• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Orkidé8181
    Quincey skrev 2023-07-29 13:53:35 följande:

Menopur finns numera som förfylld injektionspenna, så lika smidig att ta som Gonal-F! Körde den under min andra IVF i juni

Ja precis, och de jag fick utskrivet var typ testat överallt så fick jaga runt som en galning? men de ville väl tömma lagret så jag fick ta den gamla varianten 😂

skönt att det finns förifyllt nu, håller tummarna för er alla nu!

menopur gjorde susen för oss 😃😃
  • Sola13
    Gvk skrev 2023-07-29 14:27:38 följande:

Då har jag varit på Apoteket och hämtat ut Menopur injektionssprutor in case o?..
    Precis som Quincey skriver så finns den som förfylöd variant numer 600iu samt 1200iu.

Är det någon här mer än jag som går svettningaanfall på nätterna av progesteronet? Vaknar dyblöt varenda natt och får också gå upp och kissa iaf en gång per natt.
    Värst är det såklart när man tar sprutorna.

Oo, vad bra, körde menopur min första omgång och tyckte sprutorna var så bökiga! 

spännande med TD på måndag, hur var det nu, vilken dag hade du ET och var det 2,3 eller 5 dagars? 

håller tummarna!! ❤️

• Noelani

Gvk, 

Inte på nätterna men kan få hotflashes helt plötsligt under dagen. Men också frossa 🤣 Aldrig haft de innan så de måste ha med detta hormonerna att göra.. 

• Gvk

Sola13: Det var 2st, 3 dagars embryon men ett av dem hade bara 4celler. De ska ha vuxit till iaf 6 celler på 3:e dagen så räknar inte med det ägget. Det andra såg fint ut dock.

• Gvk

Sola13: Tack för tummarna!
    Men tycker jag börjar få ont i magen så förmodligen ingenting här denna gången heller.

• Mathilda88
    Noelani skrev 2023-07-29 10:34:02 följande:
    Ja och eg var det inte ens mycket som hann komma. Bara väldigt lite brunt innan jag insåg hur lite de var ett par timmar senare. Min mens är alltid lite seg första dagen men inte såhär lite och jag brukar ändå få ordentligt med mensvärk direkt. De har jag inte fått nu alls. Inte blött något alls sen igår kväll och känner inget. 

Jag fattar ju egentligen att de bara är cyclogesten som segar den men man kan ju inte undgå att få värsta hoppet nu att man ändå är gravid 🤣🤣

Vad menar du med IVF mens? Hört de innan men vad innebär det? 

Gud låter inte alls roligt med så många sprutor men lyckligtvis så fick du valuta för stickandet 😅🥰
    IVF-mens är typ vad klinikerna kallar för bortfallsblödning, blöder ut hormonerna som RMC förklarade det 😅. Jag hade lite mindre mens än vanligt den gången, verkar vara väldigt olika!
  • Mathilda88
    Gvk skrev 2023-07-29 20:50:06 följande:

Men tycker jag börjar få ont i magen så förmodligen ingenting här denna gången heller.

Åh nej, håller tummarna för att det växer och inte är mensen som är på gång ❤️
  • Mathilda88
    Orkidé8181 skrev 2023-07-29 10:46:12 följande:
    Ivf mens kanske är en tolkningsfråga, men för mig är ivf mens att jag blöder mer, klumpar ( brukar inte ha det )? blödde typ igenom både bindor och tampong 😕

och ja just det Menopur sprutan är som en vanlig spruta, alltså inte pennan som gonalf f och så blandar man den själv, sedan drar man upp den mängd man ska ha i sprutan varje kväll?
    jag har tyckt att alla sprutor som inte är som en penna är jobbig 😩
    är dock inte spriträdd, men tycker det varit svårt att få ett bra grepp osv?

säkert cyklogesten, om det nu är så att du är 100% säker på att du inte är gravid 😊
    Jo tack o lov har Menopur kommit även som penna nu alldeles nyligen! Typ bara ett par månader sen om jag förstod det rätt 🥳! Så jag har den hemma i kylskåpet i väntan på nästa omgång ❤️
  • Noelani
    Gvk skrev 2023-07-29 20:50:06 följande:

Åh nej <3 Hoppas det bara är växtvärk! 
    Mathilda88 skrev 2023-07-29 21:30:05 följande:
    IVF-mens är typ vad klinikerna kallar för bortfallsblödning, blöder ut hormonerna som RMC förklarade det 😅. Jag hade lite mindre mens än vanligt den gången, verkar vara väldigt olika!
    Aha! Min segar fortfarande så ska bli spännande och se hur det blir när den behagar komma igång ;) 
    Mathilda88 skrev 2023-07-29 21:34:47 följande:
    Jo tack o lov har Menopur kommit även som penna nu alldeles nyligen! Typ bara ett par månader sen om jag förstod det rätt 🥳! Så jag har den hemma i kylskåpet i väntan på nästa omgång ❤️

Jaha då blir jag ensam med Gonal-F nu då när alla ni andra ska köra Menopur framöver haha 

• Mathilda88
    Orkidé8181 skrev 2023-07-29 17:00:03 följande:
    Ja precis, och de jag fick utskrivet var typ testat överallt så fick jaga runt som en galning? men de ville väl tömma lagret så jag fick ta den gamla varianten 😂

skönt att det finns förifyllt nu, håller tummarna för er alla nu!

menopur gjorde susen för oss 😃😃
    Inte lätt alltså att få tag på alla mediciner! 😅 Har också jagat runt i Malmö bla efter sprutor efter VUL och visade sig behöva förlänga behandlingen med nya recept - då kan man inte vänta på att sprutorna ska beställas hem 😅????
    Så härligt att höra att Menopur gjorde susen för er! 🥰🙏❤️ Håller tummarna för samma goda resultat för oss andra som också ska köra med det i höst ❤️🥂
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023