• Anonym (Spökad)

Ghostad direkt efter sex

Är en man som träffat 4 kvinnor senaste 4 åren. (Förra helgen var senast). Alla 4 kvinnor ghostade mig efter första gången vi hade sex. Hur f-n ska man tolka det egentligen?

• Svar på tråden Ghostad direkt efter sex
  • Anonym (Spökad)
    Anonym (Oj) skrev 2023-03-22 19:45:05 följande:
    Nej, jag menar naturligtvis inte att du ska ragga dig igenom alla sopraner i kören. Det jag menar är att jag tror att du kan få djupare kontakter utanför nätet. Nätdejting handlar mycket om sex och det går ofta fort. Då hinner du inte bygga upp en connection innan ni hamnar i säng (vilket jag tror att du behöver). Folk går vidare så lätt vid onlinedejting. Om något inte känns, så är det bara att gå på nästa dejt. Om du bygger en connection istället med någon som inte har 20 killar som väntar på att få dejta dem, så tror jag att du har bättre chans.
    Förstår vad du menar. Men det är svårt att hitta nya kontakter om jag inte byter kör, provar nya hobbies. Men då flyttas som sagt fokus kring vad jag egentligen gör där.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Spökad) skrev 2023-03-22 21:14:05 följande:
    Förstår vad du menar. Men det är svårt att hitta nya kontakter om jag inte byter kör, provar nya hobbies. Men då flyttas som sagt fokus kring vad jag egentligen gör där.
    Nej, jag tror inte att du förstår vad jag menar, har aldrig förslagit att du ska byta hobby eller kör. Självklart är det svårt att hitta någon. Men det är det även på dejtingsajter och där konkurrerar du på en helt annan nivå.
  • Anonym (Spökad)
    Anonym (Oj) skrev 2023-03-22 21:29:33 följande:
    Nej, jag tror inte att du förstår vad jag menar, har aldrig förslagit att du ska byta hobby eller kör. Självklart är det svårt att hitta någon. Men det är det även på dejtingsajter och där konkurrerar du på en helt annan nivå.
    Nej, då kanske jag inte förstår i alla fall. Jag har ju fått ett par dejter från kören och andra hobbies. Jag tror inte jag av de skäl som redan sagts kan hitta fler möjligheter där. Så jag förstår inte hur jag kan connecta med kvinnor utan att hitta nya områden.
  • Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (Ellinea) skrev 2023-03-22 03:37:30 följande:

Håller inte med, då svarar man ?Nej det känns inte som jag vill fortsätta träffa dig?? sen om personen tjafsar DÅ kan man sluta svara. Då har man inte ghostat utan gett en förklaring sen är det upp till den andre att köpa det eller inte. Att inte svara alls är ju bara för lågt och omoget betende. 

Lite konstigt att man fixar att klä av sig och göra fest mest intima men inte klarar av att skicka ett sms att man inte vill ses mer. 

Haha, nej, jag VÅGAR.  
    Jag tycker bara inte att de är elakare att skriva "jag vill inte ses för att du var dålig i sängen" än de är att inte ens inleda en konversation dagen efter.  
    De talar nämligen sitt egna tydliga språk. 
  • Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (Ellinea) skrev 2023-03-22 09:26:29 följande:

Det kom från en psykolog.
    Läst på om Stonewalling, silent treatment, gaslighning osv? små subtila saker som sakta bryter ner en person. offren till misshandlare pratar ofta om att den psykiska misshandeln var värst. De dagar misshandladen inte ens såg dem. Används även på krigsfångar för att bryta ner dem. Att inte bli sedd/hörd är något som är det värsta en person kan vara med om eftersom vi rent evolotionsmässigt faktiskt dog då. Vilket är känslor som finns kvar i våra huvuden. Även om vi vet med oss logiskt att vi inte dör.

Om du är i ett förhållande ja. 
    Knappast psykisk misshandel att inte hålla kontakten med ett dåligt one night stand 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Ellinea) skrev 2023-03-23 10:20:48 följande:

Nej det är det inte. Då är det bara dålig stil och omognad. Men på FL är det okej även om man setts i månader också att bara ghosta. 

Det får stå för dig, jag tycker inte det är okej. 
  • Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (Ellinea) skrev 2023-03-23 10:20:48 följande:

Nej det är det inte. Då är det bara dålig stil och omognad. Men på FL är det okej även om man setts i månader också att bara ghosta. 

Jag kan berätta varför, eftersom du inte verkar förstå.  

Jag har flera gånger sagt till män "tack, men vi kanske inte borde ses igen"  
    Vet du vad som händer?  Jo, de börjar ALLTID argumentera emot och vill ha en andra chans! 

Det är inte omogna eller feghet att ge undvika att hamna i dessa situationer,  med män som inte kan ta ett nej.  Det är erfarenhet. 
  • Anonym (Grym)

Ghosting är ett nytt fegt fenomen. 
    De som gör det är omogna töntar i mitt tycke och inget att ha i mitt tycke.
    Träffa fler. Vänta med sex lite längre kanske?

• Anonym (Spöket Casper)
    Anonym (Ellinea) skrev 2023-03-23 13:33:29 följande:
    Vad är problemet i att säga nej tack och sen blocka om d ett skall tjafsas? Då har du lämnat ett tydligt svar att du inte vill.

Så jo, det är omoget och fegt att inte ens berötta att man inte vill ses mer pga några män argumebterat eller tjatar. Alternativt skriv nej tack och sen blocka direkt i så fall. Tycker i övrigt också män som inte kan ta ett nej är jobbiga. Men genom att säga nej tack och blocka har man åtminstone rätat ut alla frågetecken än att fegt bara sluta svara efter sexet.
    Vad är skillnaden menar i feghet menar du mellan att blocka någons nummer - och att bara  inte svara?  
    Är ju exakt samma sak. 
  • Anonym (Ödla)
    Anonym (Spökad) skrev 2023-03-18 22:57:40 följande:
    Ghostad direkt efter sex

Är en man som träffat 4 kvinnor senaste 4 åren. (Förra helgen var senast). Alla 4 kvinnor ghostade mig efter första gången vi hade sex. Hur f-n ska man tolka det egentligen?

Helt klart så har du en liten micropenis.
Svar på tråden Ghostad direkt efter sex