• Anonym (Spökad)

Ghostad direkt efter sex

Är en man som träffat 4 kvinnor senaste 4 åren. (Förra helgen var senast). Alla 4 kvinnor ghostade mig efter första gången vi hade sex. Hur f-n ska man tolka det egentligen?

• Svar på tråden Ghostad direkt efter sex
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Spökad) skrev 2023-03-21 22:09:33 följande:
    Nej du kanske har rätt i att de inte skulle svara. Men tror du inte de ens skulle säga om jag frågade rakt ut? Det kanske är svårt att säga sånt till den man ratar men jag vill ju bara lära mig bli bättre.
    Nej, jag tror inte att de skulle svara även om du frågade rakt ut. Och att fråga för att du vill lära dig för att bli bättre i framtiden (med andra kvinnor då antar jag) blir ju lite konstigt också.

Sex och känslor är himla knepigt. Det är en mix av så mycket. Även om du visste precis vad som blivit fel, så är det inte säkert att det hjälpt. Kanske hade du bara blivit mer ledsen?

Jag tror fortfarande på att försöka hitta en lite försiktigare kvinna. Kanske i en grupp, kör eller liknande. Nätdejting är en tuff plats. Du kanske behöver en lite mjukare plats. Tror att man är mindre benägen att ghosta folk som lärt känna irl.
  • Anonym (Spökad)
    Anonym (Oj) skrev 2023-03-21 22:28:15 följande:
    Nej, jag tror inte att de skulle svara även om du frågade rakt ut. Och att fråga för att du vill lära dig för att bli bättre i framtiden (med andra kvinnor då antar jag) blir ju lite konstigt också.

Sex och känslor är himla knepigt. Det är en mix av så mycket. Även om du visste precis vad som blivit fel, så är det inte säkert att det hjälpt. Kanske hade du bara blivit mer ledsen?

Jag tror fortfarande på att försöka hitta en lite försiktigare kvinna. Kanske i en grupp, kör eller liknande. Nätdejting är en tuff plats. Du kanske behöver en lite mjukare plats. Tror att man är mindre benägen att ghosta folk som lärt känna irl.
    Jag har försökt med tjejer från kör och hobbies. Har blivit några dejter men aldrig nåt som lett till sex. Det har jag bara lyckats med på nätet. 
  • Anonym (Mycket)

Men nej börja inte sjunga i kör för att hitta en kvinna! Börja sjunga i kör för att du vill sjunga! 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Spökad) skrev 2023-03-21 22:43:28 följande:
    Jag har försökt med tjejer från kör och hobbies. Har blivit några dejter men aldrig nåt som lett till sex. Det har jag bara lyckats med på nätet. 
    Det är ju jättebra! Du kan uppenbarligen få till dejter. Det är mer än vad många andra kan. Kämpa på!
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Mycket) skrev 2023-03-21 23:05:46 följande:

Men nej börja inte sjunga i kör för att hitta en kvinna! Börja sjunga i kör för att du vill sjunga! 

Det ena utesluter inte det andra :)
  • Anonym (Mycket)
    Anonym (Oj) skrev 2023-03-21 23:23:24 följande:
    Nej det får man väl hoppas på. Det visar sig ganska fort om man är där enbart för att ragga. 
  • Anonym (Spöket Casper)

Men ärligt talat,  om ja drar hem en kille från krogen och sexet var dåligt,  sen får jag ett sms några dagar senare "hej ska vi ses ihen? "  så fattar jag varför man inte svarar.  För vad ska man svara?  "nej tyvärr,  du var dålig i sängen"  och sen börja förklara varför.  Personen kommer antingen bli ledsen eller gå i försvarsställning.  

Det är skillnad på att ghosta någon man faktiskt dejtar,  mot ett one night stand.. 

Sen måste jag tillägga att 11 cm knappast hade varit ett problem för de flesta kvinnor - om man var bra med händerna eller tungan.
    Man har ju en hel näve att ta till, om de behövs stort. 

• Anonym (Mm)

Att bli ghostad gör ont, fruktansvärt ont. Att bli ghostad har iaf för mig ätit upp min självkänsla. Så eftersom du vet ditt värde och ändå verkar bra på att dejta så tycker jag att du ska fokusera på hur taskiga dessa tjejer är. Personer som inte kan kommunicera är inga du vill ha ändå. Tänk inte för mycket på deras ghostande, mer än att det säger mer om dem än om dig. Låt det inte få slå rot i dina tankar utan fortsätt se ditt värde och glöm dessa tjejer. 

• Anonym (Hin håle)

Nej, självklart kan man inte likställa ghosta med psykisk misshandel. 

Anonym (Ellinea) skrev 2023-03-22 04:17:05 följande:
    Håller med, det är bara små och svaga individer som ghostar efter sex. Där är problemet inte TS. Mer sorgligt att han råkat ut för såna egoistiska personer.Att ghosta räknas dessutom som en form av psykisk misshandel.
  • Anonym (Spökad)
    Anonym (Mycket) skrev 2023-03-21 23:05:46 följande:

Anonym (Oj) skrev 2023-03-21 23:23:24 följande:

Jag tycker om att sjunga, men oavsett är det inte det ideala stället att ragga på, de flesta är inte singlar och de som är singlar letar inte nödvändigtvis en ny. Man kan göra ett par försök men annars blir man känd att bara vara där för att ragga. Samma sak när det börjar en ny tjej, kan inte närma mig henne det första jag gör, då får jag en stämpel på mig. Samma gäller ju övriga hobbies där jag träffar folk. Det finns ju mycket större möjligheter på nätet men inser att det har sina svårigheter också.
Svar på tråden Ghostad direkt efter sex