• Lina98

BIM Maj 2023

Hej på er!! Jag hoppar också in här om det går bra! Är på försök nr 12 och BIM är 2/5. Var hos gyn för ca 2 veckor sedan för att kolla upp mellanblödningar som jag haft det senaste året ungefär 1 vecka innan mens, blev också inskriven för att göra en utredning eftersom det gått ca 1år sedan vi började försöka. 
    ska bli roligt att följa er alla och hoppas på många plus i maj!!❤️

1/5 Potatisbulle, försök 5, första barnet
    2/5 Lina98, försök 12, första barnet
    2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet 
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet 
    3/5 Ellika123, försök 1, första barnet 
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.

6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet

10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)

18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
  • Lina98
    Mmajors skrev 2023-04-25 16:53:16 följande:

Jag är helt novis när det gäller äl-test och har hittils bara tagit med morgonurin och endast fått negativt. Jag har googlat lite och förstått att man kanske bör testa även på kvällen, är det något ni har erfarenhet av? Jag tänker att hormontet borde vara mest koncentrerat på morgonen, men har egentligen ingen aning haha. 

jag testar endast för att få ett hum om när nästa bim kan tänkas bli eftersom min cykel har vart lite ojämn sen mitt mf i januari. Vi jagar alltså inte den perfekta liggdagen utan vi borde lyckas pricka rätt dag ändå då vi får till det regelbundet. Jag är mest nyfiken på hur det funkar med dessa stickor och hur ofta man egentligen bör testa under ägglossveckan så att säga. Kanske har jag börjat testa försent eller för tidigt också. Men det vore jättesnällt om någon med mer erfarenhet av dessa test ville berätta hur ni/du gjort med testandet. 

jag använder apoteas egna stickor, ingen aning om hur bra eller dåliga dom är :) 

Jag har fått bäst utslag runt 14 på dagen av någon anledning😅 morgonen brukar inte ge så bra utslag för min del. 

jag kör med CB advanced och har inte testat apoteas egna så kan inte uttala mig om dom.

• Lina98

Hur går det för er andra som går och väntar? känner ni något?

Jag är på ÄL+8 och har BIM om ca 6dagar.
    Har börjar känna lite i brösten och tycker mig också känna en liten molande värk i magen men det kan också vara önsketänk😅

• Lina98

Nääe hörrni!! 

Mensen dök upp två dagar tidigt, alltså igår? hade mellanblödningar ett par dagar innan dess och då började hoppet sina. Får bryta ihop och ta nya tag igen?
    Ska ha första mötet för att påbörja fertilitetsutredning 15/5 så känns ändå bra att det drar igång så gör man liksom allt man kan iallafall? Min cykel har blivit lite kortare nu och ligger på ca 26 dagar så kommer ha nästa BIM 26/5 vilket ju iallafall gör att jag får ett till försök på mig denna månaden. Uppdaterar och ändrar plats på mig i listan nedan.

2/5 MarKih83 försök 3, 4:e barnet

2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet 
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet 
    3/5 Ellika123, försök 1, första barnet 
    3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 AJMB, första försöket, första barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    13/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    16/5 SeptemberB, försök 1, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    21/5 Milor, första försöket, andra barnet
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
    22/5 Frelwi, 3e försöket, 2a barnet
    22/5 malinj83 12e försöket 5e barnet
    26/5 Lina98, 13e försöket, första barnet
    27/5 Potatisbulle, 6:e försöket, första barnet
    27/5 Barbrastreisand 
  • Lina98
    Familj123 skrev 2023-05-01 12:41:45 följande:
    En till bild 
    Ser också ett svaagt streck!!😍
  • Lina98

Åh stort stort grattis!!❤️❤️

tänker att man får försöka tänka att du inte kan påverka hur det kommer gå ändå. I dom allra flesta fallen så går det ju faktiskt bra!!❤️ Förstår att det är svårt, håller tummarna och är så glad för din skull!!

Sannet skrev 2023-05-11 12:22:13 följande:
    Hej fina ni! 

Har hållit mig lite passiv men läst varenda inlägg. Varit aktiv i ett par av de tidigare trådarna också. 
    Grattis till er alla som plussat och kämpa på ni andra, snart är det er tur!!! 

Jag testade positivt idag på ÄL+10 (BIM-3-4). Jag önskar att jag kunde vara glad men jag är mest fylld av hysteriska känslor i form av rädsla att den lilla inte vill stanna. :( 
    Detta är 7:e försöket med första barnet och jag är sååå tacksam att äntligen fått kvitto på att min kropp faktiskt kan, jag som varit så säker på motsatsen. 
    Vågar man njuta och vara glad? 

• Lina98

Glad gubbe på CB advanced ÄL-test idag. Testade igår också och då var det en helt tom ring. Undrar varför inget syntes igår och idag ligger det på max? Är iallafall på cykeldag 12 idag och hoppas hoppas hoppas det tar sig denna månaden? Känner mig så jäkla deppig😫 
    Ska iallafall på första besök till barnmorska på måndag för att starta upp en fertilitetsutredning. 

• Lina98

Åh håller tummarna för dig!!❤️ När hade du ÄL och när är BIM? 

• Lina98
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-16 12:13:25 följande:

Nu har jag haft ihållande molvärk sedan igår, inte super påtaglig men den är där 😱 En liten ökning av temp idag och känner mig lite yrslig..
    Säkert bara inbillning som vanligt men denna molvärk går ej ta miste på

Mitt förra inlägg skulle va citerat till dig😄
  • Lina98

Är på ÄL+ 5-6 idag och har BIM 26/5. 
    Tempade imorse och låg på ca 0,1 grad lägre än förgående dagar. Har förstått på er andra som tempar och blivit gravida att tempen kan sjunka när ägget fäster? Har också lätt molvärk idag så hoppas verkligen på att det kan vara något. 

• Lina98

Nu kom en liten blödning. Har fått upp hoppet så många gånger om att det ska handla om en implantationsblödning men är alltid bara en vanlig mellanblödning. Blödningen kom dock tidigare än vad den brukar göra (över en vecka kvar till BIM) så håller ändå en gnutta hopp uppe.

• Lina98

Till klyftpotatis 

kan inte komma med några tips eller råd och har inte heller vart i samma sits men vill verkligen beklaga över vilken fruktansvärd situation du fått gå igenom. Verkligen helt fruktansvärt!!!

styrkekramar till dig!!❤️

• Lina98

Nej vad roligt!!!😭
    Stort stort grattis, håller tummarna för dig!!❤️❤️

• Lina98

Äl+ 7-8 idag. Molande värk från och till, huvudvärk och trötthet. Man går ju och hoppas så otroligt mycket på att det verkligen ska vara tecken på graviditet. Kan det inte vara våran tur nu, snälla?🙏🏼

hur lång tid efter ÄL plussade ni? ❤️

• Lina98

Idag är jag på ÄL +9, kunde inte hålla mig så tog en ?testa tidigt sticka? idag som var negativ, vet att det är tidigt så hoppas verkligen inte att det är kört. Har ändå mycket symptom tycker jag. Kom en ljusrosa blödning ÄL +5, dagen efter det började molvärk i mage och ländrygg och har hållit i sig. Har lite ömma bröst, magen känns svullen och humöret svänger fort😅 mina mellanblödningar har inte heller dykt upp än och dom kommer alltid några dagar innan mens. Allt detta kan ju såklart bara vara mens symptom men hoppas fortfarande 🙏🏼

• Lina98
    milor skrev 2023-05-22 19:40:56 följande:

Jag tog ett test direkt jag kom hem, jag är gravid!! 🥰😀 Jag trodde som sagt att det var kört för jag fick neg test i helgen och jag hade så många symptom förra graviditeten som jag inte hade nu, men tydligen kan det alltså vara så olika.

Många plus i maj-tråden! Grattis till er andra också!! Måste gå till juni-tråden och plocka bort mig därifrån, och hålla tummarna för att den här lilla stannar kvar ❤️

Men oooj vad roligt!! Stort grattis till dig!!🥰❤️
Svar på tråden BIM Maj 2023