• Mmajors

BIM Maj 2023

hej hej!
    jag lägger till mig i listan, får se hur aktiv jag kommer ihåg att vara men jag tycker det är kul att följa dessa trådar :)
    Lite om mig, jag är 34år och försöker få till första barner. Hade ett tidigt MF i januari och gjorde första riktigs försöket igen förra månaden men då min cykel fortfarande var lite ostabil efter mf (först hade jag en kortare cykel efter mf, sedan en längre än normalt) så tror jag inte vi lyckades pricka äl. Köpt hem stickor nu för att lättare kunna veta ungefär när det är ?dags? :D  känns skönt att ha januaripluset i ryggen, då vet man ju att det ?kan gå?.  Det var relativt oplanerat och en överraskning. 

hoppas på många plus, har sett att några av er har vart med en längre tid - håller särskilt tummarna för er Hjärta

1/5 Potatisbulle, försök 5, första barnet

4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet

10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet 
  • Mmajors

Jag är helt novis när det gäller äl-test och har hittils bara tagit med morgonurin och endast fått negativt. Jag har googlat lite och förstått att man kanske bör testa även på kvällen, är det något ni har erfarenhet av? Jag tänker att hormontet borde vara mest koncentrerat på morgonen, men har egentligen ingen aning haha. 

jag testar endast för att få ett hum om när nästa bim kan tänkas bli eftersom min cykel har vart lite ojämn sen mitt mf i januari. Vi jagar alltså inte den perfekta liggdagen utan vi borde lyckas pricka rätt dag ändå då vi får till det regelbundet. Jag är mest nyfiken på hur det funkar med dessa stickor och hur ofta man egentligen bör testa under ägglossveckan så att säga. Kanske har jag börjat testa försent eller för tidigt också. Men det vore jättesnällt om någon med mer erfarenhet av dessa test ville berätta hur ni/du gjort med testandet. 

jag använder apoteas egna stickor, ingen aning om hur bra eller dåliga dom är :) 

• Mmajors
    Syskonförsök skrev 2023-04-25 19:13:32 följande:

Äl tester är väldigt individuellt! 
    för mig funkar det fint att mäta morgonurin och jag har aldrig missat en ägglossning. Men för andra är det bäst på dagen eller kvällen. Många ägglossning står det skrivet på förpackningen att de är bäst att mäta mellan 11:00-20:00 för den tiden är hormonet som högst Och en ska inte ha druckit senaste två timmarna. 

Åh okej, jag jobbar skift så jag har testat ca 04.45 på morgonen, kanske ska testa efter jobbet i morgon istället. Hade noll koll på att hormonet var högst mitt på dagen. Tusen tack för att ni tog er tid att svara :)
Svar på tråden BIM Maj 2023