligt än men blir orolig att det påverkar. Får liksom inte äl-flytningar. vet att det står att svamp inte ska ha någon inverkan när man googlar men känner mig ändå lite orolig. Har haft problem till och från sedan i höstas. Fick tabletter jag tog i vintras vilket hjälpte men dem får man inte ta om man försöker bli gravid. Kanske ska kontakta gyn igen då det verkar ha blivit kroniskt. Någon annan som har erfarenhet av detta och fertilitet? 

• Ellika123

Jag är gravid! <3 Lycka och oro i samma svep, men jag ska tillåta mig själv att fokusera på lyckan ett tag och ta oron som följer lite senare. Mina cykler på 26-30 dagar gjorde det lite svårt för mig att räkna ut bim, men denna cykel måste ha varit närmare 26 än 30 av testen att döma. 

Håller alla tummar och tår att vi får fler positiva test här i tråden framöver, jag kommer fortsätta hänga kvar i tråden!

• Veeera
    Ellika123 skrev 2023-04-28 12:46:15 följande:

Jag är gravid! <3 Lycka och oro i samma svep, men jag ska tillåta mig själv att fokusera på lyckan ett tag och ta oron som följer lite senare. Mina cykler på 26-30 dagar gjorde det lite svårt för mig att räkna ut bim, men denna cykel måste ha varit närmare 26 än 30 av testen att döma. 

Håller alla tummar och tår att vi får fler positiva test här i tråden framöver, jag kommer fortsätta hänga kvar i tråden!

Men Grattis!!!!!! Vad kul att plus börjar trilla in 😍

hur mår du? Hade du det på känn? 

Svar på tråden BIM Maj 2023