BaeA skrev 2023-08-06 12:29:00 följande:
Jag är också tillbaka. förstod dock inte hur man la in sig själv.. Efter mitt första misslyckade försök så tog jag en liten paus, men tanken är att jag ska starta igång nu efter sommaren. Men de senaste månaderna har jag fokuserat väldigt mycket på vad jag äter och vitaminintag efter att ha läst ISWTE. Rekommenderar verkligen den samt Facebook-gruppen med samma namn. Andra cykeln utan spottings och grova PMDS besvär för mig nu, samt att min temperatur inte fluktuerar lika mycket som den brukar i Lutealfasen (tror jag har/haft progesteron brist). vilket inte har hänt på åratal. Jag hoppas och tror att allt hänger ihop då varken min man eller jag har några avvikelser.
ni som fått progesteron utskrivet, vad har legat till grund?
Hej!
Har alltid velat läsa den boken. Vad bra att du har kunnat påverka det, låter ju toppen. Vilka vitaminer och tillskott tar du?
Jag fick progesteron utskrivet pga kort lutealfas. jag börjar få spottings på dag 8 ooch mens på dag 11 kanske. Och jag har pratat med flera läkare, innan vår första graviditet, och försökt få progest utskrivet men blev bortviftad då det inte finns vetenskapliga belägg. Men nu har jag hittat en Läkare som har skrivit ut det och sagt att det väl inte kan skada att testa. Och det funkade.
Min första gravidite lyckades också spontant pga att jag själv tog lutinus som jag hade hemma. Så det låter ganska uppenbart att det fungerar för mig, iaf.