• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Orkidé8181
    Gvk skrev 2023-08-06 10:44:42 följande:

Flowerpower85: Men åh vad roligt att du också gör det här själv! Också att du bor i Göteborg. :)
    Modigt av dig att göra det här och inte vänta massa år till i väntan på någon partner.

Håller tummarna för dig och att embryot klarar upptiningen. Har du köpt fler än ett försök och till vilken klinik går du om jag får fråga?
    Jag går i Danmark.

Gott att du fick 1st blastocyst iaf! Det är svårt att lyckas med det här. Jag har bara fått tillbaka 3dagars som inte tagit sig. 

Sola13: Ja, mensen kom samma dag som testdagen.
    Så det blidde ingenting denna gången heller.
    Hur går det för dig?

Orkidé8181: Jodå, jag tar 800mg progesteron varje dag tillsammans med sprutorna.
    Har dock varit på Öland i några dagar och tappat bort vilken sprutdag jag är på men tror det är dag 6-7 något sådant. Hoppas det går bra för dig och din ruvning.
    Hoppas det ska ta sig snart här också.

Hoppas det går bra för er alla andra här ute! 
    Kämpa på!

Aha, så du tar progesteron samtidigt som du tar sprutorna?
    jag har endast fått progesteron när det är dags att börja ruva 😊

tack, snart v 13, känns som tiden står still 😩

har lite dåliga värden, TSH 0,02 och lite lågt blodvärde, så hoppas det vänder..
  • Orkidé8181
    Sola13 skrev 2023-08-06 15:50:23 följande:
    Om allt står rätt till ska jag vara på vecka 6 + 4, men har svårt att tro på det, har ett tidigt ultraljud inbokat om drygt två veckor och hoppas naturligtvis att allt ska se bra ut, i så fall kanske jag kan våga tro på det mer. Men efter flera år av försök, och första gången jag plussar, är det svårt för både huvud och hjärta att ta in allt ❤️ 

Hur går det för dig? 
    Åh förstår ❤️

jag hade också svårt att tro på det, trots att testen var jätte starka.
    testadd t.o.m. samma dag vi skulle på tidigt ul i v 7 bara för att inte se ut som idiot när vi kom dit 😂

men insåg när vi satt där att det var ju ännu knäppare att jag t.o.m. hade köpt fler test för att kunna testa ända fram till vul 🤣
  • Sola13
    Orkidé8181 skrev 2023-08-06 18:29:45 följande:
    Åh förstår ❤️

jag hade också svårt att tro på det, trots att testen var jätte starka.
    testadd t.o.m. samma dag vi skulle på tidigt ul i v 7 bara för att inte se ut som idiot när vi kom dit 😂

men insåg när vi satt där att det var ju ännu knäppare att jag t.o.m. hade köpt fler test för att kunna testa ända fram till vul 🤣
    Haha jaa man blir allt lite knäpp av detta 😂 är så tacksam att jag har semester och inte behöver fokusera på jobb innan ultraljudet, för hade inte kunnat göra något vettigt alls 😂
  • BaeA
    Lunaymar skrev 2023-08-06 14:51:42 följande:
    Hej!
    Har alltid velat läsa den boken. Vad bra att du har kunnat påverka det, låter ju toppen. Vilka vitaminer och tillskott tar du?

Jag fick progesteron utskrivet pga kort lutealfas. jag börjar få spottings på dag 8 ooch mens på dag 11 kanske. Och jag har pratat med flera läkare, innan vår första graviditet, och försökt få progest utskrivet men blev bortviftad då det inte finns vetenskapliga belägg. Men nu har jag hittat en Läkare som har skrivit ut det och sagt att det väl inte kan skada att testa. Och det funkade. 
    Min första gravidite lyckades också spontant pga att jag själv tog lutinus som jag hade hemma. Så det låter ganska uppenbart att det fungerar för mig, iaf. 

Lunaymar, isf tycker jag verkligen att du ska läsa den. den är väldigt informativ och lättläst. Jag köpte den i en digital version så man lätt har den tillgänglig och kan highlighta stycken eller kapitel som känns intressent. håll i dig, här kommer min lista, vissa kanske tycker att den känns överflödig, men efter att ha läst boken och läst av kroppen och min cykel så känns detta som rätt för mig just nu. Jag har tidigare haft låga nivåer av både D-vitamin och Järn så detta tar jag för att stärka ägg kvaliten. Då jag i IVF1 fick 11 befruktade men inget som klarade sig till blaston men det fanns heller inget som visade på ?fel?. så nu vill jag ha bättre förutsättningar för nästa försök. 

innan frukost - järn, alpha-lipoic acid, NAC
    frukost - basic prenatal, Q10, advanced nutrients, vitamin E, vitamin D, vitamin C, omega 3 
    lunch - Q10
    middag - vitamin c, zinc och magnesium 

jag har också berättat om mina spottings och försökt få progesteron utskrivet för att testa då det är sån tydlig skillnad när jag har ägglossning och hur mitt mående förändras och lika så tempen som dalar upp och ner och jag är helt knäpp och tänker mörka tankar! 

Men det sjukt nog har de som sagt varit mer hanterbart de två senaste månaderna. 

• BaeA
    Orkidé8181 skrev 2023-08-06 18:24:26 följande:
    Hej och välkommen tillbaka 🥰

jag har endast fått progesteron och tagit det efter ET/ FET
    Tack snälla, och tack för svar! hoppas jag ska får det om vi lyckas får några färska eller till frysen!
  • BaeA
    BaeA skrev 2023-08-06 19:31:17 följande:

Lunaymar, isf tycker jag verkligen att du ska läsa den. den är väldigt informativ och lättläst. Jag köpte den i en digital version så man lätt har den tillgänglig och kan highlighta stycken eller kapitel som känns intressent. håll i dig, här kommer min lista, vissa kanske tycker att den känns överflödig, men efter att ha läst boken och läst av kroppen och min cykel så känns detta som rätt för mig just nu. Jag har tidigare haft låga nivåer av både D-vitamin och Järn så detta tar jag för att stärka ägg kvaliten. Då jag i IVF1 fick 11 befruktade men inget som klarade sig till blaston men det fanns heller inget som visade på ?fel?. så nu vill jag ha bättre förutsättningar för nästa försök. 

innan frukost - järn, alpha-lipoic acid, NAC
    frukost - basic prenatal, Q10, advanced nutrients, vitamin E, vitamin D, vitamin C, omega 3 
    lunch - Q10
    middag - vitamin c, zinc och magnesium 

jag har också berättat om mina spottings och försökt få progesteron utskrivet för att testa då det är sån tydlig skillnad när jag har ägglossning och hur mitt mående förändras och lika så tempen som dalar upp och ner och jag är helt knäpp och tänker mörka tankar! 

Men det sjukt nog har de som sagt varit mer hanterbart de två senaste månaderna. 

Tar faktiskt ytterligare 3 advanced nutrient samt Omgea3 på kvällen, glömde lägga till dem ;)
  • Lunaymar
    BaeA skrev 2023-08-06 19:35:19 följande:
    Tar faktiskt ytterligare 3 advanced nutrient samt Omgea3 på kvällen, glömde lägga till dem ;)

Det var en ordentlig lista!! 

Jag har också tagit flera av dem men inte så uppstyrt 😅 Ska definitivt köpa boken. Tack! :) 

• BaeA
    Lunaymar skrev 2023-08-06 22:25:06 följande:

Det var en ordentlig lista!! 

Jag har också tagit flera av dem men inte så uppstyrt 😅 Ska definitivt köpa boken. Tack! :) 

Nej, men när man får mer förlåtelse för vad som gör vad så tyckte jag att det vart så intressant. plus att jag löst om lyckade fall i fb gruppen när kvinnor (och män) gett kroppen en boost och på så sätt lyckas bli gravida naturligt i vissa fall. även min ägglossningssmärta som jag annars alltid känner har försvunnit. får uppdatera när jag gjort nya blodprover samt äggplock och hoppas på att de tar sig vidare.
  • Nommsan
    Femling skrev 2023-08-04 09:49:59 följande:
    Oj men de där stickorna är ju jättefina, de gångerna mina digitala aldrig visade mer än 2-3 så hade jag inte så där starka linjer på stickorna. Jag skulle fokusera på de och försöka glömma de digitala så gott det går och avvakta ultraljud. Stickan längst till höger är typ exakt som det starkaste jag fick på stickor i denna nuvarande graviditet. Även de linjerna på remsorna för det digitala ser väldigt starka ut (jag brukade också slita i sär mina). 
    Ja idag fick jag 3+ i v 8+2, utan att ha följt graviditeten med digitala dock men. Är superförvirrad! 🙈
  • Femling
    Nommsan skrev 2023-08-07 07:16:43 följande:
    Ja idag fick jag 3+ i v 8+2, utan att ha följt graviditeten med digitala dock men. Är superförvirrad! 🙈
    Men se där! 👏👏 Det är säkert bara att du började på en ganska låg hormonnivå så det har tagit lite längre för dig att nå dit, uppenbarligen ökar ju då nivåerna fortfarande! 👍👍 När har du ultraljud? 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023