• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (S-G) skrev 2023-02-21 22:18:15 följande:

Vad är det du tvingats utstå?

Att se sitt personnummer. Det är ju jättejobbigt. 
    Anonym (Juli) skrev 2023-02-21 22:10:31 följande:

Det är en mall de använder för att säkerställa att handlingarna är tydliga och inte kan missförstås. 

Det är väl inte er handläggare på soc som står som avsändare heller, utan kommunen/soc? 

Nej, det är undertecknat av handläggaren. Håller med om att det borde vara nämnden som står som avsändaren, och eller den som givits delegation av nämnden att företräda, men det framgår inte av beslutet. Man skulle faktiskt kunna tro att det är handläggaren ensam som står som avsändare, även om förstås brevhuvudet innehåller kommunens logga m.m. Hade det varit den senare hade man ju kunnat ange kommunens organisationsnummer istället. Fast jag tvivlar ju på att de hade angett mitt organisationsnummer om jag exempelvis drivit ett företag. Skrattande Nej, det känns faktiskt som de är ute efter oss personligen. 
    Anonym (Oj) skrev 2023-02-21 22:31:39 följande:
    Att se sitt personnummer. Det är ju jättejobbigt. 
    Ja, det är möjligt att jag är överkänslig. Men då skadar det ju å andra sidan inte att jag anger handläggarens personnummer i kommunikation. Då blir det ju tydligt, mer jämställt och det finns ingen risk att handlingarna hamnar hos fel handläggare om de har flera som heter samma på förvaltningen. 
    Anonym (...) skrev 2023-02-21 22:23:35 följande:

Du (TS) verkar vara den jobbigaste personen någonsin. Herregud.

Tänk om du la en bråkdel av tiden du la på att skriva fåniga petitesser kring några personnummer på att istället reflektera över varför ni utreds av soc... Då skulle du kommit längre än vad du gjort nu.

Lycka till med utredningen.

Ärligt talat. Deras utredningar är så fåniga och osammanhängande att det är helt omöjligt att förstå sammanhanget. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-21 22:52:45 följande:
    Ärligt talat. Deras utredningar är så fåniga och osammanhängande att det är helt omöjligt att förstå sammanhanget. 
    Det förstår jag att du tycker, det har du verkligen lyckats förmedla i tråden. 
    Anonym (Oj) skrev 2023-02-21 23:01:44 följande:
    Det förstår jag att du tycker, det har du verkligen lyckats förmedla i tråden. 
    Delar du andra erfarenheter? Berätta! 
  • Anonym (Kaj)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-21 22:50:49 följande:
    Ja, det är möjligt att jag är överkänslig. Men då skadar det ju å andra sidan inte att jag anger handläggarens personnummer i kommunikation. Då blir det ju tydligt, mer jämställt och det finns ingen risk att handlingarna hamnar hos fel handläggare om de har flera som heter samma på förvaltningen. 
    Det är inte jämställt, den andra parten är en myndighetsutövare som utreder dig som privatperson. Det är inte meningen att det ska vara jämställt. 
  • Anonym (Åh herregud)
    Anonym (Oj) skrev 2023-02-21 21:53:38 följande:

Detta är ännu en snacka- skit om soc tråd. Precis som alla andra liknande trådar så visar det sig att TS är dåligt insatt i hur saker fungerar. 

Japp, börjar vara tröttsamt men knystar någon det blir trådarna iförsej bara flera. Patetiskt.
  • Anonym (M)
    Men om det skulle finnas flera handläggare med samma namn på förvaltningen, hur säkerställer du då att du har hittat rätt personnummer? Och inte personnummer på den andre handläggaren med samma namn?
  • Anonym (Bara onödigt)
    Gör du det.
    Det blir inte mer jämställt ändå.
    Hur du än gör kommer du inte förbi det.
    Det är en myndighet och du är en privatperson.

Du kan skriva personnummer om det känns skönt för dig. Om du känner att du får nån form av tillfredställelse av det. Men, förändrar det nåt?
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?