Anonym (jag) skrev 2023-04-05 15:05:24 följande:
För att du snackar om att förtroende bygger på vad man erbjuder sin partner och tråden handlar ju om otrohet så då blir det ju ganska självklart att fråga vad en otrogen person erbjuder sin partner som kan vara bra för förtroendet?
Nej nu får du ta och skärpa dig.
Det var ju du som i dina tidigare inlägg snackade om förtroende, och detta i sammanhang av vad du kräver av din partner.
Jag svarade bara på det du skrev om förtroende.
Du pratade strunt, du hade fel.
Jag visade för dig och det blev tydligt även för dig att du inte hade tänkt hela vägen.
När ditt misstag blev uppenbart även för dig själv så började du i stället försöka att kasta allt möjligt på mig.
Det var du och inte jag som började prata om förtroende.
Skärp dig, försök åtminstone hålla dig till trådens ämne, visa åtminstone någon respekt för trådstarten, för andra medlemmar, forumet och för FL:s policy och regler.
Du behöver skärpa dig betydligt om du ska förtjäna något mer svar från mig eller om du ska kunna väcka en vilja hos mig att ens föra några fortsatta resonemang med dig.
Det är ju inte första gången du väljer att försätta dig själv i denna situation, såväl med mig som uppenbarligen också med andra medlemmar på forumet, så att flera tackar för sig och inte längre vill ha något som helst fortsatt utbyte med dig.
Det kanske får dig att känna dig framgångsrik när du kan lura dig själv att du har vunnit diskussionen och att det har inneburit något positivt för dig. Den enda som egentligen har hänt är att du har valt att uppträda på sådant sätt att du har skaffat dig ännu fler ovänner.
Jag förmodar att det var på samma sätt du "vann" diskussioner med din tidigare partner och vilket troligen bidrog till att din partner valde att vara otrogen mot dig. Och att du även då hade du lyckats genom din egen försorg att skaffat dig en ny ovän. Minst en.