• Anonym (Spökad)

Ghostad direkt efter sex

Är en man som träffat 4 kvinnor senaste 4 åren. (Förra helgen var senast). Alla 4 kvinnor ghostade mig efter första gången vi hade sex. Hur f-n ska man tolka det egentligen?

• Svar på tråden Ghostad direkt efter sex
  • Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (Ellinea) skrev 2023-03-23 15:34:48 följande:
    Hur kan du inte se skillnaden på att efter sex bara vägra svara mer och att blocka en person du faktiskt varit ärlig med men som bråkar för att han eller hon inte accepterade svaret?
    De är verkligen ingen skillnad alls. Att blocka någons nummer är ju samma sak som att ghosta. 

De accepterar nämligen ALDRIG svaret.  De blir bara arga, ledsna eller tjatar.  VARJE GÅNG.  
    Det är därför man ger upp. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Spöket Casper) skrev 2023-03-23 20:21:24 följande:
    De är verkligen ingen skillnad alls. Att blocka någons nummer är ju samma sak som att ghosta. 

De accepterar nämligen ALDRIG svaret.  De blir bara arga, ledsna eller tjatar.  VARJE GÅNG.  
    Det är därför man ger upp. 
    Det säger mer om dina val av män. Har inte alls samma erfarenhet av män som du. Men jag väljer förmodligen med större urskiljning. Bara omogna fegisar ghostar.
  • Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (C) skrev 2023-03-23 20:25:04 följande:
    Det säger mer om dina val av män. Har inte alls samma erfarenhet av män som du. Men jag väljer förmodligen med större urskiljning. Bara omogna fegisar ghostar.
    Du säger emot dig själv.
    Om det var så att jag inte gjorde någon urskiljning,  utan låg med vem som helst,  så skulle det ju betyda att jag hade erfarenhet av många olika typer utav män (vilket i så fall inte du har). 

Min bild av män borde enligt den logiken vara mer statistikt korrekt än din, om du bara haft sex med några få. 
  • Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (Ellinea) skrev 2023-03-24 01:19:27 följande:
    Fortfarande har de fått ett svar, även om de inte accepterar det och det är då du blockar.
    Jämfört med att ha sex och sen inte svara på vad som hänt eller varför.

Nej, du ghostar inte någon om du säger ?Det kändes inte rätt och jag vill inte fortsätta ses-ha det fint?. Då avslutar du relationen sen behövs inte mer kontakt.
    Vad är syftet att ge något ett svar dem ändå inte tar in? 

Jo, att blocka någon för att man inte vill diskutera är tveklöst en form av att ghosta. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Spöket Casper) skrev 2023-03-24 02:12:05 följande:
    Du säger emot dig själv.
    Om det var så att jag inte gjorde någon urskiljning,  utan låg med vem som helst,  så skulle det ju betyda att jag hade erfarenhet av många olika typer utav män (vilket i så fall inte du har). 

Min bild av män borde enligt den logiken vara mer statistikt korrekt än din, om du bara haft sex med några få. 

Vad får dig att tro att jag har legat med få? 

Om du väljer bland WT så blir du behandlad därefter. Väljer du bland mer sofistikerade män blir du behandlad annorlunda. Simple as that.

• Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (C) skrev 2023-03-24 09:16:13 följande:

Vad får dig att tro att jag har legat med få? 

Om du väljer bland WT så blir du behandlad därefter. Väljer du bland mer sofistikerade män blir du behandlad annorlunda. Simple as that.

Jag vet inte hur du definerar sofistikerade,  men jag är högutbildad medelklass och har inte ens ett enda yttre drag av WT*. Och de har inte de har ligger med heller. 

Du är riktigt naiv och fördomsfull om du tror du kan se utanpå folk hur de är. 

* Jag skriver yttre eftersom det inte existerar en fast definition på vad inre WT skulle vara för något. Så jag utgår från att vi pratar om stil.  
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Spöket Casper) skrev 2023-03-24 20:32:39 följande:
    Jag vet inte hur du definerar sofistikerade,  men jag är högutbildad medelklass och har inte ens ett enda yttre drag av WT*. Och de har inte de har ligger med heller. 

Du är riktigt naiv och fördomsfull om du tror du kan se utanpå folk hur de är. 

* Jag skriver yttre eftersom det inte existerar en fast definition på vad inre WT skulle vara för något. Så jag utgår från att vi pratar om stil.  
    En nyfiken fråga, vad är det som gör att du inte vill ha kontakt med en man efter sex?

Jag är man och fet har bara hänt en gång att en kvinna inte ville träffa mig igen efter sex, men hon sade det till mig och sedan har det bra med det. Dom andra har velat träffas igen.
  • Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (Anonym2) skrev 2023-03-24 20:44:47 följande:
    En nyfiken fråga, vad är det som gör att du inte vill ha kontakt med en man efter sex?

Jag är man och fet har bara hänt en gång att en kvinna inte ville träffa mig igen efter sex, men hon sade det till mig och sedan har det bra med det. Dom andra har velat träffas igen.
    Som jag skrev innan - om personen inte var bra i sängen. 
    Folk brukar inte vilja ta den sortens ärlighet bra, hur fint man än försöker linda in det....

Och de är väl troligen därför de hänt trådskaparen.  Åtminstone är den vanliga teorin här. 
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Spöket Casper) skrev 2023-03-24 21:49:19 följande:
    Som jag skrev innan - om personen inte var bra i sängen. 
    Folk brukar inte vilja ta den sortens ärlighet bra, hur fint man än försöker linda in det....

Och de är väl troligen därför de hänt trådskaparen.  Åtminstone är den vanliga teorin här. 
    Är som man nu i motsvarande situation. Hon har sovit hos mig två gånger och sex båda gångerna, men inget engagemang från hennes sida. Funderar på att avsluta dejtandet men självklart kommer jag prata med henne och inte bara gå upp i rök.
  • Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (Anonym2) skrev 2023-03-27 21:22:25 följande:
    Är som man nu i motsvarande situation. Hon har sovit hos mig två gånger och sex båda gångerna, men inget engagemang från hennes sida. Funderar på att avsluta dejtandet men självklart kommer jag prata med henne och inte bara gå upp i rök.
    I och med att ni haft sex två gånger har du ju uppenbarligen tyckte att de finns skäl att träffas igen. 

Det är dessutom bristande engagemang,  vilket hon säkert kommer acceptera och inte bli sårad över (om du har rätt borde hon inte bli ledsen).  

Svårt att jämföra med "vi låg en gång och jag tycker du var dålig i sängen".  Få vill nog ens ha den förklaringen. 
Svar på tråden Ghostad direkt efter sex