Anonym (Lilla My) skrev 2023-04-04 13:26:10 följande:
Detta synsätt är ju förfärligt. Det innebär att kvinnor och män inte får träffas på tu man hand över huvud taget. Du kan väl inte mena att man på detta sätt förhindrar otrohet. Eller?
Fast jag skrev: så länge som ens partner inte tycker att det är okej.
Så det är ens partner som får bestämma det så länge som man är i en relation. Tycker man olika får man helt enkelt göra slut eller skiljas.
Ens partner kanske tycker det är okej att man träffar vissa men inte andra personer. En del är helt emot att man träffar sina ex ensamma. Andra, som jag, har inget problem med det så länge som det är en person jag också träffat några gånger. Sen får man vara öppen med att man träffas så dessa träffar inte blir hemliga. Då har man enligt mig passerat en gräns.
Däremot tycker inte jag att man ska kunna träffa vem som helst på tu man hand när man är i en relation. Var min gräns går vet jag inte riktigt. Men grundregeln för mig är att man inte håller träffarna hemliga. Sen är jag mer öppen för träffar med vänner som man umgåtts med regelbundet sedan innan relationen med mig än personer som är helt nya eller som man umgicks för länge sedan.
Exempelvis att börja träffa någon gammal kärlek som man inte träffat på många år är ett exempel som brukar ses som olämpligt av experterna. Så det skulle jag nog inte tillåta.