• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Noelani

Gud vad fint att höra Mathilda 🙏 Jag gjorde också en spolning för många år sen men under narkos så minns inget 😅

Är det någon av er andra som blir dålig i magen på sprutorna? 
    Sen höjningen nu har jag varit så kass i magen hela tiden och undrar om det kan ha med varandra att göra... 

• Gvk

Flowerpower85: Men åh vad roligt att du också gör det här själv! Också att du bor i Göteborg. :)
    Modigt av dig att göra det här och inte vänta massa år till i väntan på någon partner.

Håller tummarna för dig och att embryot klarar upptiningen. Har du köpt fler än ett försök och till vilken klinik går du om jag får fråga?
    Jag går i Danmark.

Gott att du fick 1st blastocyst iaf! Det är svårt att lyckas med det här. Jag har bara fått tillbaka 3dagars som inte tagit sig. 

Sola13: Ja, mensen kom samma dag som testdagen.
    Så det blidde ingenting denna gången heller.
    Hur går det för dig?

Orkidé8181: Jodå, jag tar 800mg progesteron varje dag tillsammans med sprutorna.
    Har dock varit på Öland i några dagar och tappat bort vilken sprutdag jag är på men tror det är dag 6-7 något sådant. Hoppas det går bra för dig och din ruvning.
    Hoppas det ska ta sig snart här också.

Hoppas det går bra för er alla andra här ute! 
    Kämpa på!

• BaeA
    Lunaymar skrev 2023-08-04 12:59:40 följande:

Hej alla,

har varit lite inaktiv pga semestern och en liten vild två-åring. Men lägger till om mig själv nu! 

Jag är också tillbaka. förstod dock inte hur man la in sig själv.. Efter mitt första misslyckade försök så tog jag en liten paus, men tanken är att jag ska starta igång nu efter sommaren. Men de senaste månaderna har jag fokuserat väldigt mycket på vad jag äter och vitaminintag efter att ha läst ISWTE. Rekommenderar verkligen den samt Facebook-gruppen med samma namn. Andra cykeln utan spottings och grova PMDS besvär för mig nu, samt att min temperatur inte fluktuerar lika mycket som den brukar i Lutealfasen (tror jag har/haft progesteron brist). vilket inte har hänt på åratal. Jag hoppas och tror att allt hänger ihop då varken min man eller jag har några avvikelser.

ni som fått progesteron utskrivet, vad har legat till grund?
  • Lunaymar
    Mathilda88 skrev 2023-08-06 00:55:25 följande:
    Glömde berätta att äggledarspolningen gick jättebra! Solig Inget stopp efter vinterns infektion! (fick mycoplasma på privat klinik efter cellskrapning) I vintras gjorde spolningen riktigt ont och satt i ett par dagar - men denna gången kändes det knappt!! De hade en lite annorlunda teknik och det fungerade verkligen superbt! Så har firat det resultatet i helgen! SÅ - skulle man få rätt på äggen och fler spermier så är det fysiskt inte omöjligt iallafall naturligt fortfarande. {#emotions_dlg.flower} Long shot men den lilla tanken gör mig löjligt glad oavsett oddsen. 

Vad skönt att det har gått bra! Jamen helt klart kan det funka så, du har iaf gjort allt du har kunnat 😊

• Lunaymar
    Noelani skrev 2023-08-06 08:31:05 följande:

Gud vad fint att höra Mathilda 🙏 Jag gjorde också en spolning för många år sen men under narkos så minns inget 😅

Sen höjningen nu har jag varit så kass i magen hela tiden och undrar om det kan ha med varandra att göra... 

Kan inte hjälpa dig här men hoppas din mage mår bättre snart. Det kan mycket väl stämma att den är ur balans pga hormonerna, ingen konstigt. 
  • Lunaymar
    BaeA skrev 2023-08-06 12:29:00 följande:
    Jag är också tillbaka. förstod dock inte hur man la in sig själv.. Efter mitt första misslyckade försök så tog jag en liten paus, men tanken är att jag ska starta igång nu efter sommaren. Men de senaste månaderna har jag fokuserat väldigt mycket på vad jag äter och vitaminintag efter att ha läst ISWTE. Rekommenderar verkligen den samt Facebook-gruppen med samma namn. Andra cykeln utan spottings och grova PMDS besvär för mig nu, samt att min temperatur inte fluktuerar lika mycket som den brukar i Lutealfasen (tror jag har/haft progesteron brist). vilket inte har hänt på åratal. Jag hoppas och tror att allt hänger ihop då varken min man eller jag har några avvikelser.

Hej!
    Har alltid velat läsa den boken. Vad bra att du har kunnat påverka det, låter ju toppen. Vilka vitaminer och tillskott tar du?

Jag fick progesteron utskrivet pga kort lutealfas. jag börjar få spottings på dag 8 ooch mens på dag 11 kanske. Och jag har pratat med flera läkare, innan vår första graviditet, och försökt få progest utskrivet men blev bortviftad då det inte finns vetenskapliga belägg. Men nu har jag hittat en Läkare som har skrivit ut det och sagt att det väl inte kan skada att testa. Och det funkade. 
    Min första gravidite lyckades också spontant pga att jag själv tog lutinus som jag hade hemma. Så det låter ganska uppenbart att det fungerar för mig, iaf. 
  • Sola13
    Gvk skrev 2023-08-06 10:44:42 följande:

Flowerpower85: Men åh vad roligt att du också gör det här själv! Också att du bor i Göteborg. :)
    Modigt av dig att göra det här och inte vänta massa år till i väntan på någon partner.

Håller tummarna för dig och att embryot klarar upptiningen. Har du köpt fler än ett försök och till vilken klinik går du om jag får fråga?
    Jag går i Danmark.

Gott att du fick 1st blastocyst iaf! Det är svårt att lyckas med det här. Jag har bara fått tillbaka 3dagars som inte tagit sig. 

Sola13: Ja, mensen kom samma dag som testdagen.
    Så det blidde ingenting denna gången heller.
    Hur går det för dig?

Orkidé8181: Jodå, jag tar 800mg progesteron varje dag tillsammans med sprutorna.
    Har dock varit på Öland i några dagar och tappat bort vilken sprutdag jag är på men tror det är dag 6-7 något sådant. Hoppas det går bra för dig och din ruvning.
    Hoppas det ska ta sig snart här också.

Hoppas det går bra för er alla andra här ute! 
    Kämpa på!

Om allt står rätt till ska jag vara på vecka 6 + 4, men har svårt att tro på det, har ett tidigt ultraljud inbokat om drygt två veckor och hoppas naturligtvis att allt ska se bra ut, i så fall kanske jag kan våga tro på det mer. Men efter flera år av försök, och första gången jag plussar, är det svårt för både huvud och hjärta att ta in allt ❤️ 

Hur går det för dig? 
  • Orkidé8181
    Mathilda88 skrev 2023-08-06 00:55:25 följande:
    Glömde berätta att äggledarspolningen gick jättebra! Solig Inget stopp efter vinterns infektion! (fick mycoplasma på privat klinik efter cellskrapning) I vintras gjorde spolningen riktigt ont och satt i ett par dagar - men denna gången kändes det knappt!! De hade en lite annorlunda teknik och det fungerade verkligen superbt! Så har firat det resultatet i helgen! SÅ - skulle man få rätt på äggen och fler spermier så är det fysiskt inte omöjligt iallafall naturligt fortfarande. {#emotions_dlg.flower} Long shot men den lilla tanken gör mig löjligt glad oavsett oddsen. 
    Åh vad skönt att spolningen gick bra.

har aldrig gjort det och är väldigt dålig påläst? är det något man måste göra av olika skäl?
    eller är det något de gör ibland för att öka chanserna att bli gravid?

som sagt väldigt dåligt påläst och frågan kanske blev konstigt formulerad 😅🙈
  • Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-08-06 08:31:05 följande:

Stackar, nej jag har inget minne av att jag blivit dålig i magen av sprutorn, kanske någon enstaka dag, men inget ihållande? däremot cyklogesten har jag känt av i magen?
  • Orkidé8181
    BaeA skrev 2023-08-06 12:29:00 följande:

Hej och välkommen tillbaka 🥰

jag har endast fått progesteron och tagit det efter ET/ FET
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023