• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Noelani
    Sola13 skrev 2023-08-01 18:56:04 följande:
    Jag brukar alltid gå en vecka efter jag börjat Med sprutorna ☺️
    Jaha! Mig har de alltid kollat var 3-5 dag innan men kanske de är viktigtare i början... Väldigt skönt iaf med färre gånger.. tar nästan en hel dag för oss att åka t/r plus en tusenlapp med bensin och båt 😅

Hur går det för dig nu? Mår du bra? 
  • Orkidé8181
    Gvk skrev 2023-08-01 16:33:21 följande:

Så var det dags igen. Jag är inne på min andra sprutdag. Har precis blivit scannad.
    Läkaren tyckte jag skulle fortsätta med progesteronet genom hela behandlingen. Gör ni andra så?

I övrigt blandar jag Gonal F och Menopur denna gången.
    Hoppas det lyckas bättre!

Tar du progesteron nu samtidigt som du tar sprutorna?

jag började alltid med progesteronet dagen efter äggplock.
    å idag är andra dagen för mig då jag äntligen slipper dessa cyklogest 🙏🏻
    harctagit dem sedan äggplock 1: a juni, var en aningen trött på dem 😂

stort lycka till nu, vilka doser fick du med Gonal f redo Menopu?
    är det första gången du kör Menopur också? 
  • Noelani

Orkidé8181,
    Ja då är det kanske att man kollar mer i början och släpper lite på det eftersom.. skönt! 

Jag är så less på att åka dit.. förr var det sån rolig utflykt att komma iväg och nu är man bara så uttråkad 🤣

• Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-08-01 19:11:21 följande:

Orkidé8181,
    Ja då är det kanske att man kollar mer i början och släpper lite på det eftersom.. skönt! 

Jag är så less på att åka dit.. förr var det sån rolig utflykt att komma iväg och nu är man bara så uttråkad 🤣

Ja så är det nog, de vill väl ha koll på hur man svarar på behandlingen.

jag körde ju samma sedan resterande ggr.
    men de tittade inte en extra gång sista omgången heller, trots att jag sprutade några extra dgr, men han gjorde väl bedömningen att det inte var någon fara eftersom jag fick lägre dos?

nu äntligen börjar illamåendet släppa lite 🙏🏻
    mår fortfarande illa kvällar/ nätter? men dagarna kan jag iallafall göra någonting.

ja du får väl göra lite omvägar på dina utflykter så du får variation 😂
  • Humlaaan

Hej! 
    Vad skönt att ni är igång igen. Hejar på er! <3

Orkidé8181 skrev 2023-08-02 13:01:32 följande:
    Ja så är det nog, de vill väl ha koll på hur man svarar på behandlingen.

jag körde ju samma sedan resterande ggr.
    men de tittade inte en extra gång sista omgången heller, trots att jag sprutade några extra dgr, men han gjorde väl bedömningen att det inte var någon fara eftersom jag fick lägre dos?

nu äntligen börjar illamåendet släppa lite 🙏🏻
    mår fortfarande illa kvällar/ nätter? men dagarna kan jag iallafall göra någonting.

ja du får väl göra lite omvägar på dina utflykter så du får variation 😂
    Vad härligt att du mår mindre illa också Orkidé8181, jag har inte mått så illa men gör jag det så gör jag också det på kvällar/nätter, konstigt? 

Hur går det för er andra? Både gravida och när ska en ny sprutomgång startas? 

Jag var på ett vul igår, gick in i vecka 10 idag (9+0) och fick de en liten mini Baby
    med ett pickande hjärta Hjärta, väldigt skönt. Bara 3 veckor kvar tills det är lite mer safe :)
  • Orkidé8181
    Humlaaan skrev 2023-08-02 15:57:05 följande:

Hej! 

Vad härligt att du mår mindre illa också Orkidé8181, jag har inte mått så illa men gör jag det så gör jag också det på kvällar/nätter, konstigt? 

Jag var på ett vul igår, gick in i vecka 10 idag (9+0) och fick de en liten mini  // Baby
    med ett pickande hjärta Hjärta, väldigt skönt. Bara 3 veckor kvar tills det är lite mer safe :)
    Ja men precis , samma här, är kvällar och nätter som är jobbiga 😕

jag var och lämnade blodprov inför KUB test nästa fredag, tror de tog 4-5 rör 😱

vad mysigt med UL och att ni fick se hjärtat 🥰
  • Femling
    Humlaaan skrev 2023-08-02 15:57:05 följande:

Hej! 

Jag var på ett vul igår, gick in i vecka 10 idag (9+0) och fick de en liten mini  // Baby
    Åh vad roligt! ❤️ Då ligger du exakt en vecka efter mig, gick in i vecka 11 (10+0) idag. Har ultraljud på kliniken på måndag, får hoppas det fortfarande finns ett pickande hjärta då som det gjorde i vecka 8+2. Mår fortfarande så oförskämt bra (förutom extra trötthet) och borde väl vara tacksam för det men det är svårt att förstå att det faktiskt finns något levande där inne då 🤣
  • Orkidé8181
    Femling skrev 2023-08-02 18:21:39 följande:
    Åh vad roligt! ❤️ Då ligger du exakt en vecka efter mig, gick in i vecka 11 (10+0) idag. Har ultraljud på kliniken på måndag, får hoppas det fortfarande finns ett pickande hjärta då som det gjorde i vecka 8+2. Mår fortfarande så oförskämt bra (förutom extra trötthet) och borde väl vara tacksam för det men det är svårt att förstå att det faktiskt finns något levande där inne då 🤣
    Och du är 1 v efter mig 😃
    11+1 idag 😊
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-08-01 15:30:15 följande:

Nu är vi på väg hem från Köpenhamn och allt såg fint ut så jag får börja spruta idag 🙏 10 äggblåsor syntes.

Förvånande dock att vi inte skall på någon ny scanning förrän på måndag. Har varit tätare kontroller första två gångerna. Hur ofta scannas ni andra ? 

Någon annan som snart också skall köra igång? 

Så skönt! Låter som en riktigt fin start! 

På RMC verkar de alltid göra första VUL en vecka efter första sprutan. Sen fick jag bara en gång till innan äggplocket. Var ändå första omgången när man har noll koll på hur kroppen reagerar 😅. Tycker din klinik låter mkt klokare! 

Dröjer tre veckor till ev start, hoppas då.
    Idag under förmiddagen ska jag till en privat IVF-klinik och genomföra äggledarspolning! Så efteråt vet man om de fortfarande är öppna eller skadade ifrån i vintras. Går av nattpass nu på morgonen, åker och lämnar blodprover innan IVF-kliniken. Effektiv förmiddag!
    Tyvärr slog ägglossningstestet över till positivt redan igår på CD10, så risken finns att vi spolar bort ägget idag och missar denna månadens naturliga försök? 😔 Brukar ha ÄL på CD12-13 vanligtvis. 

• Mathilda88
    Gvk skrev 2023-08-01 16:33:21 följande:

Så var det dags igen. Jag är inne på min andra sprutdag. Har precis blivit scannad.
    Läkaren tyckte jag skulle fortsätta med progesteronet genom hela behandlingen. Gör ni andra så?

I övrigt blandar jag Gonal F och Menopur denna gången.
    Hoppas det lyckas bättre!

Så himla tråkigt att det inte tog sig, beklagar! 😢 Heja heja dig denna runda! Spännande med Menopur ❤️ Håller tummarna!

Aldrig hört om Progesteron under follikelfasen, låter kontraproduktiv. Sa han varför? Själv hade jag slutat med det och börjat igen efter Äggplocket. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023