Lunaymar skrev 2023-08-06 14:51:42 följande:
Hej!
Har alltid velat läsa den boken. Vad bra att du har kunnat påverka det, låter ju toppen. Vilka vitaminer och tillskott tar du?
Jag fick progesteron utskrivet pga kort lutealfas. jag börjar få spottings på dag 8 ooch mens på dag 11 kanske. Och jag har pratat med flera läkare, innan vår första graviditet, och försökt få progest utskrivet men blev bortviftad då det inte finns vetenskapliga belägg. Men nu har jag hittat en Läkare som har skrivit ut det och sagt att det väl inte kan skada att testa. Och det funkade.
Min första gravidite lyckades också spontant pga att jag själv tog lutinus som jag hade hemma. Så det låter ganska uppenbart att det fungerar för mig, iaf.
Lunaymar, isf tycker jag verkligen att du ska läsa den. den är väldigt informativ och lättläst. Jag köpte den i en digital version så man lätt har den tillgänglig och kan highlighta stycken eller kapitel som känns intressent. håll i dig, här kommer min lista, vissa kanske tycker att den känns överflödig, men efter att ha läst boken och läst av kroppen och min cykel så känns detta som rätt för mig just nu. Jag har tidigare haft låga nivåer av både D-vitamin och Järn så detta tar jag för att stärka ägg kvaliten. Då jag i IVF1 fick 11 befruktade men inget som klarade sig till blaston men det fanns heller inget som visade på ?fel?. så nu vill jag ha bättre förutsättningar för nästa försök.
innan frukost - järn, alpha-lipoic acid, NAC
frukost - basic prenatal, Q10, advanced nutrients, vitamin E, vitamin D, vitamin C, omega 3
lunch - Q10
middag - vitamin c, zinc och magnesium
jag har också berättat om mina spottings och försökt få progesteron utskrivet för att testa då det är sån tydlig skillnad när jag har ägglossning och hur mitt mående förändras och lika så tempen som dalar upp och ner och jag är helt knäpp och tänker mörka tankar!
Men det sjukt nog har de som sagt varit mer hanterbart de två senaste månaderna.