• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-07-29 22:01:57 följande:
    Åh nej <3 Hoppas det bara är växtvärk! 
    Mathilda88 skrev 2023-07-29 21:30:05 följande:
    IVF-mens är typ vad klinikerna kallar för bortfallsblödning, blöder ut hormonerna som RMC förklarade det 😅. Jag hade lite mindre mens än vanligt den gången, verkar vara väldigt olika!
    Aha! Min segar fortfarande så ska bli spännande och se hur det blir när den behagar komma igång ;) 
    Jaha då blir jag ensam med Gonal-F nu då när alla ni andra ska köra Menopur framöver haha 

Ja intressant att se hur din mens blir sen när den kommer igång 🙃
    Haha där ser man! Ja heja Gonal-F för fler ägg till dig 🥳
  • Orkidé8181
    Mathilda88 skrev 2023-07-29 21:34:47 följande:
    Jo tack o lov har Menopur kommit även som penna nu alldeles nyligen! Typ bara ett par månader sen om jag förstod det rätt 🥳! Så jag har den hemma i kylskåpet i väntan på nästa omgång ❤️
    Åh vad bra!
    tycker vi som går igenom ivf lider tillräckligt!
    håller tummarna för dig nu ❤️
  • Orkidé8181
    Mathilda88 skrev 2023-07-29 23:40:16 följande:
    Inte lätt alltså att få tag på alla mediciner! 😅 Har också jagat runt i Malmö bla efter sprutor efter VUL och visade sig behöva förlänga behandlingen med nya recept - då kan man inte vänta på att sprutorna ska beställas hem 😅????
    Så härligt att höra att Menopur gjorde susen för er! 🥰🙏❤️ Håller tummarna för samma goda resultat för oss andra som också ska köra med det i höst ❤️🥂

Nej men precis, och jag hade räknat fel så jag satt samma dag jag behövde dem å jagade, det var panik 😂
    ringde apoteken och dubbelkollade eftersom jag inte hann åka runt😂
    liksom jag behöver sprutorna IDAG!!! 😂

håller tummarna för er allihop nu ❤️🙏🏻

• Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-07-30 11:47:12 följande:

Då var den igång och satan vilken värk 🥴 

Stackare 😕
    du får en tröstkram härifrån ❤️
  • Noelani
    Orkidé8181 skrev 2023-07-30 16:56:02 följande:
    Stackare 😕
    du får en tröstkram härifrån ❤️
    Tack ❤️ 

Ja det här var inte kul. Men ligger här med godis, vovvar och värmedyna 🙏 och ett par citodon 🤣
  • Mathilda88
    Orkidé8181 skrev 2023-07-30 00:15:32 följande:

Nej men precis, och jag hade räknat fel så jag satt samma dag jag behövde dem å jagade, det var panik 😂
    ringde apoteken och dubbelkollade eftersom jag inte hann åka runt😂
    liksom jag behöver sprutorna IDAG!!! 😂

håller tummarna för er allihop nu ❤️🙏🏻

Hugaligen vilken panik! Jag har ofta hittat på vissa apoteks sidor vilka som har vilka mediciner - fick en gång köra runt till tre olika ställen för att få ihopa mina Ganirelix  😅. Behövdes också samma kväll!
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-07-30 17:35:40 följande:
    Tack ❤️ 

Ja det här var inte kul. Men ligger här med godis, vovvar och värmedyna 🙏 och ett par citodon 🤣
    Ush din stackare! Lider med dig! Hoppas det släpper snart ❤️ Bra grejer! 🥳👍
  • Mathilda88
    Orkidé8181 skrev 2023-07-30 00:11:21 följande:
    Åh vad bra!
    tycker vi som går igenom ivf lider tillräckligt!
    håller tummarna för dig nu ❤️
    ❤️🙏
    Ja tycker detsamma ❤️!
    Tack så hemskt mycket ❤️❤️🙏
  • Orkidé8181
    Mathilda88 skrev 2023-07-30 23:26:59 följande:
    Hugaligen vilken panik! Jag har ofta hittat på vissa apoteks sidor vilka som har vilka mediciner - fick en gång köra runt till tre olika ställen för att få ihopa mina Ganirelix  😅. Behövdes också samma kväll!

Ja men jag har tänkt att ivf sprutor kanske inte är den ? vanligaste ? medicinen folk hämtar ut på recept 😂
    som sagt, den där ivf bubblan har nog gjort mig lite knäpp 😂

ja men typ så, jag har loggat in på alla apotek i närheten men det är när det inte finns på något apotek i närheten som paniken kommer 😂

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023